• Cam82

LCHF

Matillin skrev 2010-01-10 11:01:28 följande:
    Ja gör det vet inte hur vi ska få i oss hela Cam82Glömde skriva det att jag hade jätteont i magen första 2 dagarna, tror det berodde mest på kosten men även på att jag inte hade gått på toaletten.Fixade det och då släppte magvärken.Hade som du ont i mellangärdet.Hur funkar era magar ni som ätit lchf så länge, hört att många blir förstoppade och har problem med det eftersom man får i sig lite fibrer?Tips på något som man får äta som är bra för magen?
    Jag har gått på toaletten, har haft ont ändå, värken sitter ungefär där revbenen slutar.
  • Cam82
    helene306 skrev 2010-01-10 11:38:54 följande:
    Man kan äta lchf som gravid också, jag gör det (när det inet fuskas lite smått ) Cam: Jag har för mig jag läst/hört om folk som fått ont/besvär av gallan med lchf men jag kommer inet ihåg varifrån. Kan du söka runt lite och kolla upp om andra drabbats av samma? Oopsies: De blir lätt platta när de kommer ut ur ugnen men de ska ju ätas
    Jag har läst en del om att dte brukar gå över, jag ger det ett nytt försök, låter bli avocadon samt lägger till lite mer grönt till varje mål, jag ska klara detta.
  • Cam82
    Karo Lina skrev 2010-01-10 13:30:40 följande:
    På vilken sida har du ont? Båda?Alla: Varför får man inte äta tomater och röd paprika? Tomat innehåller ju 3,7g kh/100g och röd paprika 4,5. Är inte allt som är 5g kh/100g eller mindre "strikt" lchf?Ikväll ska vi äta stekt kycklingfilé med blomkålsmos och gratinerade broccoli!
    Det är mer åt vänstersidan, idag gör det inte ont, brukar komma efter några dagar med lchf, eller så beror det på avocadon jag åt, jag kör hårt from imorgon igen så får vi se.
  • Cam82
    Lullisgirl skrev 2010-01-11 09:56:19 följande:
    Som jag skrev ovan så provade jag pannkakorna som finns länk till i tidigare inlägg och  dom blev suuuuuuuuuuuuper goda. Jag åt dom som dom var med bara en kopp kaffe med grädde men du kan ju vispa grädde o ha hallon till, det gillar säkert barnen! :)Jag gjorde på 1 ägg, 1/2 dl vatten, 1/ dl mjölk, 1 dl grädde, 25 g smält smör och 1 msk fiberhusk. Lite trickiga att steka men i teflonpanna med smör gick det bra om man inte gjorde dom fullstora! Denna sats blev hälften kvar när jag hade ätit.
    Ska det vara 1/2 eller 1 dl mjölk?
  • Cam82

Idag har jag förresten börjat om med lchf, jag räknar detta som dag 1 eftersom det blev en massa fusk i och med mitt magont, har inte haft ont idag, har ätit mer grönsaker till maten och ingen avocado.

• Cam82

Igår kväll gjorde jag jättegod chokladmousse, jag tog lite mörk choklad som jag smälte, rörde sedan ner den i grädde och vispade, toppade med 3 st hallon, mums!

• Cam82

Ni lchf:are som gillar att baka, har ni någor bra recept att dela med er av? Jag undrar också var man kan köpa sukrin någonstans ? Kan man använda något annat istället för sukrin?

• Cam82

Ni som använder sukrin, var köper ni det? jag vill veta från vilken sida som är seriös, därför jag frågar

Svar på tråden LCHF