• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

Jam, tur man inte varit arbetslös någon gång. Men nu skall man börja plugga och jag vete katten vad jags kall läsa till. Finns ju inget skoj här i Linköping. Så fort man hittar något som låter intressant, då står det att man skall plugga i Norrköping istället.. Vi har nog bosatt oss i fel stad

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2010-01-04 22:45:06 följande:
    linköping - morrköping tar ju inte längre tid att pendla mellan än vad det gör att åka buss genom hela linköping.. har du ju... va ju arbetslös mellan föräldraledigheten från första barnet o födseln till leonard. då gick du ju på a-kassa o var arg för att du inte blev sjukskriven från att söka jobb på ams.
    ja, humm... skrev jag inte det... asch.. försvann visst när jag raderade texten... skrev det först.. jaja.. det var inte meningen att jag skulle gå på alfakassa då.. men men.. jag blev ju sjukskriven.. men fick ju inte ut något på det.. kändes ju rätt meningslöst liksom. gick hemma med noll kr i fickan.. då hade jag hellre jobbat om jag kunnat.. men eftersom jag var sjukskriven tills han föddes så gick ju inte det det märkliga är att jag fortfarande har samma problem som då men inte går man sjukskriven för det. Är trött på att inte ha någon full känsel i högerhanden. Kan inte göra något vettiogt längre. Kan knappt skriva då jag tappar pennan hela tiden. Lagom kul på högskoleprovet om vi säger så... tjong så for pennan iväg.
  • dinana
    Apipoulai skrev 2010-01-04 23:08:34 följande:
    Jag behöver jobb.
    Undrar var man kan hitta en billig lokal bara.
  • dinana

Åh.. vad det nån som sa nått om semla... vad sugen jag blev nu... fy fy fy...

• dinana
    thelifesaviour skrev 2010-01-05 14:27:30 följande:
    Jag har ö h t aldrig bott i norrland, men dialekten dyker upp ändå. :D
    =P
  • dinana

här måste vi nog se oss efter en ny bil för det finns misstankar på att vattentanken frusit sönder i natt... humm.. sambon har bilen till jobbet och så långt har han i alla fall kommit. Men men... glykolen verkar inte hjälpa så värst mycket.

Så har ni någon fräsch kombi ståendes så hör av er.

• dinana
    Marayah skrev 2010-01-05 14:43:48 följande:
    Så det kan gå! Vår bil klarade sig även att glykolen skulle stå emot -29 och det var över 30 nån dag när vi var norröver. Tror inte att det har med glykolen att göra i er bil utan att det kan blivit för svag blandning. Har ni en sån där som man testar glykolen med? De e busenkelt. Då får man svar på't på en gång.
    Jadu, jag vet inte riktigt. Sambon fick ju det där fixat när vi var iväg i julas.. men men.. är väl ändå dags å skaffa en "ny" bil nu ändå. Den vi har nu håller ju på å ramlar sönder, kommer inte klara besiktiningen i februari så kanske bättre att köpa en nyare fräschare bil medan den gamla fortfarande håller ihop.
  • dinana
    Louwa skrev 2010-01-05 14:48:32 följande:
    Hej, tänkte att det här kanske var en bra tråd att fråga i eftersom det var massa människor fårn Linköping här. Ni som fött era barn på förlossningen i Linköping, hur har det varit? Hur bemötes ni där? Var dom duktiga? Osv. Undrar även om någon legat på special bb i Linköping, och om det var bra?
    Jag tycker att de varit trevliga och tillmötesgående och så. Inget att klaga på. Har legat på Neonatalen två gånger med mina barn.
  • dinana
    Louwa skrev 2010-01-05 14:52:14 följande:
    Skönt att höra :) Är neontalen samma som special bb? :S
    Blev lite osäker nu. Men på neonatalen ligger ju de som är födda för tidigt. Sen så kan man nog bli flyttad till special-bb. Samma våning men det är avskiljt med en dörr.
  • dinana
    Fru T skrev 2010-01-05 14:59:23 följande:
    Aha, okej. Då är det ju "typ" samma :P
    Ja, "typ" *hehe* Det är väl lite olika personal som springer däremellan, men överlag så har jag trivts bra. Lite putt över att man inte fick ha trådlösa nätverket igång på neonatalen / mobil på neonatalen dock. Men men, min sambo drog ner en massa filmer åt mig som vi satt å kika på å mös med bebisen i famnen.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6