LCHF
Hej! Jag håller precis på att baka LCHF brödet och upptäckte att jag inte har någon cremefraiche (ska vara 1 dl i). Kan man ta gräddfil eller kesella istället? ev. hälla i en gräddskvätt kanske, eller sabbar det brödet?
HJÄLP!!
Hej! Jag håller precis på att baka LCHF brödet och upptäckte att jag inte har någon cremefraiche (ska vara 1 dl i). Kan man ta gräddfil eller kesella istället? ev. hälla i en gräddskvätt kanske, eller sabbar det brödet?
HJÄLP!!
tack tack!
Matillin: Varför inte desta LCHF brödet. Är tydligen väldigt lite kolhydrater per skiva i det. Enligt receptet som jag gjorde efter är det bara 1.1 kolhydrat/skiva, hur bred nu en skiva är ;) sen smör, skinka o ost på detta. Mums!
Va alla verkar ha lyckats vara duktiga i helgen! Själv började lördagen bra för att spåra ur på kvällen då vi var bortbjudna. Blev grekisk pytt och jag kunde inte motstå potatisklyftorna i den, sen grekiskt bröd till det... dessutom tårta o ett glas rött, fy på mig!! I dag har det inte sett bättre ut. Hela dagen har spårat ur men skyller på att jag inte kännt mig i form. Var rädd för att jag skulle åka på magsjuka, hade precis den känslan och med en sambo som är dålig i magen o ett barn så är den tanken inte helt omöjlig.
Men nu blir det nya tag i morgon igen! Tror att jag har gått upp det jag hade hunnit gå ner, bara under denna helg:(
Ni som brukar dricka äggmjölk, hur gör ni den? Jag hoppas på att ev hitta ett annat recept på den o då förhoppningsvis gilla det. Gillade det inte alls när jag provade.
Gjorde på 2 ägg, 2 dl kokande vatten, ca 20 g smör. Smaksatte med cacao i förhoppning att det skulle smaka som varm choklad men icke :S Brukar ni göra den på annat sätt???
Jaha, så kom straffet för helgens urspårning: + 8 hg, så nu är viktminskningen på 2 veckor bara 7 hg... så går det när man inte kan hålla sig :(
Är salami ok att äta när det gäller viktnedgången?
Hej, någon som har tips på recept på plättar? Inte med keso i för det har jag inte hemma :S
Någon som vill dela med sig av recept på falsk fläskfilé? Hittade ett som man ska ha i örtaromat men funderar just över om örtaromat är "godkänt" ??
Hur gör ni chokladmousse? för en person och hur mycket kolisar innehåller den??
Vill göra nu, blev så sugen!!! :)