• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Xgirl83
    FrökenFreja skrev 2010-01-08 19:56:23 följande:
    Sitter och ska göra en beställning på Lindex men vet inte hur jag ska göra i storlek.. har en tjej, som är 2 år och 2 månader. Hon väger bara 11 kilo och är smal och kort. Har storlek 86 nu. Kan inte bestämma mig för om jag ska köpa i storlek 86 eller 92.. känns som att byxor blir alldeles för stora i storlek 92 i midjan.. Tips?
    Jag vet precis hur det är. Min dotter är också knappt 2 år och 2 mån men väger knappt 10 kg. Men jag tycker det är på gränsen om jag skull börja köpa stl 92 nu, så om din dotter väger 1 kg mer så kan hon förhoppningsvis ha det. Men det är inte lätt vad man ska välja!

Det spelar ju ingen roll med resår så om de är för stora i midjan.
  • lilla fru snigel
    FrökenFreja skrev 2010-01-08 19:56:23 följande:
    Sitter och ska göra en beställning på Lindex men vet inte hur jag ska göra i storlek.. har en tjej, som är 2 år och 2 månader. Hon väger bara 11 kilo och är smal och kort. Har storlek 86 nu. Kan inte bestämma mig för om jag ska köpa i storlek 86 eller 92.. känns som att byxor blir alldeles för stora i storlek 92 i midjan..Tips?
    Min tjej som snart är 2½ väger 11,3 kg och är 85 cm lång. Jag köper 92 på Lindex kläder för de är små i storleken. Perfekta i stl just nu på henne.
  • puh fantast

Angående leggings, så är både Lindex, Kappahl och Cubus små i stl. Dottern som är 1,5 år har 98 på sina leggings, men kan ha 86 på babyavdelningen på Lindex.

Och de är inte särskilt långa, eftersom de är så smala så sitter de superbra.
    Känns lite märkligt att ha 86 på de flesta kläder men 98 på leggings :-S
    När tror ni det blir 2 för 1 eller halva reapriset på Lindex? Och Kappahl?
    Jag hoppas det inte blir förren när barnbidraget kommer, har redan handlat upp alla pengar :-0
  • TeDrickaren
    puh fantast skrev 2010-01-09 13:22:23 följande:
    Angående leggings, så är både Lindex, Kappahl och Cubus små i stl. Dottern som är 1,5 år har 98 på sina leggings, men kan ha 86 på babyavdelningen på Lindex. Och de är inte särskilt långa, eftersom de är så smala så sitter de superbra. Känns lite märkligt att ha 86 på de flesta kläder men 98 på leggings :-S När tror ni det blir 2 för 1 eller halva reapriset på Lindex? Och Kappahl? Jag hoppas det inte blir förren när barnbidraget kommer, har redan handlat upp alla pengar :-0
    Så sant....har en dotter som är 98-99cm lång och måste köpa leggins i 110....superstora i midjan
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • FrökenFreja

oh.. nu blev jag ju tveksam.. det bästa vore nog att ha med henne och testa. Hon är som sagt drygt 2 år, väger bara 11 kilo och är kort också.. ungefär 82 cm. På babyavdelningen har hon ju 86 och även i de större. Hon är väldigt smal och nätt..
    Frågan är hur länge jag vågar vänta.. det är få kvar i webshopen av det jag vill ha.
    hur fungerar det? Kan jag beställa båda storlekarna och sedan lämna tillbaka i butiken när jag testat? Får ju ligga ute med pengar förvisso men det kan det ju vara värt. Är setet med leggings och tröja i Mumin som jag pratar om..

Snacka om i-landsproblem :)

• Xgirl83
    Lunas skrev 2010-01-09 12:33:25 följande:
    Har dom rea på ytterkläder på lindex i butik???
    Vilka ytterkläder tänker du på? Var på Lindex för en stund sedan och jag såg bara nån jacka på reastället (kollade bara på flick), och så är det rea på en del mössor och vantar tror jag. Men Fix-jackorna var det fullpris på i min butik. Men det där verkar skilja sig mycket från butik till butik.
  • Lunas

Jag tänkte på overaller, men jag hittade en overall på hms hemsida som dom reade ut för 350kr..

Så dom har rea på mössor...kanon..då ska ja kolla nån dag!!

• Xgirl83
    När tror ni det blir 2 för 1 eller halva reapriset på Lindex? Och Kappahl? Jag hoppas det inte blir förren när barnbidraget kommer, har redan handlat upp alla pengar :-0
    Och jag hoppas det börjar SNART! Var på Lindex idag och där fanns jättemycket fint jag skulle vilja ha till dottern. Fanns Bamse-tunikor och tights, båda i både velour och "vanliga", och lite annat också. Ska handla lite till kommande bebis också.

Det där sms:et om 10% extra rabatt på rean gäller ju t o m imorgon, så kanske det börjar t2b1 på rean till veckan för medlemmar?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10