• Cam82

LCHF

jagäraf skrev 2010-01-24 11:31:03 följande:
    Nej, det är inga kolhydrater i det men det fattar inte kroppen. Den känner att det är sött och tror att den fått i sig socker vilket också kan göra att fettförbränningen uppstannar. Jag minns inte helt hur det fungerar. Dessutom går ju lchf ut på att lära sig äta utan sötsaker och då är osötade drycker dumt att dricka. Och vet du hur mycket kemikalier dessa drycker innehåller. Jag tror inte du egentligen vill stoppa i din stackars kropp detta.
    Ok, då kanske jag ska utesluta att dricka dessa 2, vad kan man dricka som är gott och tillåtet?
  • Cam82
    jagäraf skrev 2010-01-24 11:31:35 följande:
    helene306, var finns vaniljpulver att köpa?
    Jag köpte mitt på konsum, det är en jätteliten burk, 10gr tror jag, kostar runt 35:-
  • Cam82
    helene306 skrev 2010-01-24 11:49:39 följande:
    Cam82: Jag har inte läst ordentligt, står du still i vikt? Är det därför du undrar om grädde i kaffet? Står du still kan det vara bättre att dricka utan grädde eller ge äggmjölk en chans och prova som ersättning, eller ha i cocofett om du vill ha mättnad. Annars kan du gott ha grädde i kaffet
    Jag har iof bara hållit på i 2 veckor imorgon, gick ned 2 kg första veckan(vatten!?) sedan har det stått still, idag känner jag mig mycket mer mätt, har använt både grädde och kokosfett i kaffet samt ätit mer till frukost, men ingen lightläsk eller choklad och förhopningsvis inget kvällsmål, vet inte om kvällsmål är ok om man känner sig hungrig?
  • Cam82
    zummar skrev 2010-01-24 20:39:02 följande:
    Kan ju också säga att mäta sig är bra. Jag har ingen våg så jag harliksom inget val men sen jag började med lchf för ca 2v sen har jag tappat 8(!) cm runt midjan.Dessutom äter jag inte  "ren" lchf ännu utan började med att äta ETT mål utan kolhydrater per dag. har väl blivit lite mer eftersom suget efter kh inte finns. men ändå...8cm...jag kan tom SE skillnaden!
    Oj 8 cm runt midjan, inte illa =) tyvärr har det inte hänt något runt min midja, det är det enda jag har mätt.
  • Cam82

Jag skippade att äta på kvällen igår,tog en kopp te med grädde och kokosfett istället, skippade lightdryck samt choklad och ev hallon med grädde, vågen visade -0,4 kg imorse... wohoooooo {#lang_emotions_laughing} det kändes så bra eftersom det stått stilla ett tag.

Jag måste säga att det gick jättebra att inte äta på kvällen, jag kände mig inte så där sugen som jag brukar vara på godsaker igår.

• Cam82

Usch nu har jag haft ont i magen i dagar innan det är dags att äta middag, mår illa, sedan igår fick jag diarre, har det även idag, någon som har erfarenhet vad det kan bero på?

• Cam82
    helene306 skrev 2010-01-28 11:25:47 följande:
    Jag har haft så några gånger. Har du haft svårt att gå på toa, förstoppning? Det kan bli som förstoppningsdiarré innan allt "kommer ut". För mig gick det över när jag kunde gå på toa ordentligt.
    Nej jag har inte haft svårt att gå på toa, hoppas iaf att det försvinner snart.
  • Cam82
    helene306 skrev 2010-01-28 12:55:46 följande:
    Kom på en annan grej som jag själv undrar om det inte var vad jag reagerade på. Lite för mycket fett. Första gången det hände mätte jag upp 15 g cocosfett att ha i äggmjölken sen kom illamåendet innan lunch och magen slog bakut. Kan det varit något sånt? Annars får vi hoppas det är en tillfällighet och att det går över!
    Ja det skulle kunna vara kokosfettet, jag har tagit mindre idag och inte mått illa än så länge, magen är inte helt 100 ännu, men som sagt inget illamående, tycker dock att kaffet smakar konstigt, hänger väl ihop med mitt magproblem för tillfället antar jag.
Svar på tråden LCHF