• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Xgirl83
    zasata skrev 2010-02-20 11:49:51 följande:
    Jag tror många gillar äpplena för man vill ha vår och färger..
    Ja precis. Hade jag haft en son hade jag gillat äpplekläderna ännu mer. Fy så trista alla pojkkläder är!
    Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
  • Xgirl83
    sunnanå skrev 2010-02-20 01:14:41 följande:
    Finns kupong också i butiken på 50 kr barn och damrabatt el endat online? nån som annars kan länka lappen?
    Verkar bara ha kommit på post denna gången.
  • Xgirl83
    sunnanå skrev 2010-02-20 01:19:56 följande:
    tröjan med 1 äpple på finns den i rosa bakgrund oxkå,hittar den ej på nätet,bara blå,gul och grön bakgrund finns nu.
    Jag tror inte det finns med rosa, har inte funnits med på webshopen i alla fall.
  • Glittrax

hur var äppeltightsen i stlk nu, visst räcker 104 på en tjej som är runt 93 cm lång?

• j00hanna
    Glittrax skrev 2010-02-20 13:09:26 följande:
    hur var äppeltightsen i stlk nu, visst räcker 104 på en tjej som är runt 93 cm lång?
    Jag hade reserverat ett par i storlek 110 åt min son på ca. 93 cm lång.
    Var idag och böt till storlek 104. Tror de blir bra :)

Om du far bakåt i tråden lite så har Buttelina lagt in en bild på sin dotter i storlek 110.
  • Glittrax
    j00hanna skrev 2010-02-20 13:33:25 följande:
    Jag hade reserverat ett par i storlek 110 åt min son på ca. 93 cm lång.Var idag och böt till storlek 104. Tror de blir bra :)Om du far bakåt i tråden lite så har Buttelina lagt in en bild på sin dotter i storlek 110.
    aha... var de mycket längre i stlk 110?

Jo jag såg bilden på buttelinas dotter, men hon är ju längre än våra så ja 104 blir nog tokbra!
  • j00hanna
    Glittrax skrev 2010-02-20 13:45:50 följande:
    aha... var de mycket längre i stlk 110? Jo jag såg bilden på buttelinas dotter, men hon är ju längre än våra så ja 104 blir nog tokbra!
    Jag har ingen aning, reservera bara byxorna de kommer in först på tisdagen så :)

Ja de tror ja mee ;)
  • Snorky

Jag är GLAD att det finns några som gör snygga SMALA byxor, för det är inte alls kul att ha smala barn och allt sitter som hösäckar. Det är skitjobbigt att behöva ha knyt på alla byxor för annars trillar de ner. För de behöver ha hjälp att knyta efter varje toabesök... o det är inte alltid de är så villiga till det... frustrerande...  Det bästa som finns är ställbar resår i byxor, men tyvärr har inte alla det och många gånger blir det inte ens snyggt när de är allt för breda i midjan, utan blir pösiga och korvigt
    Tyvärr kan inte alla byxor passa alla barn, så det är nog bra att det finns båda smala modeller o större...

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Mamma och Mor
    Snorky skrev 2010-02-20 15:56:36 följande:
    Jag är GLAD att det finns några som gör snygga SMALA byxor, för det är inte alls kul att ha smala barn och allt sitter som hösäckar. Det är skitjobbigt att behöva ha knyt på alla byxor för annars trillar de ner. För de behöver ha hjälp att knyta efter varje toabesök... o det är inte alltid de är så villiga till det... frustrerande...  Det bästa som finns är ställbar resår i byxor, men tyvärr har inte alla det och många gånger blir det inte ens snyggt när de är allt för breda i midjan, utan blir pösiga och korvigt Tyvärr kan inte alla byxor passa alla barn, så det är nog bra att det finns båda smala modeller o större...
    Håller med!
    Som mamma till en "smalis" till dotter så jublar jag över Lindex och Me & i - kläderna som är smala i passformen. Det enda som sitter kvar utan att det ska bli knöligt i midjan.
    ~Miriam 061213 och Samuel 091127~
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10