Swe, jag har förstått att du har fått jobb? Och att du är färdig med pluggandet? Grattis!!! Kan du inte berätta mer?
Sole, Södra BB är helt fantastiskt!
Vi hade turen att få komma dit med Adam, och det var så bra så därför har jag valt att gå på deras MVC den här gången för att få förtur. Jättefina, stora rum med två sängar och eget badrum. De tänder ljus och har avslappningsmusik om man vill och varje barnmorska har bara en förlossning åt gången, så det är väldigt lugn stämning.
Om det någon gång blir en trea för oss och vi bor kvar i Sthlm så kommer jag absolut att vilja föda där igen.
Två barn funkar än så länge bra, men jag fattar ärligt inte hur ni andra lyckats få iväg stora barnet till dagis på egen hand efter bara tio dagar? All heder åt er! Själv behöver jag inte klara det förrän 7 januari, när Moa är nästan en månad - och jag är redan nervös.
De två sista nätterna har vi i alla fall äntligen fått sova någorlunda. Hon äter som en häst och jag är i min tur ständigt hungrig pga det. Vi hade hembesök från BVC igår och då hade hon bara 20 g kvar till sin födelsevikt.
Med A går det förvånansvärt bra, men lite hit och dit. Han var jätteglad och nyfiken på bebisen när han kom hem första dagen. Han vill ha henne med och har visat henne sina ballonger, lekt "kurragömma" med henne osv. Men två dagar efter vi kom hem var han ledsen och tyckte det var roligare innan bebisen kom ut. Och det kan man ju förstå. Nästa dag sade han i stället "Jag elkar han" om Moa
Så jag har gott hopp. Blir bra att åka till mormor, morfar, moster och morbror i jul så han får många vuxna som kan ge honom uppmärksamhet.
Har försökt ladda upp bilder men det händer inget. Måste man vara plusmedlem för det numera?