• Cam82

Kan man dricka cola light och fun light? Jag brukar göra det, hur gör ni andra? kan det vara dåligt för viktnedgången? Jag har bara hållit på med lchf en vecka nu efter omstart, har gått ner 2kg.

• Cam82
    Kenzie skrev 2010-01-18 11:50:52 följande:
    Många kan dricka lightprodukter utan påverkan på viktnedgången. Jag väljer bort det av andra skäl.
    Ok, jag funderar på att sluta faktiskt då jag är lite rädd för innehållet samt att det ska förstöra viktnedgången.
  • Cam82

Kan man gå upp i vikt vid ägglossning? jag har gått ner varje dag, men igår morse och idag så stod vågen på 0,4kg + och jag har inte ätit annorlunda eller fuskat.

• Cam82
    Ogift Fru skrev 2010-01-19 12:54:03 följande:
    Jag går upp mellan 0,5-1 kg när jag har äl, så visst är det möjligt. Tror man har en benägenhet att samla lite vatten då.
    Tack för svaret, då är det nog därför.
  • Cam82
    saris 83 skrev 2010-01-19 13:18:18 följande:
    Hm ett helt tokigt inlägg blev det visst. SorryVille bara skriva mina mellanmål som är ca 6 paranötter, ost/skinkrullar, brieostbitar och kaffe.Jag äter frukost, lunch, mellanmål, kvällsmål med ca 4h mellanrum och är alltid mätt och belåten :)
    Hur länge har du hållit på med lchf? hur mycket har du gått ner? =) nyfiken
  • Cam82
    saris 83 skrev 2010-01-19 13:49:14 följande:
    Jag har hållt på i fyra månader och gått ner 9 kg. Men jag har inte kört strikt hela tiden och äter mycket mjölkprodukter men jag är nöjd :)
    Det är ju jättebra, grattis :)
  • Cam82
    helene306 skrev 2010-01-19 15:06:29 följande:
    Det kan bli sämre i början, kroppen har ju lite utrensning. Inget kul men det blir bättre! Oh, ja! Jag gick som någon skrev ovan, upp ca 1 kilo varje månad. Efterhand försvann viktuppgången både vid äl och mens och jag tyckte det var ljuvligt att inte känna sig svullen.
    Ok, då är det inget konstigt :D hoppas för min skull att det blir en bebis också nu då :D
  • Cam82
    helene306 skrev 2010-01-19 16:46:08 följande:
    Håller tummarna att det går bättre denna gång!
    Tack ska du ha :D
  • Cam82
    Ogift Fru skrev 2010-01-19 18:14:55 följande:
    Efter ett tag "lär sig" kroppen att omvandla fettet till ketoner istället för att lagra och då vänder det. Det är i den vändningen som många brukar må dåligt, när de hamnar i sk ketos.
    När sker detta? jag har bara ätit lchf i en vecka.
Svar på tråden LCHF