akvarium
hej hej på er där ute
är de nån här som har akvarium. skulle vara troligt å prata isåfall. har nämligen nyss satt igång ett eget akvarium å är inte så duktig än
hej hej på er där ute
är de nån här som har akvarium. skulle vara troligt å prata isåfall. har nämligen nyss satt igång ett eget akvarium å är inte så duktig än
Ok va bra!!
för min egen del så e det inget jag vill ha i mina akvarium... jag tycker att de stör mer än något annat.... men smaken är juh....... ja du vet....
Hej hej!!
tänkte göra er lite avundsjuka...
min sambo är akvariegalen å jag e allmänt trött på dem, men igår fick vi hem sex stycken akvarium!!! sambon är jätteglad å jag är förfärad!!
tre 200l å tre kuber.. kanske ska tillägga att vi redan hade ett 120l, ett 540l å ett720l igång!!!!! fast de två mindre ska bort nu..tack å lov.
för tillfället har vi discus å några småciklider..fjäril zebra och... ja, nån annan, kommer inte ihåg vad de heter nu....
hjälp!! det känns som jag bor i en djuraffär!!! vi har hund katt och ormar oxå!!!
snart tvingar jag killen att skaffa en lokal!!
Jo han var då riktigt biten
..*S* iofs skulle jag gärna vilja ha ett diskuskar men just nu känns det rätt bra med de 4 akvarier som vi har gång i just nu..*S*
theo05 jösses de var inte bara ett akvarium, å inga småsaker heller...
så snål som jag är så skulle jag inte ens ha råd å fylla dom med vatten :)
han har faktiskt lyckats finansiera sina fiskar å grejer nästan helt själv med dricks å spelpengar så vår gemensamma kassa lider inte så värst.. elen e ju iofs skyhög!!!!
det e en helt ok hobby ändå, än så länge e han ju hemma i allafall!!!
theo05: Är inte diskusar väldigt svårskötta? Jag har hört att man måste göra ett visst vattenbyte varje dag när man har diskus!
Om man har plats tycker jag att det är hur mysigt som helst med flera akvarium. Sjlv känner jag inte att vi har tid. Sambon jobbar ju utomlands och snart dimper ju barn nr 2 ner.
MayaS: Vet du nåt om hur papegojciklid går ihop med påfågelciklider? Kom då dessutom ihåg att jag har fullvuxna påfågelciklider så storleken brukar vara ett problem... Annat förslag på fiskar som brukar gå ihop med mina monster mottages också tacksamt!
hmmm, de är nå mystiskt med mina fiskar, dom ligger å gömmer sig överallt..
Mamasnest:
Nej tyvärr kan jag inte ge dig några tips där... kan inget om ciklider.... förutom scalarer... när jag har sådana frågor brukar jag fråga på zoopet.se min "bibel" när det gäller akvariefrågor..*S*
Ang diskusar så Jo de är inte lätta om jag förstått det rätt... de är känsliga för temperatur ändringar och just pH värdet ska visst ligga riktigt stabilt och sen måste man ha riktigt bra filter + cirkulation... som sagt jag skulle vääääldigt gärna ha ett diskuskar själv men känner mig varken ekonomisk eller erfarenhetsmässigt redo än...
Nu finns det fler bilder på mina galna monster i mitt galleri.
ok, ska genast gå å kika. jag har köpt 3 nya pansalmalar eller va dom hette som jag ska sätta i mitt akvarium å en guppyhane
Kom ihåg att inte ha guppysar med slöjstjärtar bara, de äter väldigt gärna på slöjorna.
nej några slöjstjärtar har jag inte.
www.djurportalen.nu/index_ag.php
Är en bra sajt för nybörjare och andra med
hej!!
Vi har 2 st 375 liters igång .. vi har haft discusar... men vi har så dåligt vatten här så dom klarade sig inte..... vi har nu 'sällskaps' fiskar... i den som står i soffrummet.. sen har vi ciklider i det andra..... det är mest gubben min som håller på... han har jobbat ett antal år i en akvarieaffär.... dom andra akvarierna står på vinden.. å väntar på att vi ska få 'plats' till dom åxå......