• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • AochJsMamma
    Xgirl83 skrev 2010-02-19 13:41:07 följande:
    Köpte äppletröjan och molntröjan idag och det var väldig skillnad på storlekarna på dem. Molntröjan såg väldigt smal ut och äppletröjan bred. Molntröjan kommer nog sitta bäst på min smalis. Ja ni kan ju se i bildtråden, äppletröjan i stl 86 är nästan lite större än molntröjan i 92. Jag har dock inte provat dem på dottern än då hon har sovit sedan vi gick från stan. Så jag får återkomma när jag provat.
    jo, det kan jag iofs hålla med om, lite breda är de allt, men det tycker jag alla Lindex kläder är på min son...(o ändå fortsätter jag köpa dem! ) MEN den röda och den gröna tröjan med figurer på (som även Ängeln83 har på sin söta son i bildis) sitter faktiskt jättebra på mín son. Den känns inte så bred.
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Xgirl83

Ja den med figurer har min dotter också (tyvärr sprack trycket efter en tvätt, men har inte orkat reklamera). Den är lite smalare, fast ändå stor på nåt sätt. Eller iaf större än de T3B2 dottern har i samma storlek, men de kanske är små?

Har inte kunnat prova några av kläderna på dottern än. Hon gick med på att prova men när jag tagit av henne kläderna för att börja prova så tvärvägrade hon och nu går hon omkring naken istället och vägrar alla kläder. *suck*

Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
  • j00hanna
    Hallontårta skrev 2010-02-19 14:22:23 följande:
    Jag tycker oftast att Lindex tröjor är små i storlekarna. Beställde stl 98 nu på äppeltröjorna. Hoppas de blir bra. :)
    Hur stor är din son?
  • Xgirl83

Så, nu har jag äntligen fått prova tröjorna på henne! Äppletröjan blir nog lagom, den var lite stor men det var ju så jag hade tänkt det. Molntröjan däremot är verkligen liten i storleken! Stl 92 satt tajt på min tjej och hon är väldigt smal (väger ca 10 kg vid 2 år och 3 mån). Och det här är det första plagget i stl 92 jag nånsin köpt till henne (förutom en Bamsetunika men den var jättestor på henne) så det känns lite sjukt att jag kanske t o m skulle tagit 98 istället. Det är ju snyggt att den är tajt, men jag är ju rädd att hon växer ur den innan den ens kan användas. För det går nog inte att ha nån långärmad tröja under och börja använda den redan nu.

• AochJsMamma
    Xgirl83 skrev 2010-02-19 15:49:47 följande:
    Så, nu har jag äntligen fått prova tröjorna på henne! Äppletröjan blir nog lagom, den var lite stor men det var ju så jag hade tänkt det. Molntröjan däremot är verkligen liten i storleken! Stl 92 satt tajt på min tjej och hon är väldigt smal (väger ca 10 kg vid 2 år och 3 mån). Och det här är det första plagget i stl 92 jag nånsin köpt till henne (förutom en Bamsetunika men den var jättestor på henne) så det känns lite sjukt att jag kanske t o m skulle tagit 98 istället. Det är ju snyggt att den är tajt, men jag är ju rädd att hon växer ur den innan den ens kan användas. För det går nog inte att ha nån långärmad tröja under och börja använda den redan nu.
    oj, då måste den vara liten! Skumt!!! Jag hade bytt om jag var du..
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • anette 81
    jag tog 98 till min tjej som är 1 1/2år o väger väl 13-14 kg
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • h80

Var inne på lindex idag o tänkte köpa fruktlegginsen o äppletröjan, men det var ju nästan slut. fanns inte i rätt storlek

• Pepper79
    Hhhmm jag har köpt stl 98 till min tjej som 1,5 år är 84 lång och väger 10,7 kg. Kanske borde prova den på henne. Fast det är ju några mån kvar innan jag har tänkt använda den på henne.
    (¯`°?.¸ ღ Aline 2008-07-19 ღ ¸.?°´¯)
  • Xgirl83

Ja, jag får kanske gå och byta den då. Usch vad jobbigt att masa sig ner på stan, och sen hoppas att den finns i 98. De här kläderna hängde på en sån där ställning fortfarande och det var bara en av varje stl i stort sett.

• winters
    h80 skrev 2010-02-19 16:40:54 följande:
    Var inne på lindex idag o tänkte köpa fruktlegginsen o äppletröjan, men det var ju nästan slut. fanns inte i rätt storlek
    Du får väl beställa på Internet då, där finns väl allt kvar, även om de verkar gå åt som smör i solsken! :) Min order fraktas till butik, så på måndag får det bli en tur till butiken och hämta paketet och troligtvis lite till! :)
    Oscar 091001
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10