• Penno

LCHF

Tant Elin skrev 2010-02-10 09:53:01 följande:
    jodå, det går. Har du gått upp 1,5kg på 4 dagar är det säkert massa vätska du samlat på dig iom massor med kh. Kör strikt i några dagar, så försvinner vätskan igen.Släng allt du har i skafferiet, var hård när du är i affären. Tro mig det blir lättare med tiden. Har ätit LCHF sen i augusti och kan se på när maken äter godis/chips och kakor utan att bli sugen!Dock saknar jag känslan att få vräka i mig godis, vill inte ha själva godiset (luktar tom äcligt nu) men bara att få äta (beteendet, och sysselsättningen)
    Nu blev jag peppad igen, tack!! Ska köra strikt nu ett par dagar så hoppas jag på snabba resultat :)
  • Penno

Kan nån förklara för mig vad som är skillnad mellan fiberhusk, pofiber och fibrex?? Kan man använda pofiber istället för fiberhusk, hittade nämligen inget fiberhusk på affären???? eller kan man ta fibrex istället????

• Penno

Jahapp.... 5 veckor och vågen på -0,5 kg. Har vägt 1,4 kg mindre än vad jag gör nu men gissar att viktuppgången beror på fusk i lördags.... suck, varför kan jag aldrig hålla mig eller rättare sagt ha karaktär nog att stå emot allas kommentarer! Om jag ska äta borta hos någon så äter jag alltid det som bjuds. Är det någon som fyller år så har jag ätit av tårtan bara för att slippa andras kommentarer. Jag har ingen övervikt utan snarare några trivselkilon som jag lagt på mig efter graviditet så folk stör sig på att jag är smal o ändå inte vill äta en massa kakor!! Gissar på att min kropp inte tänkt släppa ifrån sig det sista kilot i första taget för när det är ett kilo kvar så händer det något och på någon dag så visar vågen 1,5 kg plus, skumt....

Blir väl till att köra riktig fakir o se vad som händer. I övrigt, angående andedräkten så har jag aldrig blivit drabbad av någon illaluktande andedräkt. Har ätit max 20 kh/dag (då jag inte fuskat vill säga :S ).

Så där jag, då har jag fått beklaga mig lite ;)

• Penno

Vet att det dryftats här förrut ;) men hur är det nu... om man skulle äta för mycket fett påverkar det då inte viktnedgången?

Om man inte vill äta så mycket fett, som jag när jag nått mitt mål, innebär det då att viktnedgången stannar av eller vad händer då????

• Penno
    Probably the best in the skrev 2010-02-16 12:56:01 följande:
    När du nått ditt mål så kan du äta lite mer kolhydrater och mindre fett. Ät mer Gi inspirerat. Men om du trivs och mår bra varför inte fortsätta, men att du inte behöver vara lika strikt.Har man svårt att gå ner är ett tips att äta mer fett...
    Ok, tänkte bara hur mycket fett egentligen som man kan stoppa i sig. Hur mycket fett tillsätter ni andra till t.e.x frukost på äggröra av 3 ägg? Själv tillsätter jag ca 1 mck smör och 1 msk grädde... Till maten lunch/middag skulle jag tro att det blir ca 0,5 - 0,75 dl gräddsås med cremefraiche i. Om jag inte tar gräddsås till maten så blir det kryddsmör, ca 1 msk.
  • Penno
    Lady Dahmer skrev 2010-02-16 15:45:08 följande:
    gör jag t.ex äggmos (kokta ägg och smör) så tar jag 50 gram smör till tre ägg. det låter som att du äter för lite fett
    Oj! Då ligger jag i lä!! I fettmängd i smör så tar ju jag bara 15 gram till mina 3 ägg...
    Jag som har tyckt att det är rätt mycket :) Har hållt på med LCHF nu i över 5 veckor men har tydligen fortfarande svårt för att tillåta mig fett...hmm. Ska ta o öka på mängden o se vad som händer.
  • Penno

Kan det förresten vara det att jag inte får i mig nog med fett som gör att jag inte märkt av att jag hamnat i ketos?? Jag har inte märkt någon som helst skillnad mot fö rinnan jag började med LCHF. Ingen dålig andedräkt, huvudvärk, trötthet. Äter inte över 20 kh/dag. Har testat och lagt in det jag ätit under 1 dag i "min mat" sidan. Fettmängden där har visat mellan 2-5 % har jag för mig...

• Penno

nej!!!! 74 % visade det en dag, inte 2-5 %, det var ju kolhydratmängden!!!!

• Penno

Sådär ja! Nu har jag beställt ketosstickor. Måste kolla om jag verkligen är i ketos eftersom jag inte märkt av någon som helst negativa biverkningar som de flesta andra verkar drabbas utav. Ska bli intressant... Ska nu köra fakir ett par dagar o se vad som händer

• Penno
    saltflingan skrev 2010-02-17 13:08:27 följande:
    Rönnen: Var kan man beställa stickor?
    På apoteket finns de att köpa
Svar på tråden LCHF