• Anonym (Den andre)

Ni som är otrogna, var ses ni för sex?

Med risk för att somliga ska sätta moralkakan i halsen
    Ni som är otrogna och där båda parter har förhållanden, var ses ni för era intima stunder? Givetvis ska det vara ställen där man inte riskerar snabb upptäckt!
    Jag vill inte ta hem min älskare hem till mig, och inte heller åka hem till honom.

Behöver verkligen tips!

• Svar på tråden Ni som är otrogna, var ses ni för sex?
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (TS) skrev 2011-06-03 20:28:31 följande:
    Haha det är ju därför många väljer att vara just KK. För att man trivs väldigt bra med att vara singel och gärna slipper kraven som man har i ett förhållande. Då tar man det bästa ur en relation men sköter sig själv i övrigt. Känns inte svagt enligt mig.
    Syftade inte på KK raltioner. KK är ömsesidigt, det är det inte om man går bakom ryggen på sin partner.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym skrev 2011-06-03 20:34:15 följande:
    Det vore bättre om ni insåg att det är bara ni som gillar att kräla i skiten, vi väljer istället att leva så att vi mår bra av det vi gör...

Kräla i skiten? Så du menar att om man är trogen och ärlig mot sin partner så krälar man i skiten? Ingen logik.. Jag älskar sex men avstår gärna förhållande, vad gör jag? Jag förblir singel och skaffar en KK som också är singel. Då drar jag inte med någon i skiten.

Men det är kanske halva gejen för de som är otrogna att någon annan blir sårad och förnedrad och ska känna sig lika bedrövlig som den som är otrogen? kanske det som är charmen med otrohet.. Eller?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-26 10:04:36 följande:
    man kan inte Älska ngn om man är otrogen mot den
    Kan man visst det!
  • Anonym (Herregud)
    Anonym skrev 2011-06-03 21:08:44 följande:
    Kan man visst det!
    Hur går det ihop? Att förnedra och svika är inte en kärlekshandling i mina ögon..
  • Anonym
    Anonym (Herregud) skrev 2011-06-03 21:09:48 följande:
    Hur går det ihop? Att förnedra och svika är inte en kärlekshandling i mina ögon..
    Förnedring och svek är vad du väljer att se...
  • Anonym (Herregud)
    Anonym skrev 2011-06-03 21:12:26 följande:
    Förnedring och svek är vad du väljer att se...

Men om din partner också ser det så och du inte frågar denne innan så är det väl ett sätt att visa att man inte älskar någon. Då riskerar du att förnedra och såra någon som du påstår att du älskar.. Det är inte kärlek

• Anonym
    Anonym (Herregud) skrev 2011-06-03 21:21:52 följande:

Men om din partner också ser det så och du inte frågar denne innan så är det väl ett sätt att visa att man inte älskar någon. Då riskerar du att förnedra och såra någon som du påstår att du älskar.. Det är inte kärlek

Det är bara det, att det oftast är det mycket mer komplicerat än så, det du nämner kan säkert passa in på engångligg typ fyllegrej, men är det en fast relation "på sidan om", går det oftast inte att förenkla som du gör..
  • Anonym (Herregud)
    Anonym skrev 2011-06-03 21:26:08 följande:
    Det är bara det, att det oftast är det mycket mer komplicerat än så, det du nämner kan säkert passa in på engångligg typ fyllegrej, men är det en fast relation "på sidan om", går det oftast inte att förenkla som du gör..

Men du väljer ju medvetet att ta steget ifrån din partner. Varför lämnar man inte relationen då? Varför kan man inte stå upp och vara ärlig? Jag kan tyvärr inte tro på att man älskar någon om man medvetet sårar på ett sånt sätt. Har man problem i en relation så löser man dem annars lämnar man.

Men förmodligen har vi en mycket olik syn på kärlek och respekt. För mig är det en omöjlighet att vara medvetet elak, mitt dåliga samvete hade förstört mig. Jag har den respekten för mig själv och för mina medmänniskor.

• Anonym
    Anonym (Herregud) skrev 2011-06-03 21:39:11 följande:

Men du väljer ju medvetet att ta steget ifrån din partner. Varför lämnar man inte relationen då? Varför kan man inte stå upp och vara ärlig? Jag kan tyvärr inte tro på att man älskar någon om man medvetet sårar på ett sånt sätt. Har man problem i en relation så löser man dem annars lämnar man.

Men förmodligen har vi en mycket olik syn på kärlek och respekt. För mig är det en omöjlighet att vara medvetet elak, mitt dåliga samvete hade förstört mig. Jag har den respekten för mig själv och för mina medmänniskor.

De frågor du ställer finns lika många svar på, som det finns de som har en affär på sidan om, vilket även gäller för att definera kärlek å respekt.., din defintion är en återspegling av det du har fått lära dig, vilket självfallet leder till att det aldrig går att komma fram till vad som är rätt/fel, när andra inte gör samma defintion som dig...
  • Anonym (Herregud)
    Anonym skrev 2011-06-03 21:45:24 följande:
    De frågor du ställer finns lika många svar på, som det finns de som har en affär på sidan om, vilket även gäller för att definera kärlek å respekt.., din defintion är en återspegling av det du har fått lära dig, vilket självfallet leder till att det aldrig går att komma fram till vad som är rätt/fel, när andra inte gör samma defintion som dig...

Jag har lärt mig att respektera andra människor, att inte vara elak, att inte ljuga, att inte slåss och att behandla människor utifrån hur jag själv vill bli behandlad.

Jag vill inte bli bedragen, därför är jag inte heller otrogen. Jag vill inte vara orsaken till att oskyldiga lider.

Och det nog svårt för mig att förstår att något av det jag lärt mig att man inte gör är något helt acceptabelt för någon annan. Och jag hoppas verkligen jag slipper möta dessa människor och än mer beblanda mig med dem.

Men jag är nyfiken på hur det kommer sig att du inte lärt dig samma saker som jag.

Svar på tråden Ni som är otrogna, var ses ni för sex?