• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Leos och Vincents mamma

Ja, Svamp-Bob älskar mina barn oxå. Men jisses så sjukt det är egentligen
    När jag och sambon åkte kryssning en gång så hade vi hytt med tv och då gick Svamp-Bob på tv:n och gud vad vi satt och skrattade åt det

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Indratvillingmamma
    JePaLuLi skrev 2009-12-18 20:01:44 följande:
    Åh babysim som är så mysigt!!

Svamp-Bob fyrkant är bra grejer Haha, undrar vad den som har kommit på det rökte egentligen Helknasigt, men ungarna gillar det!
    Jag bara vägrar svampbob, det är ett av få program som verkligen får mig att krypa ur skinnet. (Dora är ett annat exempel)
  • dinana
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-18 20:43:06 följande:
    Jag bara vägrar svampbob, det är ett av få program som verkligen får mig att krypa ur skinnet. (Dora är ett annat exempel)
    Håller med dig... i och för sig är många barnprogram helknasiga.. men jag skulle aldrig låta Molly sitta å titta på vad som helst... och SvampBob verkar ju helknas. Programmen skall ju vara utbildande.... inte massa knasiga figurer och konstigheter.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-12-18 08:50:59 följande:
    hehe ja har åsså endel extra julmat sen innan ne men snart är det nytt år å nya mål Ja har aldrig tidigare i mitt liv gett ett nyårslöfte å kommer inte göra så nu heller, däremot har ja en deal om att göra tjejmilen nästa år så det börjar bli dax att ta tag i den där konditionsträningen å det omedelbart
    Bravo! Jag är anmäld till Göteborgsvarvet i maj. Har ju inte ens sommaren att träna på. Men jag brukar vara med på både Tjejmilen och Lidingöloppet. De är trevliga arrangemang tycker jag. Blev ju varken TM eller LL iår av förklarliga skäl. ;)
  • playmate86

nu blir jag så där nervös igen vill veta om detta är normalt:

vincent´s navel börjar bukta ut när han spänner ut magen men sjuker tillbaka när han drar in magen är detta normal bör jag vara oroligt.. han äter nu profylac, bajsade igår och verkar inte vilja det idag kand det beror på att han inte bajsat???

hur får jag honom att bajsa han brukar göra det varje dag???

tacksam för snabba svar han är bara 6 veckor idag

• Fru T
    Bravo! Jag är anmäld till Göteborgsvarvet i maj. Har ju inte ens sommaren att träna på. Men jag brukar vara med på både Tjejmilen och Lidingöloppet. De är trevliga arrangemang tycker jag. Blev ju varken TM eller LL iår av förklarliga skäl. ;)
    Kan tillägga att ja inte sprungit sen ja gick på gymnasiet för 10 år sen men man får ju faktist va med även om man går å det är tur det för runt, det ska jag!
    Hade dock vart lättare om det fanns nån som lyfte upp mitt arsle å drog ut mig varje dag... Filten i soffan har en tendens att va mer lockande..
  • Fru T
    playmate86 skrev 2009-12-18 23:58:19 följande:
    nu blir jag så där nervös igen vill veta om detta är normalt:vincent´s navel börjar bukta ut när han spänner ut magen men sjuker tillbaka när han drar in magen är detta normal bör jag vara oroligt.. han äter nu profylac, bajsade igår och verkar inte vilja det idag kand det beror på att han inte bajsat???hur får jag honom att bajsa han brukar göra det varje dag???tacksam för snabba svar han är bara 6 veckor idag
    Ja tycker inte detlåter som något att vara orolig för.

Ser han ut att vilja bajsa men inte kan, är han extra gnällig, vrider å knorrar extra mycket? om inte så gör det inget att han inte bajsat varje dag, endel ungar kan det gå flera dagar imellan utan att dom mår dåligt av det å endel kan bajsa flera ggr om dan...

Men är det något du är osäker på, spec om det känns "bråttom" och så här dax så rekomenderar ja dig att ringa sjukvårdsupplysningen för rådfrågning. Då får du nog både bättre och mer svar än här...
  • Fru T

Tacka vet ja Fem myror är fler än fyra elefanter Jag ÄLSKADE det när ja va liten!

Ja ska köpa boxen å säga att det är det ända som finns på tevi

nee men ja blir nästan mörkrädd när ja ser dagens barnprogram, va va det för fel på Björnes magasin å disneyDax liksom??

Ne det får bli att köpa hem alla mina gamla favoriter så som Pippi, emil osv...

För en massa hysteriska supersminkade animerade flygande prickar som blinkar i turbo å låter vaaaaiioooommmmfffaaarrrmmmmttiiiiiiiiooooooofffffff det vill ja faktist inte att hon ska se på när det blir dax för tvtittande!

DET VA FAN BÄTTRE FÖRR!!!

• playmate86

hans mage knorrar alltid tack vare hans kolik. taveln är mera tillbaka sjunken nu tack och lov. ska till bnvc på tisdag så ska fråga henne om det...

jhar ni några tips på hur man hjälper honom att bajsa om det kommer till att behövas har provat förr med termometer med lite vaselin på funka inte alls...

Fru T skrev 2009-12-19 00:26:01 följande:
    Ja tycker inte detlåter som något att vara orolig för.Ser han ut att vilja bajsa men inte kan, är han extra gnällig, vrider å knorrar extra mycket? om inte så gör det inget att han inte bajsat varje dag, endel ungar kan det gå flera dagar imellan utan att dom mår dåligt av det å endel kan bajsa flera ggr om dan...Men är det något du är osäker på, spec om det känns "bråttom" och så här dax så rekomenderar ja dig att ringa sjukvårdsupplysningen för rådfrågning. Då får du nog både bättre och mer svar än här...
  • JePaLuLi

Jag tror knappast att barnen tar skada av att se svampbob. Ungarna älskar det så en liten stund tror jag inte de dör av. Sen håller jag dock med om att det var bättre förr. Lucas älskar alla Astrids filmer (Emil, Pippi och Lotta är favoriter just nu) och fem myror osv, men han är bara två år och tittar inte på tv särskilt ofta. Han orkar ju inte en hel film. Disney dags går fortfarande och vi brukar titta på Bumbibjörnarna tillsammans och drabbas av nostalgi.
    Laban och Nicke Nyfiken tycker han också är skoj emellanåt.

playmate86 skrev 2009-12-19 00:39:51 följande:
    hans mage knorrar alltid tack vare hans kolik. taveln är mera tillbaka sjunken nu tack och lov. ska till bnvc på tisdag så ska fråga henne om det...jhar ni några tips på hur man hjälper honom att bajsa om det kommer till att behövas har provat förr med termometer med lite vaselin på funka inte alls...Fru T skrev 2009-12-19 00:26:01 följande:
    Lite mysig massage på magen kan funka. Men som sagt, alla barn bajsar inte varje dag.
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6