• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • j00hanna
    MajMamman08 skrev 2010-02-19 12:44:54 följande:
    Så fin han blev i jackan=) Har en son på snart 2 med ,men han e bara runt 85cm. Så en 92 borde funka till honom då kanske? el ska man ta en 98 för e ju inte riktigt än han ska ha den? verkligen fint i rött=) kan inte bestämma mig för en blå el röd....båda e så fina=)
    Tack ;)
    Ja, jag hade också väldigt svårt att bestämma vilken färg jag skulle ta, men blev röd sist och slutligen :)
    Jag tror nog att en 92 ska räcka till honom, de är faktiskt stoooora.
    Provade en 104 på min son och den drunknade han nästan i, nästan. :P
    Min brorsdotter på nästan 3 år (hon är säkert närmare 100cm) provade sonens jacka i 98 och den passade bra på henne med.
  • Xgirl83
    leabus skrev 2010-02-18 21:26:17 följande:
    Nån som sett om dessa finns kvar i 86 i butik? Är dom nedsatta i butik också eller bara på webben? www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=701...
    De var nedsatta i butik också när jag var in idag. Har dock ingen koll på storlekar.
    Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
  • Xgirl83
    trollizz skrev 2010-02-19 10:47:29 följande:
    Men OM det finns att skriva ut, NÄR det finns. VAR kan jag hitta dem här då? När det inte finns någon lista?... Finns det någonstans där folk KAN lägga in utskrivbara rabatter? Det var mest så jag menade och undrade? Som det var förut alltså...
    Vi alla får ju det på mail, så du får väl prenumerera på nyhetsbrev/erbjudanden du med.
  • Xgirl83

Köpte äppletröjan och molntröjan idag och det var väldig skillnad på storlekarna på dem. Molntröjan såg väldigt smal ut och äppletröjan bred. Molntröjan kommer nog sitta bäst på min smalis. Ja ni kan ju se i bildtråden, äppletröjan i stl 86 är nästan lite större än molntröjan i 92. Jag har dock inte provat dem på dottern än då hon har sovit sedan vi gick från stan. Så jag får återkomma när jag provat.

• j00hanna
    Xgirl83 skrev 2010-02-19 13:41:07 följande:
    Köpte äppletröjan och molntröjan idag och det var väldig skillnad på storlekarna på dem. Molntröjan såg väldigt smal ut och äppletröjan bred. Molntröjan kommer nog sitta bäst på min smalis. Ja ni kan ju se i bildtråden, äppletröjan i stl 86 är nästan lite större än molntröjan i 92. Jag har dock inte provat dem på dottern än då hon har sovit sedan vi gick från stan. Så jag får återkomma när jag provat.
    Ja oj vad det kan skilja mellan olika modeller! :O Jag tyckte nästan att äppeltröjorna såg ganska små ut.. Kollade på dem där med ett äppel och en mask.
  • Hallontårta

Jag tycker oftast att Lindex tröjor är små i storlekarna. Beställde stl 98 nu på äppeltröjorna. Hoppas de blir bra. :)

• Hallontårta
    j00hanna skrev 2010-02-19 12:39:22 följande:
    Om du köper från butik kan du ju prova först. Min son är runt 93 cm lång och jag köpt een i storlek 98 åt honom (om detta hjälper dig något) :D De är ju jättestora i storlek. Lade just en bild av sonen med jackan i bildtråden! Den är lång men då man drar in den lite nertill sitter den bra tycker jag.
    Jättefint med röd jacka!! Sitter bra tycker jag!
  • AochJsMamma
    Snorky skrev 2010-02-19 13:16:40 följande:
    Äppeltröjorna... hur är de i storlek??
    normala tycker jag
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10