• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

JePaLuLi skrev 2010-01-05 18:17:51 följande:
    Enligt dig då eller? Enligt sjukvården så behövs det visst eftersom de räknar med ytterligare en till våg. Och jag ser det som min skyldighet mot mina medmänniskor att vaccinera mig och skydda de som inte kan vaccinera sig.
    Nej jag var över på Vårdcentralen häromdagen och frågade.. och då sa de att det inte var aktuellt längre.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Skall se om jag hittar uppgifterna från texttv här nånstans.

• dinana
    JePaLuLi skrev 2010-01-05 19:04:05 följande:
    Man kan inte vaccinera sig där nej, men de vaccinerar fortfarande. Nu kör de till och med runt med en buss för att kunna fånga upp så många som möjligt så nog är det fortfarande aktuellt att vaccinera sig. Vi hade gjort det tidigare om vi kunnat, men eftersom vi varit sjuka i flera omgångar har det inte blivit av tidigare.
    Får se om man springer på dem någon dag då. Var de vid IKEA?
  • dinana
    Mizzz skrev 2010-01-05 18:52:18 följande:
    Litar du mer på media än landstinget?
    Nja, det var ju på vårdcentralen de sa det till mig. Läser inte media direkt.
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2010-01-05 19:17:13 följande:
    Men texttv är väl media?
    texttv?
  • dinana

haha, såg att jags krivit texttv nu... suck.... jaja... dumma tangentbord. har ett rättskrivningsprogram på datorn som rättar roden medan jag skriver.. men funkar tydligen inte alltid.

• dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-05 19:22:35 följande:
    okej.då missade vi det.får se om vi tar vaccinet eller ej.här är det fullt upp om dagarna.
    vi får ta å ses snart. länge sedan sist gumman....

apropå en annan grej... jag avslutade ett telefonsamtal med svärmor igäår med puss puss... jag tänkte inte ens... sambon ba satt å stirra på mig och undrade avd fasen jag sa... jag ba vadå? puss puss... humm.. ojdå.

vågar jag prata med svärmor mer nu?
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-05 19:32:31 följande:
    tog din sambo sig hem?här blev det en snabbsväng till en bilaffär så maken fick spana på bilar. denna dag har springit iväg.snart dax att natta barnen och sen ska jag ta det lugnt och slappa.imorrn blir det familjedag,frågan är vad vi ska hitta på i kylan
    jadå.. i en hel bit dessutom =P

vet inte heller vad vi ska hitta på imorgon.. är affärerna öppna eller?
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-05 19:37:46 följande:
    miss you  too min goa brud hoppla hoppas hon tog det på rätt sättdet är väll hon du inte går jämt med ?jag brukar säga att "jag älskar dig" till killkompisar.men de vet att det är på ett vänskapligt sett.sen har jag killkompisar som gärna kramas när man stöter ihopp på stan osv.
    haha... jadu.. det är samma tant... gaah.. kommer skämmas ihjäl nästa gång vi ses.. gick av bara farten liksom.
    Familjetrollet skrev 2010-01-05 19:39:27 följande:
    tror de är stängda.tom HTH var stängt idag när man väl tar sig dit.du tänkte nog på nått trevligare när du prata med svärmor. vi får ta en shoppingrunda snart igen eller en fikaträff eller nått annat skoj
    ja, haha.. sambon satt ju mittemot såå.. =D
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-05 19:39:35 följande:
    Vad skulle du skriva istället för texttv då?
    funderar på detsamma.... i och för sig skriver jag saker fel av bara farten ibland.. jag tänker en sak och skriver en annan. Kanske för att sambon pratade om texttvn innan.... ja jo jag skulle kolla om jag hittade något om det på nätet. Vet att de skrev om det häromdagen dock på text-tv. Men svårt att hitta sånt på nätet. De sa inget om någon ny våg dock, bara att det skulle komma svårare epidemier som man ändå behövde nyutt vaccin för att fixa. Men så är det ju alltid.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-05 19:56:20 följande:
    haha.stackare hoppas hon har glömt vad du sa nästa gång ni ses.din sambo fick sig väll ett gott skratt.här kan jag blanda ihopp makens namn med kompisars namn som börjar på samma bokstav. men ibland kan man verkligen skämmas om man säger helt fel.
    usch ja.. vet inte om jag vågar träffa på henne på ett tag.. får se till att hålla mig borta när hon kommer på besök nästa gång.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6