Anonym (TS) skrev 2011-05-31 19:46:36 följande:
Nu när jag kommit ifrån mitt destruktiva förhållande kan jag se, och ta in, den psykolgi som finns runt misshandel. Det är inte bara att gå. Det onormala blir normalt om det försiggår under lång tid.
Jag hade ingen självkänsla, trodde jag var värdelös och inte var värd bättre än det liv jag levde med mitt ex.
Jag kommer för alltid vara tacksam mot min nuvarande för att han stöttade mig genom hela processen och fick mig att inse att jag var värd så mycket mer.
Sen måste jag poängtera att tråden inte handlar om min moral och inte heller hur jag levt, utan var man ses för sex. Jag har varit med om en hel del under mina år som jag hoppas andra människor slipper. Men det kan ju inte du veta, så du kan sitta kvar på dina höga hästar och spy moralisk galla...
Lite inblick har jag nog fått i psykologin kring det.
Tjejen jag traffar sen ett halvår tillbaka levde tidigare med en alkoliserad man som misshandlade henne , både fysiskt och psykiskt. Och visst påverkade det hennes självkänlsa och mycket mer....
Men det ironiska i det hela är att det hon tog mest illa vid sig av var inte misshandeln det var att han var otrogen... mao så tyckte hon hans otriohet var mycket plågsammare än misshandeln , visar tydligt vilken skada en otrohet gör på den bedragne , något ni tyvärr verkar strunta i totalt.
Kanske värt att tänka på........
Nu ska jag inte störa er mer i er otrohetsorgie..... jag tror på att karma hinner ikapp de flesta förr eller senare , kanske i form av att för alltid leva ett förljuget liv utan att någonsin få uppleva en djupare kärlek än att få sig ett rejält knull med någon annan än den man lever med.... känns väldigt ytligt och egentligen rätt sorgligt.