• Cam82

LCHF

Ja det känns jättebra

helene306 skrev 2009-12-30 11:34:20 följande:
    [citat]
    Grattis, visst är det underbart skönt!!
  • Cam82

Har gått ner 0,4 kg sedan igår, det känns ju fantastiskt :D Gott nytt år på er!

• Cam82
    lindha roger skrev 2009-12-31 11:16:02 följande:
    hej ja hoppar in här har börjat leva med lchf nu sen 3 dagar hela familjen svårast tycker jag är att ställa om mitt tänkande hehe gott nytt åt på er alla
    Ja det tar ett tag innan man får kläm på allt antar jag, har inte hållit på så länge själv, lycka till och gott nytt år så klart
  • Cam82

Jag har för ett tag sedan fått veta att jag är gravid :D kan jag fortsätta med LCHF tro?  jag tror inte att jag kommer att klara av det hela graviditeten, kanske bara ett tag till också då jag inte känner mig sugen på ägg och sånt alls, men är det dåligt på något vis att äta LCHF när man är gravid?

• Cam82
    helene306 skrev 2010-01-05 07:51:50 följande:
    Grattis!! Nej inte alls! Jag hade tänkt fortsätta med lchf men illamåendet ville annat Där satt jag och käkade rostfralla och kokta makaroner för att må bra ... sen har jag haft svårt att vända allt tillbaka så det blir lite halvhjärtat med lchf:andet nu, men att äta lchf när man är gravid är absolut ingen fara! Tänk på att få i dig lite mer kolhydrater i form av grönsaker och ev. rotfrukter. Folsyra är bra att ta och kalk, men äter man mycket grädde, mejeri och ägg så får man i sig kalk ändå. Hoppas du lyckas bättre än mig
    Tack :) Jag tror inte att jag kommer kunna fortsätta om jag börjar att må illa, jag mådde illa när jag väntade sonen, men jag tänkte att jag kör så länge det går helt enkelt, jag äter rätt mycket grädde och ägg sedan tar jag mitt val kvinna varje dag, är du gravid nu? Grattis i så fall
  • Cam82
    helene306 skrev 2010-01-05 08:00:33 följande:
    Ja, jag är gravid i v27 och nu har jag väl fått mer ordning på lchf igen men det är lätt att annat skit och mer kolhydrater slinker ner, tyvärr ... Jag gick upp 25 kilo när jag väntade första och är på god väg att göra det samma även denna gång så jag vill gärna hålla igen lite. Jag märker att mycket kolhydrater gör mig svullen så jag behöver täänka till lite mer Lchf har liksom inte lockat. Bacondoften fick jag svårt med, ägg kändes urk och fett gav mig illamående och sen även halsbränna så det blev rätt klyvet ett tag att äta kolhydratrikt för att må bra. Sen blev magen rätt kajko av att äta mer kolhydrater med en gång ... Jaja, jag överlevde det med
    Ok, jag får testa om jag klarar av det helt enkelt, jag lyssnar på kroppen vad den vill så blir det nog bra, jag gick upp 14 kilo med första, får se hur det blir denna gång.
  • Cam82

Bara att fortsätta med strikt LCHF ett tag till, det blev ingen bebis, fick ett tidigt mf idag, trist medn tur att det kom på en gång istället för senare iaf.

• Cam82
    helene306 skrev 2010-01-05 15:58:50 följande:
    Nä, NEJ!! Beklagar verkligen! Har ni försökt länge??Kram till dig!!
    Nej det var 3:e försöket, då fick jag plus med sonen också, han är 9 månader nu :D Kram
  • Cam82

Jag har de senaste dagarna fått så fruktansvärt ont i magen, kan det bero på att min mage inte tål så mycket fett? har ätit Lchf sedan 26/12, detta började alltså i förrgår, det gör så ont att jag måste sitta still och en natt avtog det inte förrän kl var 00.30, nu har jag ätit ett smörgåsrån, ett digestive samt 2 mariekex bara för att testa om det går över, och det känns lite bättre nu, kan någon hjälpa mig, dvs någon som varit med om samma? vad gör jag för fel? Jag vill ju fortsätta med detta men inte om det ska göra ont. Kram på er!

• Cam82
    gemigsinnesro skrev 2010-01-06 16:30:50 följande:
    Hm..men genomgår inte du ett tidigt missfall? Då har man ju ont i magen ett tag både före och efter själva missfallet. I alla fall har jag haft det vid båda mina missfall och de har varit tidiga missfall, (v5+3).  Jag skulle tro att ditt missfall är den troligaste saken till magvärk.
    Men det gör ju ont ovanför naveln, kan det ändå ha med det att göra?
Svar på tråden LCHF