• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Xgirl83
    mysak79 skrev 2010-02-24 14:43:45 följande:
    Nån som vet om Lindex fortfarande har kvar nån rea?
    Jag var på Lindex senast idag, där fanns en fullproppad snurra på flick och en betydligt glesare snurra på pojk, samt lite på baby tror jag. Men de där reasnurrorna är ju närmast standard året om tycker jag.
    Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
  • Wilmis07

Min dotter är 88 cm lång och väger gissningsvis runt 14kg,vilken storlek hade ni tagit i äppeltröjan) Den med äppelprint över hela. Ska skicka bud nämligen. Någon som kan råda kig

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Mamma och Mor
    Wilmis07 skrev 2010-02-24 16:57:21 följande:
    Min dotter är 88 cm lång och väger gissningsvis runt 14kg,vilken storlek hade ni tagit i äppeltröjan) Den med äppelprint över hela. Ska skicka bud nämligen. Någon som kan råda kig
    Till min dotter som är 96 cm lång (mätte henne idag :) och drygt 13 kilo tung så tog jag storlek 98. Den är väldigt bred och stor i storlek tyckte jag.
    Större än 104 skulle jag inte ta till din dotter. Men sedan är det ju olika hur man vill att kläderna ska sitta; om man vill ha dem löst sittande eller mer figurnära :)
    ~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • j00hanna
    Jag tog 104 åt min ca. 93 cm långa 2åriga kille. 98 hade nästan passat bättre nu.
    Men han ska ju kunna ha den i sommar också, och efter tvätt krymper den säkert lite.
    Jag hade nästan tagit en 98 om jag var du :D
  • Tessou

Det är ju SJÄLVKLART att de kommer in intressanta saker när jag imorse skrev att jag inte hittat nåt......

ELIAS 090326
  • Lejån
    Inte mer än en 98:a. Höll i den idag och den var avsevärt större än tröjan med bara ett äpple på.
    längtar efter sommar & sol
  • Buttelina

jag har randiga tröjan, en med massa äpplen på och en med ett äpple på.. alla tre är precis lika stora i strl...

jag jämförde en tröja i strl 116 med en långärmad tröja (tvättad dock) i samma strl.. äppletröjan var ca 3cm bredare och 4 cm längre. MEN jag tycker inte att dom är stora i strl utan snarare så att lindex övriga kläder som är små

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10