• Cam82

LCHF

Jag tror jag har hittat boven varför det står stilla, jag mätte upp grädden som jag brukar ha i kaffet imorse, sedan hällde jag i så att det smakade som jag vill ha det, det var 0,5 dl grädde!!!!! Det måste ju vara det eller vad tror ni?  jag som brukar dricka kanske 4-5 muggar kaffe varje dag med grädde i. Nu tar jag bort grädden i kaffet, jag har även slutat med ty på morgonen för att se, så nu hoppas jag att vikten börjar rasa igen.

• Cam82
    Penno skrev 2010-02-18 09:57:58 följande:
    Jag håller på att testa det nu. I stort sett inga mejeriprodukter o massa fett istället. Fast jag måste ju erkänna att klämma i mig så här mycket fett känns lite skrämmande. Väntar nästan på att jag ska vakna upp och väga 10 kg mer!! ;)
    Tar du även bort ost då, vanlig och brie tex?
  • Cam82
    Cam: Oj! dricker du 4 koppar kaffe får du i dig 2 dl grädde och det kan göra en hel del! TY bidrog ju också. Testa som sagt att dra ner på detta och lägg in mer fett för att se om något händer. Vill du ha något i kaffet: testa äggmjölk, då kan du använda dina 0,5 dl
    Jag testade äggmjölk med kardemumma förut, men det var inte gott, men kanske bättre utan smaksättning.
  • Cam82

Jag drack nyss äggmjölk med kakao och sukrin, det smakade precis som varm oboy, bara det att jag råkade ta i lite för mycket sukrin :p jag ska prova att ha i kaffet imorgon bitti tänkte jag, har slutat med grädden i kaffet from idag. Jag bakade även lembasbröd som jag ska ha till frukost, de är supergoda.

• Cam82

Igår kväll hade jag så där ont i magen igen, har haft det 4-5 kvällar nu, jag har kört lchf sedan 11/11(omstart) från början fick jag tokont av att äta avocado, tror att det var den som gjorde det iaf, det konstiga är att magontet kommer runt 21 varje kväll. Vad tror ni? ska jag ta bort kaffet eller kokosfettet tex? Idag har jag ännu inte druckit kaffe, men är väldigt sugen, har heller inte använt kokosfett i teet, jag tog äggmjölk istället.

• Cam82

Jag har ätit godis och chips i helgen, fy fy, men det var vekrligen gott, har inte gjort det på evigheter, men inatt hade jag såna gaser i magen så ojoj, men har inte haft ont i magen, så jag hoppas att mitt magont inte tänker fortsätta nu när jag fortsätter igen. Är det någon annan som har syndat?

• Cam82

När man som jag ätit en massa godis och chips i helgen, hur långt tid tar det för kroppen att återgå till att börja gå ner i vikt igen? dvs hur är det för er som har erfarenhet?

• Cam82

Jag har så fruktansvärt ont i magen så jag kan inte sova, i helgen åt jag både godis och chips som jag inte gjort på evigheter, då mådde jag bra i magen.

Nu har jag så ont igen att jag har frossa och mår illa, måste vara magkatarr, har sprungit på toa flera ggr nu, med det så kan jag inte fortsätta att äta som jag gjort, tänker inte må så här dåligt, då räknar jag hellre kalorier, skit också, trodde verkligen att jag hade hittat ett sätt som passar mig.

• Cam82
    Sagalin skrev 2010-02-24 06:16:33 följande:
    Jag blir jättedålig/sjuk de gånger jag ätit kolhydratsmat,Jag har legat helt utslagen i soffan med världens magkatarr och haft diareér. Efter någon dag igen på LCHF-mat är jag bra igen och jag kan lova dig att jag numera tänker efter på en, två och tre gånger innan jag gör avsteg från kosten igen. Det tog några gånger innnan jag lärde mig.Du får försöka hitta goda LCHF recept att äta istället för godis och chips.
    Alltså det är inte bara efter att ha ätit kolisar som jag haft så här, jag hade så i 4-5 dagar förra veckan utan att ha ätit kolisar. Tror inte att min mage pallar med allt fett långre. Det går inte att ha det så, jag blir så arg, men jag måste nog sluta med lchf ett tag, jag vill inte må så här dåligt.
  • Cam82
    Lady Dahmer skrev 2010-02-24 06:10:31 följande:
    men tror du att det har med lchf att göra? Det låter mer som magsjuka.
    Jag har alltså haft så här ont förra veckan i 4-5 dagar, det försvinner inte verkar det som.
  • Cam82
    Sagalin skrev 2010-02-24 10:03:42 följande:
    Äter du mycket mejeriprodukter i form av grädde, TY och creme fraiche? Min mage klara inte av det utan blir lätt svullen. Detta händer inte när jag äter smör.
    Nej det gör jag inte heller =/
  • Cam82

Tack så mycket för era svar, jag får se hur jag gör om jag ska fortsätta eller inte, om inte annat så kommer jag inte att äta lika mkt kolisar som förut, det känns inte som att det är magsjuka, det stämmer mer in på magkatarr, kommer bara ont på kvällen/natten tex. Jag har inte kräkts bara mått illa. Det känns dock bättre nu.

• Cam82
    Sagalin skrev 2010-02-24 11:21:51 följande:
    Hur lång tid har du mellan måltiderna?Jag har märkt att om det går för lång tid mellan måltiderna blir jag illamående.Jag behöver inte känna hunger men vet att då måste jag äta annars kommer jag må ännu sämre...
    3-4 timmar ca emellan, ibland kortare.
Svar på tråden LCHF