akvarium
hej hej på er där ute
är de nån här som har akvarium. skulle vara troligt å prata isåfall. har nämligen nyss satt igång ett eget akvarium å är inte så duktig än
hej hej på er där ute
är de nån här som har akvarium. skulle vara troligt å prata isåfall. har nämligen nyss satt igång ett eget akvarium å är inte så duktig än
hahahahaha såg första fiskbebisen nyss :)
Jag var och köpte en ny syrepump idag samt några syrestenar. Nu simmar fiskarna glatt genom bubblorna hela tiden. Lägger som sagt in bilder när jag har hunnit få iordning lite mer.
Akvariet är inte klart än, men jag har lagt in lite nya bilder. Fler kommer senare.
har fått tag på ett akvarium som är 75 cm långt, 40 högt å 36 djupt. så nu ska ja ta itu med vad jag ska ha där i
mamasnest... går genast å kikar
Ligger på 108 liter då...
Ett litet tips gå in på zoopet.com
www.zoopet.com/fiskar/index.php
Om du följer länken så kan du välja på olika akvarielängder och då ser du vilka fiskar som platsar i ditt akvarium...
ok, syrran sa att de var 90 liter...
tack så mycke för länken ska genas gå dit
Hoppsan, jag hann visst inte skriva.
Min största fisk har tagit revir över bubblorna från syrestenen!
Ser jättekul ut faktiskt, men jag har aldrig hört talas om något liknande!
Mamasnest:
Nu vet jag inte hur stort eller litet akvarium du har... men ett råd i all välmening är att du faktiskt byter ut syrepumpen mot ett innerfilter.
Syrepumpen ger juh bara vattencirkulation och inget annat medan ett filter ger både vattencirkulation och rening av vattnet...
MayaS: Jag har två vanliga pumpar med filter också. Syrepumpen har jag bara som dekoration. Det livar upp lite i akvariet. Jag skulle faktiskt rekomendera andra med större akvarium att sätta in en syrepump som komplement till den vanliga pumpen, men som du säger, den ersätter ju inte en pump med filter.