• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • playmate86

kan inte ha bärsal då jag har en ryggskada...

använder semper droppar och funkar inte heller

thelifesaviour skrev 2009-12-11 09:31:51 följande:
    Playmate, Stina har också varit en magknipstjej, vet hur jobbigt det är. Sempers magdroppar kan jag rekommendera, använda med minifom. Sen bärsjal i grodposition, hjälper jättebra mot gaser. Skruva åt nappflaskan hårt, så rinner det långsammare. MAM funkade inte för Stina, hon vill bara ha apotekets egna, med hårt åtskruvad dinapp, då går det långsamt och bra..
  • thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-12-11 11:14:50 följande:
    kan inte ha bärsal då jag har en ryggskada... använder semper droppar och funkar inte heller
    synd.. då får vi hoppas att det blir bättre av ny ersättning. Annars brukar det bli bättre vid tre månader, stinas knip är helt borta. bara annat magont kvar nu. :) skrikbebisar är inte så skoj.. men man överlever. ;)
  • Leos och Vincents mamma

I natt var den bästa natten på hela veckan, dock var den inte superbra, fick jaga Vincent över halva våran sång som grät och ropade efter pappa några ggr Men annars så var det lugnt och ingen av dem hostade på hela natten!

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-12-11 11:13:55 följande:
    har kolik och misstänker allergi ska få profylac
    stackars liten.hoppas han mår bättre snart.kolik är hemskt jobbigt.här har ett av våra barn haft kolik,de andra har haft/har matallergi och känsliga magar
    dinana skrev 2009-12-11 09:53:26 följande:
    Idag är det luciatåg på BVC vid kvart över tio.. men jag orkar inte gå dit....  hittade inte tomtedressen heller.. har nog hamnat i tvätten av misstag och den är inte klar på länge... Men nästa vecka så är det julavslutning på BVC så då skall man ju absolut gå. Hoppas det kommer många småttisar då. Alltid roligt när det kommer lite folk på babysången. Igår var vi bara tre till en början, men sen trillade även Isabella med mamma in.. och sen när vi nästan var klara.. så hade det trillat in två till. Leonard var gnällig i början, men ju fler vi blev desto roligare blev det... sen ville han ju inte sluta...
    här är man hemkommen efter stota tösens luciatåg.nu är det slut på luciatåg för oss.men stora tösen ska gå ett till nästa vecka i kyrkan
    Mandarin skrev 2009-12-11 10:55:54 följande:
    Idag har jag varit på 2 Lusia tåg . Små tjeernas tåg på dagis och Amandas i kyrkan. De var jätte duktiga i kyrkan och jag fick lite jul stämming Alex bussa runt men charmde alla. Gull unge. Här hemma står julgranen pyntad och klar.... vi åker 17/12 och kommer inte hem förens julafton . Så vi tjuvstartade lite
    här fick man höra nya tuffare stalledräng sång på lucian.det var tydligen den bästa lucian på 16 år i skolan enligt en lärare
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-12-11 09:53:26 följande:
    Idag är det luciatåg på BVC vid kvart över tio.. men jag orkar inte gå dit....  hittade inte tomtedressen heller.. har nog hamnat i tvätten av misstag och den är inte klar på länge... Men nästa vecka så är det julavslutning på BVC så då skall man ju absolut gå. Hoppas det kommer många småttisar då. Alltid roligt när det kommer lite folk på babysången. Igår var vi bara tre till en början, men sen trillade även Isabella med mamma in.. och sen när vi nästan var klara.. så hade det trillat in två till. Leonard var gnällig i början, men ju fler vi blev desto roligare blev det... sen ville han ju inte sluta...
    Jag har varit på nästan varje babyöppet sen i somras och bara sett dig där en gång.

Luciatåget idag var jättemysigt!
    Mandarin skrev 2009-12-11 10:55:54 följande:
    Idag har jag varit på 2 Lusia tåg . Små tjeernas tåg på dagis och Amandas i kyrkan. De var jätte duktiga i kyrkan och jag fick lite jul stämming Alex bussa runt men charmde alla. Gull unge. Här hemma står julgranen pyntad och klar.... vi åker 17/12 och kommer inte hem förens julafton . Så vi tjuvstartade lite
    Vad mysigt att de fick vara i kyrkan. det hör lite till tycker jag, men nu hörde jag att de ska ta bort det också, som med allt annat
    Det verkar som alla våra svenska traditioner ska försvinna!
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • SmileyMalin

men gud vad ni skriver! försöker hitta till det senaste jag läste, men nu ger jag upp Annars blir jag fast här hela dan!

Nellie 060510 Leah 090921
  • SmileyMalin
    playmate86 skrev 2009-12-11 11:14:50 följande:
    kan inte ha bärsal då jag har en ryggskada...använder semper droppar och funkar inte heller
    har du provat magknipsmassage?
    det funkar hysat på Leah om jag kombinerar det med sempers maghdroppar och minifom! Hoppar jag över nåt av det ¨så är det kört.....
    Nellie 060510 Leah 090921
  • thelifesaviour
    SmileyMalin skrev 2009-12-11 12:45:08 följande:
    har du provat magknipsmassage? det funkar hysat på Leah om jag kombinerar det med sempers maghdroppar och minifom! Hoppar jag över nåt av det ¨så är det kört.....
    Ja, kolikmassage morgon och kväll. Annars var det kört. Helt kört. Nu behöver vi det äntligen inte längre.
  • Fru T

å jisses, ja skulle kunna ställa upp som pepparkaksgumma tror ja...

Har röjt gamla fallträd i hagen å det är ju skapligt lerigt nu när hästarna har trampat upp i allt regn

lyckan va nog när ja snubbla för att ja fastnat me gummistöveln i leran å stöp på näsan tur att vi har en tvättmaskin här hemma så stallkläderna får åka ett varv nu...

men ack så duktgi ja känner mig!!!

• Fru T

min älskade man läste mina tankar på distans igår

Ja satt hemma å funderade på vad ja skulle dricka på lördag å kom på att ja inte hade nåt vin kvar, brukar ju alltid ha en tetra i kylen...

Å in kommer mannen med min favvo tetra i handen efter ett kort besök nere på stan

Nu fick han pluss poäng igen

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6