• Cam82

LCHF

Jag måste fråga, jag har ju gått upp en del nu när jag har ägglossning(hörde att de var fler som går upp då) gått upp ca 0,6 kg, när försvinner dessa? (för jag antar att det är vätska) när ägglossningen passerat? Jag har inte fuskat eller nåt så det kan inte bero på det.

• Cam82

När börjar man gå ner ordentligt i vikt när man kör lchf? Jag har bara kört 1,5 vecka men är nyfiken hur det var för er andra? har gått upp en del nu under ägglossning, men jag tror att det börjar ge med sig nu. När börjar kilona att röra på sig ordentligt? jag gick ner 2kg första veckan, men det antar jag är mest vätska.

• Cam82
    Cam82 skrev 2010-01-22 11:26:52 följande:
    När börjar man gå ner ordentligt i vikt när man kör lchf? Jag har bara kört 1,5 vecka men är nyfiken hur det var för er andra? har gått upp en del nu under ägglossning, men jag tror att det börjar ge med sig nu. När börjar kilona att röra på sig ordentligt? jag gick ner 2kg första veckan, men det antar jag är mest vätska.
    Är det ingen som vill svara ?
  • Cam82

Kan man äta en bit mörk choklad 2-3 ggr i veckan utan att det gör något? dvs en ruta eller 2? Kan man äta tex hallon och grädde några kvällar i veckan? Hur gör ni? jag tycker att det är så gott.

• Cam82
    helene306 skrev 2010-01-23 14:47:40 följande:
    Jag gjorde det. Ibland kunde det även bli en ruta varje dag men jag unnade mig det. Jag gick ner ändå. Jag resonerade som så att jag åt det jag ville och var sugen på. När jag körde VV var det så strikt och jag kände att hela dagen blev inrutad för att anpassas till att ha points. Lchf gav mig frihet att äta det jag ville utan att räkna, hålla mig mätt och må bra. Nu är inet jag förtjust i hallon och grädde så jag äter inte det men vill du ha så ät anser jag. Märker du att vågen står still (om det är ner i vikt du vill) får du tänka om.
    Ok, jag fortsätter att äta som jag göra, jag gick ner 2 kg första veckan, är inne på andra nu, har inte gått ner något mer, kan det bero på hallonen och grädden eller tar det helt enkelt ett tag innan man börjar gå ner i fett om jag säger så?  Ja jag vill gå ner i vikt, men jag tycker om att äta något på kvällen Det är inte så lätt detta därför är det så skönt att kunna rådfråga andra.
  • Cam82

Är det normalt att gå ner 2kg första veckan och sedan att det står still ett tag eller gör jag nåt fel?

Idag:

Frukost: 2stekta ägg, 3 baconskivor, 2 korvskivor(högt köttinnehåll)

Lunch: 2st köttbitar med några små tomater och beasås

Middag: En hamburgare med ost, dressing, en klick smör + sallad med dressing på.

Där emellan har jag ätit en ruta mörk choklad, kaffe med grädde och kokosfett, nån bit brieost.

På kvällen brukar jag äta hallon/jordgubbar med grädde, inte varje kväll men n¨ågra ggr i veckan, hur gör ni på kvällen, vad äter ni?

Jag dricker rätt ofta cola light och fun light.

• Cam82
    LummePrinsessan skrev 2010-01-23 21:49:49 följande:
    Jag skulle sluta äta grädde, mörk choklad och bär. 
    Ja jag har funderat på det, ska nog ta och göra det ett tag så får vi se om vågen rör mer på sig.
  • Cam82
    helene306 skrev 2010-01-23 22:11:36 följande:
    Cam82: Cola och fun light är kansk något du borde dra ner på?
    Men det påverkar väl inte viktnedgången? det är ju inga kolisar i det.
  • Cam82
    LummePrinsessan skrev 2010-01-23 21:49:49 följande:
    Jag skulle sluta äta grädde, mörk choklad och bär. 
    Men grädde i kaffet är väl ok? eller?
  • Cam82
    helene306 skrev 2010-01-24 11:23:07 följande:
    Nej det gör det inte men det är ju sockerersättning i det som kan stanna upp. Vissa är dssutom jättekänsliga för detta och väljer bort just för att suget kan trigga på annat sätt. jag af: Kan rekommendera vaniljpulver istället för vaniljsocker. Inga kolhydrater i vaniljpulver, drygare och ger mer smak. Dyrare förvisso men mycket bättre.
    Nu är jag inte riktigt med, påverkar cola och fun light viktnedgången eller inte? Om det gör det så ska jag inte dricka det, men om det bara är pga att det kan trigga sockersuget så kommer jag nog att fortsätta.
Svar på tråden LCHF