• Penno

LCHF

Happ, vägardag i dag o +1 kg... hoppas att det beror på att jag är mellan ägglossning o mens. Har aldrig tänkt på förrut om jag brukar gå upp i vikt den här tiden, så får se om detta är orsaken...

• Penno
    Tant Elin skrev 2010-02-18 08:46:20 följande:
    Tror ni det kan funka att öka mängden fett några dagar för att sen dra ner till lagom nivå? jag är normalviktig redan, men vill gå ner ett par kg till för att bli helt nöjdHar inte kört jättehård LCHF, har bara ätit tillåtna saker, men unnat mig massor med grädde....Nu tänkte jag prova att hoppa över grädden och istället öka på mängden smör rejält. Kan det ha en possetiv effekt att nästan vräka på med smör i 1-2v för att sen minska ner det till normal nivå?Tänkte om man på nåt sätt kan chocka igång kroppen så att den släpper magfettet lite lättare.Eller kommer jag istället gå upp i vikt? Det borde jag väl inte göra om jag ligger på 15-30g kh/dag
    Jag håller på att testa det nu. I stort sett inga mejeriprodukter o massa fett istället. Fast jag måste ju erkänna att klämma i mig så här mycket fett känns lite skrämmande. Väntar nästan på att jag ska vakna upp och väga 10 kg mer!! ;)
  • Penno
    Cam82 skrev 2010-02-18 10:03:22 följande:
    Tar du även bort ost då, vanlig och brie tex?
    Ja det gör jag. Det enda i grädde och CF väg som jag får i mig är om jag, som tex idag, kommer att göra torsk i ugn i en sås av dessa två. Då kommer jag att ta en portion fisk med gräddsåsen som "hänger med", om du förstår hur jag menar :).
    Jag tar dock lite grönsaker till mitt kött, känns så trist annars. Är inne på min 3:e dag på det här sättet men har inte märkt någon skillnad. Förhoppningsvis beror det på att jag är i den andra delen av menscykeln så jag har kanske bundit på mig vätska :S
  • Penno

Gaaaa! Nu har jag gjort ett stort misstag. Jag har ätit Bratwurst (jo, jag vet korv är inge bra), hade inget annat att ta till så i tron att det inte var så farligt knaprade jag i mig det. När jag nu försökt hitta kh innehållet i dessa korvar så hittar jag inget. Kollade istället på "min mat" , på falukorv som innehöll 9,..nånting kh/100 gram!!!

• Penno

Nån som vet om vaniljarom är ok? Jag tycker att vaniljpulvret knappt smakar något, då måste jag ha i mycket o den lilla burken räcker inte länge då :(
    Har förstått det som att vaniljarom smakar mera?

• Penno

Nu har jag kollat med ketosstickor o jag hamnade på "hög" 8 mmol/l så då är jag i ketos då antar jag? Jag som nästan trott att jag inte är det då jag inte har drabbats av några som helst negativa biverkningar :)

• Penno
    numberone: ketosstickor är stickor som visar om man är i ketos. De är egntligen till för diabetiker.
  • Penno

Tant Elin: 5 ägg om dagen äter jag ofta! Tror att det där med mängden ägg är något påfund sen länge om att det inte är bra för kolsterolet men att det inte stämmer?!!
    Rätta mig någon om jag har fel för då måste jag drastiskt minska på mitt äggintag!

• Penno

Alltså, nu blir jag aningen frustrerad{#lang_emotions_yell}. Har kört de senaste 3 dagarna utan mejeriprodukter och ökat på fettmängden men går upp några hg varje dag!! När jag började med LCHF för 6 v. sedan, tror jag, så gick jag ner drygt 2 kg på en vecka (vätska då antar jag). Sedan dess så har jag pendlat lite upp och ner för att nu senaste tiden gå upp i vikt. Trodde att om jag utesluter mjölkprodukterna så skulle det ge resultat men inte det. Nu funderar jag faktiskt på att gå tillbaka och äta grädde, CF och TY igen samt minska ner på fettet. Blir så irriterad!!!!!!!!!!!!!

Har måttat mig, och nej, jag har inte minskat i omfång snarare ökat kring magen och rumpan (där jag önskat att jag skulle tappa :( )

Kan det vara så att jag ska ha min mens på drygt 1 vecka? Påverkar det vikten för er andra? Själv har jag aldrig tänkt på om jag går upp i vikt tiden mellan ägglossning och mens.....

Svar på tråden LCHF