• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Bellevue

Man kan inte jämföra färger mellan verklighet och datorskärm om man inte har en färgkalibrerad skärm. Hur färgen visas beror ju på inställningarna. Tyvärr.

• AochJsMamma
    Bellevue skrev 2010-01-31 09:34:31 följande:
    Man kan inte jämföra färger mellan verklighet och datorskärm om man inte har en färgkalibrerad skärm. Hur färgen visas beror ju på inställningarna. Tyvärr.
    det är ju sant. Min skärms färger får nog anses vara väl överensstämmande färgmässigt med verkligheten iallafall, kalibrerat eller ej.
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • solstraalen
    AochJsMamma skrev 2010-01-31 09:24:12 följande:
    nää, det håller jag verkligebn inte med om!! Jag tycker de är rätt smala i passformen, absolut inte breda iallafll! För du menar väl de från Polarn och pyret och inte FIX??
    Jag tyckte dom var smala upptill tup 92/98, men 104 är megabred på min grabb.

Dottern på typ 105cm har strl 110 på sin och den är bred på henne oxå.

Tycker de mesta över lag blir rätt brett efter strl 98 på polarns kläder, iaf WS å skaljackorna.
    Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • AochJsMamma
    solstraalen skrev 2010-01-31 10:08:22 följande:
    Jag tyckte dom var smala upptill tup 92/98, men 104 är megabred på min grabb.Dottern på typ 105cm har strl 110 på sin och den är bred på henne oxå. Tycker de mesta över lag blir rätt brett efter strl 98 på polarns kläder, iaf WS å skaljackorna.
    det stämmer säkert då, min son har ju bara 92 i sin största, så de större stl har jag ju ingen aning om hur de är. Vad synd, för det var det jag gillade mest med deras WS, passformen. Alexander är långsmal, så en för bred modell funkar inte på honom.
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Hummelina
    Hallontårta skrev 2010-01-31 09:02:32 följande:
    Nu provade jag fix-jackan på sonen igen. Visst ser den lång ut bakifrån, den är ju gjord så, men i fram tycker inte jag den är så jättelång. (han har några månader på sig att växa i den) ;) Försökte ta bild, så är batteriet slut! Jag kan inte hålla med om att jackan är blek-grön, jag tycker den är klar och fin! Jag behåller nog 98:an och hoppas att grabben växer till sig lite. Har beställt fix-byxona och Lindex egna överdragsbyxor på nätet. :)
    Hur gammal är din son? Köpte en 98 till min tjej som blir 2 år i april. Den helt klart stor nu men vill att hon ska kunna ha den vår och höst.
    ♥ Världens finaste 080404 ♥
  • winters

Fyndade en FIX-overall i Lerum, halva reapriset och sedan kupongen med 30 % på det, nöjd! :) Där fanns en del ytterkläder till barn o baby på rea i går iaf.

• Hallontårta
    Hummelina skrev 2010-01-31 13:04:38 följande:
    Hur gammal är din son? Köpte en 98 till min tjej som blir 2 år i april. Den helt klart stor nu men vill att hon ska kunna ha den vår och höst.
    Han fyllde två i januari. Enl. Lindex tabell är ju 98 för barn mellan 2-3 år, så den borde ju passa då.

Elliegbg: Tack för påminnelsen, ska sätta batteriet på laddning. ;)

Idag var jag och tittade efter FIX jeans, men ingen av våra butiker har stl 98 på dem. :( Sååå fina jeans! Har ni sett dem i webshopen? Jag har inte handlat där på ett tag så jag kanske har missat dem. (kostar 199 kr, med blå resår i midjan)
  • Hallontårta
    winters skrev 2010-01-31 15:16:26 följande:
    Fyndade en FIX-overall i Lerum, halva reapriset och sedan kupongen med 30 % på det, nöjd! :) Där fanns en del ytterkläder till barn o baby på rea i går iaf.
    Här är det ingen rea alls på overallerna! Jag som går in och kikar titt som tätt nu för att inte missa om de kommer på rea :>
  • winters
    Hallontårta skrev 2010-01-31 15:29:21 följande:
    Här är det ingen rea alls på overallerna! Jag som går in och kikar titt som tätt nu för att inte missa om de kommer på rea :>
    Det verkade som att de nyss plockat fram det, de väntar väl gärna in i det sista nu när vintern ska hålla i sig...
  • Hallontårta
    winters skrev 2010-01-31 15:34:40 följande:
    Det verkade som att de nyss plockat fram det, de väntar väl gärna in i det sista nu när vintern ska hålla i sig...
    Okej, jag får vara på hugget de närmsta veckorna kanske ;)
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10