• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Buttelina
    Theina skrev 2010-01-07 16:24:34 följande:
    Jag har precis hämtat ut mitt lindex-paket underbara kläder.. men dom Muminleggingsen i storlek 92 är exakt lika långa som ett par Molo-leggings i storlek 80.. det kan ju inte vara möjligt? har ngn leggingsen i 92? beninerlängden är 30 cm... Jag var på lindex idag och då köpte jag en jättefin rea-pyjamas med spindelnät och ögon som lyser u mörkret.. jättefin, och jag har spanat in den ett bra tag men ville vänta till rean.. så jag är glad att jag fick tag på en sen köpte jag en alldeles nyinkommen pyjamas med bondgårdsdjur på som går i grönt/turkost mm. superfin jag tycker om pyjamasar med dragkedja Jättenöjd med inköpen, och tröjan med grodan på är jättefin också.. nu är jag bara lite bekymrad över de små 92orna...
    molo leggingsen på baby är stora i strl och lindex leggings är små i strl så det stämmer nog
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Theina
    Buttelina skrev 2010-01-07 16:29:45 följande:
    molo leggingsen på baby är stora i strl och lindex leggings är små i strl så det stämmer nog
    Tack.. skumt och dumt tycker jag.. ska jag då byta leggingsen till 98 eller hur hade ni gjort? jag vill inte ha dom till nu utan till sommaren ju.,
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Buttelina
    Theina skrev 2010-01-07 16:41:12 följande:
    Tack.. skumt och dumt tycker jag.. ska jag då byta leggingsen till 98 eller hur hade ni gjort? jag vill inte ha dom till nu utan till sommaren ju.,
    ja jättedumt jag tycker absolut att du ska byta
  • jannah

Ahhh... Nu har det kommit in ett par randiga leggings i Mumin-kollektionen i webshoppen! Nu måste jag ju köpa dom också... :) Inte bra för ekonomin med en massa fina vårnyheter! Dottern har redan alldeles för mycket kläder... Dagens i-landsproblem kanske!

¤ Othilia 080524 ¤
  • jannah
    Theina skrev 2010-01-07 16:41:12 följande:
    Jag har köpt stl. 98 till dottern som snart är 1 år och 8 månader. Har inte provat dom på henne, men hon har ett annat par Lindex-tights i samma storlek som jag får vika upp ungefär 5 cm. Jag har väl iofs tänkt att hon ska kunna ha dom hela våren och förhoppningsvis sommaren. Mumin-toppen köpte jag i samma storlek och den var också ganska liten tycker jag! Den kan hon definitivt ha redan nu...

Lindex har i allmänhet små kläder på flickavdelningen. Jag får alltid köpa en storlek större där...

Jag tycker nog du ska byta dom om du har tänkt ha dom till sommaren. Och skulle det vara så att du tänkt använda dom tidigare är det ju bara att vika upp! :)
    ¤ Othilia 080524 ¤
  • molnen

Jag köpte den svarta mumintunikan och jag köpte 116 till min 3,5åring ca 98lång och 16kg.Man behöver vika upp armarna ett par cm och den går till knäna(så lite mer klänning än tunika)

• Theina

Ska jag byta tröjan till 98 också tycker ni`? jag brukar aldrig handla lindex och har inte så bra koll på storlekarna..

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Buttelina
    Snorky skrev 2010-01-07 15:17:51 följande:
    jag har fått två kuponger, en på mailen o en på posten... bara det är ju knäppt isf... jag vet inte vad som skulle kunna hända eftersom inte systemet säger ifrån, då måste de kolla manuellt isf o hur troligt är det att de gör det?
    sant då kanske jag med vågar
  • Lejån
    Buttelina skrev 2010-01-07 22:28:06 följande:
    sant då kanske jag med vågar
    *nickar*

Alltså... harkel... det går... {#lang_emotions_tongue_out}
    längtar efter sommar & sol
  • Lejån

Har ni förresten sett FIX dubbeljackorna på rea? Köpte för halva reapriset förra januari men här reas de inte ens nu. Funderar på om det  har med vädret att göra...

längtar efter sommar & sol
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10