• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

Hoppgungan är verkligen en hit, likaså gåstolen. Men det gälelr att de har utrymme att röra sig på. För de blir sååå frustyrerade när de fastnar i hörn eller återvändsgränderna..

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    Mizzz skrev 2010-01-04 18:36:36 följande:
    Var har du fått det ifrån? Tydligen har de salt i när de steker dem (men annars är det 100% kött från nöt) www.testfakta.se/img/2008/11/19/83491.pdf
    Mitt ex jobbade där i fem år. Det kanske är annorlunda idag dock.. men då när han jobbade så var det verkligen skitäckligt på McDonalds. Man har ju läst allt möjligt om de där ställena. Men men.. det hindrar ju inte mig från att äta där. Känner flera som jobbar där idag men kan säga att det varierar en hel del emllan olika restauranger. Hamburgarna är ju väl närproducerat dock så det skiljer ju mycket. Förr så hade blandat nöt och fläskkött i burgarna tillsammans med andra tillsatser.. låter lagom skojigt.. En anledning till varför jag bara köper kycklingfiléer....
  • dinana
    Jag har jobbat där en sommar, aldrig mer.. om vi säger så.
  • dinana

Jobbade en sommar i Kalmar. Mitt ex jobbade i Värnamo. Men det är verkligen inte värt pengarna... de få man nu får ut för att stå å slita på ett sådant ställe. Vet flera som jobbat där som stortrivts.. men det är väldigt olika på var man jobbar.

• dinana

Slutsnackat om Donken... de som tycker om att äta kan ju göra det. Det är helt upp till föräldern att bestämma vad man ger sitt barn. Sen får ju folk tycka som de vill om det.

Har har vi wokat köttbullar med massa grönsaker. 

• dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-04 20:32:40 följande:
    Blev det någon tripp till Norrköping idag?
  • dinana

Jag jobbar hellre på ett jobb där jag trivs med låg lön, än ett jobb där jag inte trivs eller inte mår bra. Tycker det säger sig självt i och för sig. Då sitter jag mycket hellre hemma. Är glad jag har min A-kassa här. Skall bara klura ut vad jag vill göra i fortsättningen också.

• dinana

Fick precis veta att min kollega skall öppna upp en leksaksbutik där de skall sälja VillerValla kläder och massa underbara leksker. Gaaaaah... jag vill med!!!! Kanske skulle hyra en lokal å sälja barnkläder.. någon som hänger på.

• dinana
    Mizzz skrev 2010-01-04 22:00:56 följande:
    Jag förstår inte alls hur man kan resonera så.. Men jag förstår däremot varför så många har svårt att få ett jobb när denna inställning faktisk är mycket vanlig...
    Menar du att du hellre jobabr på ett ställe där du blir dåligt behandlad och inte trivs än på ett ställe du trivs, bara du får pengar.
  • dinana
    Mizzz skrev 2010-01-04 22:13:23 följande:
    Självklart väljer man det "bästa" jobbet som finns tillgängligt.. Men att välja att sitta hemma och inte göra något alls bara för att det jobbet man "drömmer om" inte finns, det var det jag inte fatta hur man kunde.
    Ah okej... ja det kan man ju fråga sig.. men drömmer gör ju alla. Vill man något tillräckligt mycket så går det alltid att lösa. Är glad att jag fick en så bra mjukstart på mitt arbetsliv. Och det vara bara genom en annons i tidning som vi råkade ramla över. Sen skrev en litet mail om de var intresserade av att få en praktikant eller liknande.. Vips så hade jag jobb och fick göra det jag drömt om. Nu hoppas jag ju bara man kan få samma chans igen fast på nytt ställe. Älskar verkligen att jobba med leksaker och barnkläder.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6