• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

thelifesaviour skrev 2010-01-03 11:44:22 följande:
    Ja, Stina är ju också rejält under på längden, men kommer ikapp helt ok på vikten, även om hon inte är där än. Men hon följer ju sina kurvor jättebra, så det är skönt. Hon är bara en liten tjej helt enkelt. Men det är ju skoj att se att någon så liten som Leonard tog sig ikapp bra på vikten.
    Ja, det är väl det enda man kan påverka själv i stort sett. Längden är lite svårt.. om man inte har en sträckbänk hemma =P

Så länge de går på plus så är det nog ingen fara. Vete sjutton när det skall börja avta, men gissar på att det inte kommer ha gått så mycket upp på 8 månaderskontrollen för nu så rör han ju så mycket mer på sig så han hinner nog rulla av sig en hel del.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Han är tre dagar gammal på fotot förresten om någon undrar.

• dinana
    Indratvillingmamma skrev 2010-01-03 20:12:45 följande:
    Vilken sötnos! Mina killar var inte alls kontaktbara på det sättet vid den åldern. Log vid 7 v och skrattade först vid nästan 4,5 mån. Hur mycket för tidigt född var din pojk? Mina kom v. 36+1.
    Molly föddes i vecka 35+1 och Leonard föddes i vecka 36+1. Med Leonard var nog inte egentigen i den veckan utvecklingsmässigt.. i v 32 så vart han ungefär i v 27/28 enligt UL.
  • dinana
    Indratvillingmamma skrev 2010-01-03 20:14:14 följande:
    Äntligen hemma! Pust, tror att alla lessnade på att åka bil idag, inga muntra miner direkt.
    Känner igen det där. Kan säga att vi åkte mycket bil när vi var små för min pappa älskade att åka på Europaresor när vi var små.. Har nog varit i hela Europa och rest med bil och ja bilresorna var väl sådär. Men man vänjer sig konstigt nog rätt fort efter 200-300 mil så känns det helt naturligt och känns konstigt att komma hem sen å bara stå still. Haha.. 
  • dinana
    Fru T skrev 2010-01-03 22:44:22 följande:
    Hahaha låter som när min mor med familj åkte europa runt i ett sträck när dom va små Morfar sträckkörde å ville inte stanna å satt å kedjerökte, systrarna tre satt inklämda i baksätet... det är ungefär så dom beskriver den resan...
    Haha, pappa älskar att resa och skaffade husvagn när jag föddes. Så det bar av till Italien när jag var tre år.. och sen ett år till Rumänien.. och sen ett år till Frankrike .. och sen ett annat år till Ungern.. och så vidare... Nått år till Holland.. och nått år Norge. Blev så klart många resor inom Sverige också.. men det var ju utlandsresorna som var mest spektakulära tripparna. Nått år lämnade vi husvagnen hemma och reste runt och sov hemma hos folk. Haha.... vilken rysare det blev nr vi kom till Berlin kl halv ett på natten och skulle leta härbärge.. nästan så vi funderade på att sova i bilen istället. Men hittade till slut en sovplats för oss fem resenärer.
  • dinana

Så vart man nästan nere på 70 kilo igen. Det var tider det.. Bra 15,1 kvar till 55 kilo.

• dinana
    Tingelingstar skrev 2010-01-04 13:12:08 följande:
    Dreglat och tuggat på saker han har gjort sedan många månader tillbaka. Vad finns det för andra tecken? Han har inte kräkts men att han har skrikit hela förmiddagen måste ändå tyda på magont eller om det svider i rumpan.
    Har han ätit något som han inte brukar få i vanliga fall?
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-04 13:34:18 följande:
    Att folk alltid ska lägga sig i..jag och barnen var på mcdonalds idag. Det satt ett par vid ett annat bord som glodde som bara den och yttrade sig om att det var såå synd om Vincent som var så liten och åt hamburgare. Han har precis börjat att få en egen hamburgare för att vi ska få ha våra ifred, men han äter typ bara en fjärdedel av den och mest bröd..guud såå farligt! Blir såå trött!
    Ingen direkt barnmat skulle ju jag tycka.. men skulle kanske inte säga det högt. Molly vet jag älskade pommes i den åldern och det gör hon ju fortfarande... men hamburgarna smakar ju disktrasa på mcdonalds så det skulle hon aldrig få äta där i vilket fall som helst.
  • dinana
    Indratvillingmamma skrev 2010-01-04 15:01:10 följande:
    Det är ju 100% nötkött och brödet är inte värre än vanligt vitt bröd hemma. Så himla dålig mat är det inte kan jag tycka?!
    Det stämmer inte alls, inte på deras vanliga hamburgare i alla fall... det är som sådana man köper på affär, vad är det i dem, 25% kött, resten ???
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-04 15:37:01 följande:
    Fast då är ju pommen värre än hamburgaren..iaf onyttigare.
    Onyttiga ja.. men jag skulle inte ge mina barn hamburgarna.. har inget med onyttigheten att göra utan att det är massa annat skit i som inte hör hemma i en hamburgare.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6