Zelogath skrev 2010-05-25 23:04:28 följande:
Vissa folk har ingen skam eller moral i kroppen, vissa tycker att de "förtjänar" att sätta på något nytt, grattis till dem säger jag bara, själv så skulle det aldrig falla mig in att vara otrogen.
Varför?
Jo, för jag älskar min fästmö, och jag skulle inte göra något som kunde skada vår relation.
Nu är det ju såhär, är man otrogen så älskar man inte längre sin partner på samma sätt som man kanske gjorde från början, man kan tröttna eller så kan man själv bli sviken (på olika sätt).. Nej det är aldrig rätt att vara otrogen och såra en annan människa som antagligen litar på en, Men lika lite är det rätt att såra sin partner överhuvudtaget.. tänk på det istället? För ingen är perfekt, jag har varit otrogen i tre av fem förhållanden pga fysisk misshandel, psykisk misshandel, sviket förtroende, otrohet åhejåhå... Skulle förlåta vilken otrogen kille som helst alla dar i veckan, sålänge jag slipper misshandeln igen :) älskar man inte längre varandra så kan bara de två  i ett förhållande bestämma själva om de ska fortsätta såra varandra eller avsluta det snarast Så sluta klaga på otrogna 
människor :)