LCHF
Här sitter jag o ser på "efter tio" och väntar med spänning vad de ska säga om LCHF metoden :)
Här sitter jag o ser på "efter tio" och väntar med spänning vad de ska säga om LCHF metoden :)
Spännande inför vägardag i morgon, får se om vågen gått upp, ner eller stått stilla :S Vad jag har förstått så ska man så småningom bli mindre hungrig=äta mindre portioner, men än har det inte hänt för mig. I morgon har jag kört 3 veckor och jag har upplevt de senaste dagarna att jag blivit mer hungrig, behöver ta något till mellis. Ändå har jag ätit på samma sätt som tidigare. Använder smör, grädde, CF i maten..... mysko....
...20 gram kh/100 g.... menar jag, inte kilo :)
Jag har läst det i boken "GI noll". För mig som räknas in i 10+ gruppen så skriver han att kolhydratgränsen är 9gram/Måltid, eller max 27 gram/dag....
Sen tror jag att det var på sidan "Kolhydrater i fokus" som jag läst 20g kh/dag.
Ela007: för mycket mjölkprodukter? en del klarar inte av så mycket av dessa, kört på olika "svältdieter" förrut så att kroppen nu gör allt för att "hålla kvar" för att den är rädd för att svälta, för en del kan det ta ett par veckor innan vågen rasslar neråt,
hmmm, ja finns säkert många fler saker att tänka på. Själv hade jag nog testat ett par dagar "fakir" = protein + fett...
Jag tror att det är så att om du äter för lite fett så kan viktminskningen stanna av pga av kroppen ställer in sig på svält och gör allt för att hålla kvar fettet som finns i kroppen. Rätten mig gärna någon om jag har fel!
Det verkar i övrigt bara vara jag som inte märkt av något speciell biverkan av denna kost. Jag har aldrig upplevt att jag trätt in i ketos o luktat illa ur munnen :( .
Inte för att jag deppar för att jag inte luktat illa :) men kan det vara så att jag inte är i ketos eller vad??????? Hållt på i 3 veckor....