• alarik82

akvarium

hej hej på er där ute
    är de nån här som har akvarium. skulle vara troligt å prata isåfall. har nämligen nyss satt igång ett eget akvarium å är inte så duktig än

• Svar på tråden akvarium
  • Tingeling13

emmamaria
    Svärdbärare kanske, eller röd platy.

Mamasnest
    Jag har själv haft ett på 450 liter, detta står nu i källaren och väntar på att bli igångsatt igen när vi får plats över.

• alarik82

platy var de ja...
    den ena tjejen är superduper tjock så jag hoppas de kommer småbarn snart :)

• alarik82

nu vet jag även vad min sugare heter tvåfenad ansistrusa
    fast jag har bara en i mitt akvarium skulle man behöva ha flera?

• Mamasnest

Tingeling: Alla ciklider är olika, mina är bara hungriga jämt! Det kan i sig vara ett problem eftersom de äter upp alla och allt som jag sätter i akvariet. De är dock väldigt personliga, och deras enorma storlek gör att de känns mer som "husdjur". Min största är ca 30 cm, så det är riktiga bjässar! Jag har en dålig bild i mitt galleri på min "bebis" Ozzy, kolla gärna in den.

• alarik82

*jippi*
    jag har fått min vilja fram. ska få ha ett större akvarium, har en kompis som har ett större, hon trodde d evar runt 200 L. men jag måste fixa ben eller nån bänt till d eå stå på oxå. kan ju inte vara vad som helst, för de blir ju ganska tungt sen :)
    så nu ska jag till sverige i nov å börja köpa fina saker :)

• Mamasnest

emmamaria: Tänk på att ett akvarium på 200 liter väger ca 300 kg med vatten, grus mm. Du behöver en rejäl bänk till det. Det säkraste är att köpa en riktig ställning på djuraffären.
    Kul att börja planera för ett nytt akvarium!

• alarik82

jaha finns de färdiga å köpa. ska kolla de närjag åker till sverige då, kanske inte nån ide å svettsa egen bänk heller, mitt iallt så har man 200 l vatten i huset

• MayaS

Funkar att använda lecablock oxå.... som ställning alltså... lägg några frigolitskivor på golvet så att det inte repas och för att få blocken plana... sedan block nån spånskiva och frigolit igen... det viktigaste är att akvariet står plant så det inte blir spänningar i glaset..

• Mamasnest

MayaS: Kunde inte ha sagt det bättre själv! Vattenpass är ett måste innan man fyller på akvariet med vatten!

Svar på tråden akvarium