-
Ja det kan ju ha med det att göra, men det känns inte så eftersom det gör ont ovanför naveln, men det är ju bara att vänta och se, jag har fuskat lite idag eftersom jag fick så ont, men men det går nog bra ändå.helene306 skrev 2010-01-06 17:35:50 följande:Cam: Jag skulle tro som gemigsinnesro skriver, att det kan vara relaterat till missfallet. Annars tror jag det kan vara att du troligen har ätit fett och fått i dig aningens för mycket kolhydrater, det kan ge ett jädra magknip. Det fick jag. Första gången jag provade lchf trodde jag mer eller mindre att det var att tillsätta mer fett och grädde i maten och minska liiiite kolhydrater men annars äta som vanligt. Jag gick 1 månad med konstant ont i magen ...När jag började med lchf åt jag mer än när jag hållt på ett tag. Mättnadskänslan var underbar och det är ju den som bidrar till att man inet känner sug och småäter. Kroppen har ingen anledning till mer bränsle när den inte är hungrig. Efter ett tag märkte jag att jag åt så mycket mindre mat än innan. Jag kommer ihåg att jag stekte isterband och gräddstuvade grönsaker. Hur 17 skulle jag hålla mig mätt på det där lilla?? När portionen var uppäten höll jag mig otroligt länge. Så skönt! Jag tror man äter mer i början för att kroppen stabiliserar sig med omställningen. Om man tänker efter äter man rätt mycket som "normalt". Dvs frukost 1, (ev frukost 2) mellanmål, lunch, mellanmål/fika, middag, kvällsmacka eller liknande. Man äter inet så mycket med lchf. -
Jag fick alltså ont där innan jag fuskade, jag åt lite kolhydrater eftersom det gjorde så ont och då blev det bättre, idag har jag inte haft ont ännu, ska inte fuska mer, det var bara igår.helene306 skrev 2010-01-06 21:24:52 följande:Karo Lina: Rödvin är ganska sött så egentligen inget att rekommendera enligt lchf. Jag drack vin när jag körde fast vitt. Det är en ställning du får ta själv. Ska man köra helt strikt skulle jag inte ta något glas. Alkohol är inte bra överhuvudtaget med lchf. Tänk på att suget kan komma tillbaka om du tar dig ett glas. Cam: Är det ovanför naveln så är det mer troligt att ditt fuskande gett dig ett magknip. Man kan reagera ganska kraftigt om man uteslutit kolhydrater. Jag fick skitont i magen av en liten bit pizza en gång. Sen dess åt jag inte sånt mer. Det är inte värt att ligga resten av kvällen i fosterställning för att det krampar ... -
Jag måste fråga, jag fuskade en dag, den dagen jag fick så fruktansvärt ont i magen, jag har gått upp rätt mycket, blir det så på en gång om man fuskar?
-
Det är jag som är otydlig, jag fuskade eftersom jag hade haft så ont i magen till och från så då åt jag kolhydrater en dag, efter det så visar vågen en massa uppåt, jag undrar om det blir så att man går upp i vikt snabbt om man fuskar?lillie skrev 2010-01-08 09:47:37 följande:Hur menar du? Menar du att gick upp i vikt när du fuskade en dag eller att du fick ont i magen av att fuska en dag. Ursäkta, jag kan ha lite lång startsträcka på morgnarna.... -
Jag gick nog upp strax över 1 kilo ca, jag åt mkt kolisar den dagen, men sedan inget mer, det var i tisdags som jag åt detta. Nu äter jag strikt lchf som jag gjort sedan den 26/12.lillie skrev 2010-01-08 10:05:42 följande:Ok.... Jag vet inte vad du har för utgångsläge, men jag tror det är rätt individuellt hur man reagerar. Åt du väldigt mycket kolhydrater den dagen och var det bara under en dag och sedan tillbaka till LCHF? Hur pass mycket gick du upp då? Var det alldeles nyligen eller har du hunnit äta LCHF ett tag efter den där dagen?Man kan fråga på kolhydrater.ifokus.se/där finns många som ätit LCHF länge och som har mycket erfarenhet av detta. -
Jag är beroende av vågen och väger mig mest varje morgon, haha :p ja det kan ju vara vatten, jag väntar och ser.lillie skrev 2010-01-08 15:20:17 följande:Ok, då har det bara gått några dagar. Du kanske har bundit en del vatten som inte kommit ut än? Har läst om något liknande på ifokus-sidan, men kommer inte ihåg riktigt. Skulle tro det rättar till sig om du fortsätter lchf, man tycker inte det borde ta så lång tid. Vet inte hur ofta du väger dig men väntar t. ex till på måndag och se vad det står på vågen. Då har det ju gått nästan en vecka. -
Det bästa är att väga sig bara en gång i veckan ju, vilken dag väger du dig?lillie skrev 2010-01-08 15:44:20 följande:Jag förstår . Jag var själv sådan innan, fast det var ett antal år sen. Hade lite problem med ätstörningar när jag var yngre och ett tag var jag fixerad vid vågen. Längtade när jag gick och la mig efter att få väga mig på morgonen och studsade upp ur sängen på morgnarna...Nu har jag vägdag en speciellt dag i veckan, ska försöka hålla mig till det. -
Alltså jag vet inte om jag kan fortsätta med LCHF om jag ska få så här ont i magen, antar att det är gallan, ca 1 timme efter att ha ätit en avocado idag började jag må illa och få ont i magen, det gör fortfarande ont, ont så att jag får frossa, även om det börjar bli lite bättre nu så kan jag inte ha det så här, är det ingen fler som har detta problem? jag har haft det till och från i några dagar, gör ont långt upp, dvs ovanför naveln, känns som att jag blir alldeles svullen.
-
Nu har jag fuskat hela helgen, ätit både chips och godis, varför det då? Jo när jag får så där ont i magen som jag fick igår igen så stoppar jag gärna i mig ett kex av något slag, sedan fortsätter det, men nu ska jag köra stenhårt from imorgon och ingen mer avocado då jag misstänker att det är den som gör att jag får så ruskigt ont i magen, förresten så undrar jag om ni andra äter mycket grönsaker till maten? Jag brukar äta en stor grönsallad med isberg, tomat och gurka tex är det fel?
-
Ja det är jättejobbigt, jag hoppas att det var avocadon som gjorde det, jag har gett mig fasen på att gå ner i vikt, är jättemotiverad, sedan så försvinner sötsuget med lchf, så jag tycker att det är jättebra, jag mår bra trots att jag ätit massa onyttigt, men jag märker att sötsuget kommer tillbaks på en gång, så vill jag inte ha det, vill äta sunt och må bra, samt gå ner i vikt så klart.lillie skrev 2010-01-10 10:56:17 följande:Bra du tar nya tag. Synd du ska ha så jobbigt med din mage. Jag äter gärna grönsaker till maten. Brukar variera mellan blomkål, broccolli, hemmagjord coleslaw, sallad, paprika, råkostsallad. Finns ju mer och annat gott, det är såhär långt jag kommit än .Hur mår du när du äter kex/chips/godis? Hur känns det med magen?