• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15

Femtonde tråden!

Syskon BF-lista:
    Sole- födde Vera 6/11
    Vivs- födde Ellie 25/1
    Zul- födde Simon 30/1
    Pippil8- födde Alvar 31/3
    Bassekatt- födde Oskar 13/6
    Emma- födde Wilma 7/8
    Ginger- födde Lilly 15/8
    Hellur-födde Felix 5/10
    Frill - bf 2/12

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15
  • Frill

Swe, jag har förstått att du har fått jobb? Och att du är färdig med pluggandet? Grattis!!! Kan du inte berätta mer?

Sole, Södra BB är helt fantastiskt!

Vi hade turen att få komma dit med Adam, och det var så bra så därför har jag valt att gå på deras MVC den här gången för att få förtur. Jättefina, stora rum med två sängar och eget badrum. De tänder ljus och har avslappningsmusik om man vill och varje barnmorska har bara en förlossning åt gången, så det är väldigt lugn stämning.

Om det någon gång blir en trea för oss och vi bor kvar i Sthlm så kommer jag absolut att vilja föda där igen.

Två barn funkar än så länge bra, men jag fattar ärligt inte hur ni andra lyckats få iväg stora barnet till dagis på egen hand efter bara tio dagar? All heder åt er! Själv behöver jag inte klara det förrän 7 januari, när Moa är nästan en månad - och jag är redan nervös.

De två sista nätterna har vi i alla fall äntligen fått sova någorlunda. Hon äter som en häst och jag är i min tur ständigt hungrig pga det. Vi hade hembesök från BVC igår och då hade hon bara 20 g kvar till sin födelsevikt.

Med A går det förvånansvärt bra, men lite hit och dit. Han var jätteglad och nyfiken på bebisen när han kom hem första dagen. Han vill ha henne med och har visat henne sina ballonger, lekt "kurragömma" med henne osv. Men två dagar efter vi kom hem var han ledsen och tyckte det var roligare innan bebisen kom ut. Och det kan man ju förstå. Nästa dag sade han i stället "Jag elkar han" om Moa Så jag har gott hopp. Blir bra att åka till mormor, morfar, moster och morbror i jul så han får många vuxna som kan ge honom uppmärksamhet.

Har försökt ladda upp bilder men det händer inget. Måste man vara plusmedlem för det numera?

• Vivs

Tänkte bara önska alla mammor en God Jul!!! Kram från mig å tjejerna!

• Swenglish

Frill-åååh fin berättelse, tack! Blir nästan sugen på att föda barn! Fast först är det jobb som gäller! Har fått jobb som kommuniktör på ett försäkringsbolag och börjar i januari! Skönt att vara färdigpluggad, och hoppas att två examina ska räcka! Vi diplomerades i fredag, och nu är det jullov i två veckor, skönt!

• Zul

Swe: grattis till jobb! Skoj!

Frill: tack för rafflande förlossningsberättelse, vad duktig du är. Jag känner igen skräcken inför att klara mornar och kvällar själv, det är tufft i början men det kommer gå lättare efter hand. Var inte rädda för att be om hjälp. Jag tvingade upp mina föräldrar i omgångar att bo här.

GOD JUL alla barn och mammor, hoppas ni får en skön ledighet med mycket slappande och pulkåkning!

• Sole

God jul på er allihop!!

Frill
    så kändes det för mig i början men du kommer in i det - jag lovar!!
    Nu är det inga problem att klara minst en vecka själv om man måste.

• Emma3

Hej, hej!

Kikar in och önskar alla en riktigt GOD JUL!

Frill: Grattis igen och skönt att allt gick bra fast hjärtljuden gick ner och skönt att det annars verkar vara en bra förlossning. Och att du fick "din" bm skoj.
    Vi blev oxå så förvånade att det var en flicka vi fått Fint namn hon fått lilltösen.

Här går tiden fort Wilma är 4½ månad och fick sin första smakis igår

Kram

♥ Våra underbara barn! Leo mars 2007 ♥ Wilma augusti 2009 ♥
  • Plutten forever

God Jul en dag för sent!
    Hoppas att alla hade en mysig och lugn julafton med glada barn.
    Vi var här hos oss 10 pers, det var lugnt och mysigt, A var på toppenhumör från morgon till kväll och charmade alla. Tomten kom (Dan), A var jättecool och vågade gå fram till honom, prata med honom osv. Jag trodde han skulle vara iaf lite rädd, eller reserverad.

Hoppas alla får en skön ledighet nu!
    Själv är jag ledig ända till 11 jan, världens lyx :D

Frill: Tack för att du delade din berättelse, jag blir alltid lite rörd av att läsa om förlossningar... Skönt att allt gick bra trots att det var lite dramatiskt! Förlossningspersonalen är ju helt fantastiska människor. Jag hade ju också drama i slutet med hjärtljuden och sen att han fastnade, det blev sugklocka, men jag kände mig aldrig orolig pga dessa fantastiska människor som förmedlar sådant lugn.
    Grattis igen! Ännu en tvåbarnsmor i tråden, nu är ni 9!! Vi andra är ju i minoritet nu

• Hellur

God fortsättning alla favvo mammor och barn !
    Hoppas ni alla haft en riktigt bra och skön jul. Härligt att det blev vinter och vi fick en vit jul.

Vi har firat julafton hemma hos oss för första gången, var roligt och skönt att slippa åka iväg. Men nackdelen är allt fixande och att man inte bara kan sätta sig ner vid ett dukat bord.
    Igår var vi i Uppsala och firade med E's familj.

På tisdag ska vi upp till Sälen och fira nyår, ska bli skönt att komma bort lite.

Ha det jätte bra så hörs vi på det nya året! Kramar från mig och William & Felix

• Plutten forever

God fortsättning! Hellur, fattar vad du menar med att det skulle vara skönt att få sätta sig vid ett dukat bord... Jag och D har varit familjens "julvärdar" de senaste 8 åren och just nu känner jag att det vore superskönt att bli bortbjuden något år.
    Fast samtidigt är det väldigt mysigt att ha det här. Och man har kylen proppad med julmat i en vecka efteråt :)

Brrr... nu ska det bli svinkallt, jag funderar på att flytta in i mitt nya varma ullunderställ som jag fått av tomten

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15