• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Indratvillingmamma

Är det bara på kvällstid han är sådär eller är det dygnet runt?

• Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-12-10 23:30:15 följande:
    ja vi hade babysemp lemolac först sen bytte vi till nan och nu ska vi få profylac eftersom de tror att han kan vara allergisk mot komjölks protein. har en nappflaska från mam som är speciall för att ta bort luft...
    stackars liten.har de kollat så att han inte har kollik eller som ni misstänker komjölsallergi.min son föddes med komjäöksallergi.det märkte vi först när han fick premis från sjukhuset vid 2 v ålder.då barnen på avd för tidigt födda får nutramigen.min son svullna jättemycket på en helg och blev jätteröd.man får nutramigen på recept och barnet inte tål nått med mjölk.
    min son fick inte äta nått med mjölk i på 4 år,inte ens en droppe fick han äta/dricka.idag är han fri från detta då vi hade en strikt kost under 4 år
  • Maria84

Usch vad trött jag är på det här trista vädret!

Men strax ska jag ge mig iväg till Therese, får dock åka själv för Lucas har blivit förkyld över natten så han blir hemma hos pappa och får följa med honom och morfar och jobba lite Liam är hemma också då han hade huvudvärk imorse.

Sen blir det lite julklappsshopping, måste hitta på nåt till syrran.

Bäst att ge sig ut och flytta stolar och grejer..

• thelifesaviour

Playmate, Stina har också varit en magknipstjej, vet hur jobbigt det är. Sempers magdroppar kan jag rekommendera, använda med minifom. Sen bärsjal i grodposition, hjälper jättebra mot gaser. Skruva åt nappflaskan hårt, så rinner det långsammare. MAM funkade inte för Stina, hon vill bara ha apotekets egna, med hårt åtskruvad dinapp, då går det långsamt och bra..

• Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-12-11 09:31:51 följande:
    Playmate, Stina har också varit en magknipstjej, vet hur jobbigt det är. Sempers magdroppar kan jag rekommendera, använda med minifom. Sen bärsjal i grodposition, hjälper jättebra mot gaser. Skruva åt nappflaskan hårt, så rinner det långsammare. MAM funkade inte för Stina, hon vill bara ha apotekets egna, med hårt åtskruvad dinapp, då går det långsamt och bra..
    på ebba fick man köra med bärsele,minifomdroppar .hennes kolik försvan vid 4 månader.som värst kunde hon skrika i många timmar i rad.kolik är hemskt både för barn och föräldrarna då man blir så hjälplös.sen hjälpte det ibland med magmasage
  • dinana

Har hört många som rekommenderat dr browns flaskor... kanske är ett alternativ. Leonard åt också ungefär vart 4e timme när han var i den åldern.. men sen blev det att han sov över det där målet på natten och sen blev det helt tjota hej... men man har de där klockslagen i baktanke hela tiden när man skall mata. 4, 8, 12, 4, 8 12..... *hehe*

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Idag är det luciatåg på BVC vid kvart över tio.. men jag orkar inte gå dit....  hittade inte tomtedressen heller.. har nog hamnat i tvätten av misstag och den är inte klar på länge... Men nästa vecka så är det julavslutning på BVC så då skall man ju absolut gå. Hoppas det kommer många småttisar då. Alltid roligt när det kommer lite folk på babysången. Igår var vi bara tre till en början, men sen trillade även Isabella med mamma in.. och sen när vi nästan var klara.. så hade det trillat in två till. Leonard var gnällig i början, men ju fler vi blev desto roligare blev det... sen ville han ju inte sluta...

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Mandarin

Idag har jag varit på 2 Lusia tåg . Små tjeernas tåg på dagis och Amandas i kyrkan. De var jätte duktiga i kyrkan och jag fick lite jul stämming
    Alex bussa runt men charmde alla. Gull unge.

Här hemma står julgranen pyntad och klar.... vi åker 17/12 och kommer inte hem förens julafton . Så vi tjuvstartade lite

• playmate86

dygnet runt tyvärr

Indratvillingmamma skrev 2009-12-11 08:27:05 följande:
    Är det bara på kvällstid han är sådär eller är det dygnet runt?
  • playmate86

har kolik och misstänker allergi ska få profylac

Familjetrollet skrev 2009-12-11 08:31:09 följande:
    stackars liten.har de kollat så att han inte har kollik eller som ni misstänker komjölsallergi.min son föddes med komjäöksallergi.det märkte vi först när han fick premis från sjukhuset vid 2 v ålder.då barnen på avd för tidigt födda får nutramigen.min son svullna jättemycket på en helg och blev jätteröd.man får nutramigen på recept och barnet inte tål nått med mjölk.min son fick inte äta nått med mjölk i på 4 år,inte ens en droppe fick han äta/dricka.idag är han fri från detta då vi hade en strikt kost under 4 år
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6