• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15

Femtonde tråden!

Syskon BF-lista:
    Sole- födde Vera 6/11
    Vivs- födde Ellie 25/1
    Zul- födde Simon 30/1
    Pippil8- födde Alvar 31/3
    Bassekatt- födde Oskar 13/6
    Emma- födde Wilma 7/8
    Ginger- födde Lilly 15/8
    Hellur-födde Felix 5/10
    Frill - bf 2/12

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15
  • Sole

Hellur
    gå in på din presentation (ansiktsbilden längst upp i menyraden på FL)
    Scrolla sen ner i din presentation där det står redigera presentation, klicka och sen kommer alternativ att byta kort!

• Emma3

Hellur: Såg att Sole redan svarat Bara ta redigera presentation och sen under där du fyller i texten så stor det om profil bild.

Hade tänkt att jag kanske skulle våga mig på att följa med på AW har ju knappt träffat er så kanske inte platsar
    Men kan tyvärr inte den 15. Tar ju ganska lång tid för mig att komma hem så torsdagar är alltid bäst för maken är hemma på fredagar Men får bli nästa gång.

♥ Våra underbara barn! Leo mars 2007 ♥ Wilma augusti 2009 ♥
  • Sole

Emma
    synd att du inte kan då, klart du platsar!!

Nu har man officiellt 2 barn på dagis. Vera blev färdiginskolad idag, lämnade henne vid halv tio och Lasse hämtade halv tre och allt går jättebra!
    nu ska vi bara försöka få till att bestämma tider för barnen och lämna så det inte krockar med någon frukost (dom har olika tider såklart på avdelningarna), komma på vem som  är smidigast att hämta först, om man ska ta en av dem och gå innevägen till den andra osv osv...ny fas i 2-barnslivet, lite annorlunda då man inte har några tider att passa som föräldaledig

• Zul

Åh vad kul att se er alla på AW, särskilt som man är ute så sällan nu för tiden, skriver upp mig!

Sole: du banar väg för oss andra, ser fram emot rapporter om hur livet med 2 barn på dagis fungerar.

Emma: synd du inte kan komma. Var inte du med när vi var på Örtagården?

Vill skriva mer, men är på jobbet...

Vapiano i Gamla stan, måndag den 15e februari!
    Swe
    Plutten
    Sole
    Lillie74
    Hellur 
    Vivs
    Pippil8
    Frill
    Zul

• Plutten forever

Vad kul att vi blir så många! Jag fick svar från Lilia på facebook och hon vill också gärna följa med, hon har inte kvar sitt familjeliv-konto så jag skriver upp henne.
    Trevlig helg allihopa!

Swe
    Plutten
    Sole
    Lillie74
    Hellur 
    Vivs
    Pippil8
    Frill
    Zul
    Lilia (Bianca tror jag hon hette på FL förut)

• Pippil8

Men å vad kul  -vilken uppslutning! Björklöv då?

• Vivs

Vad kul att så många kan och vill följa med!! Jag måste bara sätta ett eventuellt framför mitt namn... idag skulle vi ha ettårskalas för Ellie. Mattias skulle ner och handla lite på förmiddagen, halkade utanför Ica och bröt fotleden. Så kalaset blev inställt och han lär få gå på kryckor några veckor så jag får se om han kan ta hand om Ellie ändå den kvällen, det är ju lite svårt att bära. Men jag ska försöka ändå, är ju så kul att komma iväg och så längesen vi sågs, så många!

• Sole

nämen vilken otur vivs!
    kan han jobba eller är han helt sjukskriven?
    grattis i förskott till Ellie - nu är ju en tilla v småsyskonen över året!!
    Började hon inte på dagis i mars?

• Vivs

Jag får tyvärr ta bort mig från listan. Inser att M inte kan ta hand om barnen själv med en bruten fotled, gips å kryckor.. och eftersom vi inte har någon barnvakt måste jag vara hemma.. så synd

Sole, M är inte sjukskriven alls, han får åka taxi till jobbet i stället. Han har kontorsjobb så han sitter mest hela tiden. Men han har varit hemma lite nu ändå, är lite sänkt av de smärtstillande han tar.
    Ja, Ellie börjar dagis 1a mars och jag ska börja jobba. Ska bli rätt skönt och jag kommer bara jobba 60% i början, lite lagom!

Swe
    Plutten
    Sole
    Lillie74
    Hellur 
    Pippil8
    Frill
    Zul
    Lilia (Bianca tror jag hon hette på FL förut)

• Plutten forever

vivs- gud vad tråkigt! och stackars M! Men jag vet hur det är, vi har ju också svårt med barnvakter som du vet. det har blivit lite bättre med det nu när A är så stor (kompisar och så som kan passa). Tror du inte att M kanske kan vara själv med barnen om han får hjälp av någon kompis som kan göra allt det "fysiska"? kan ju vara en alternativ lösning kanske. hoppas det löser sig! kram!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15