• Anonym (Orolig)

Hon kvävde barnens marsvin.

Jag skulle hälsa på en väninna idag (vi hade bestämt tid) jag ringde på men ingen öppnade men jag hörde musik så jag gick in. Sen gick jag och letade efter henne i huset och får världens chock! I ett av barnens rum står hon med en plastpåse. I plastpåsen ligger ena barnets marsvin och kippar efter andan! Den andra låg död i en plastpåse på sängen. Jag frågade vad fasen hon gjorde och hon bröt ihop! Hon berättade att hon inte klarade av att höra dem där "förbannade svinens" läten mer. Jag stod som chockad och fick ingenting sagt..

Hur sjutton ska jag kunna hantera detta? Ska jag prata med henne? Inte låtsas som det har hänt? Jag är helt nollställd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-15 23:49
    Jag har inte kunnat släppa detta och ringde till psyk och rådfrågade. Dem hade inte så mycket vettigt att säga.. Pratade sedan med min vän och frågade hur hon kunde göra sådär. Hon började förtvivlat gråta och berätta att hon mår väldigt dåligt och inte har någon kontroll på livet längre. Att hon bröt ihop och därför hände det där. Frågade försiktigt om det hänt något mer. Om hon gjort barnen något t.ex och de har hon inte. Och det tror jag henne på. Men hon har kontaktat psyk själv nu och sagt att hon behöver hjälp. Att hon inte förstår riktigt vad som utlöste att hon gjorde sådär. Att hon behöver hjälp att reda ut sin handling och bakomliggande som utlöste det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-15 23:58
    Jag var alltså med när hon kontaktade psyk. Hon ville inte vara ensam när hon gjorde det. Jag satt bredvid henne och hon pratade med den kvinnan jag hade ringt och pratat med. Det märks på henne att hon blev lite rädd för sig själv. Och detta är en kvinna som är en riktig djurälskare så jag förstår absolut ingenting. Ännu mindre förstår hon själv.. Men nu är hon i rätt riktning iaf.. Att få hjälp. För något fel är det.. Nu ska hon bara ta reda på vad..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-16 13:12
    Nu lämnar jag den här tråden. Har inte sett allt ni skrivit men min vän är en helt underbar människa som alltid ställer upp för alla och alltid finns där när man behöver henne. Uppenbarligen har hon blivit psykiskt sjuk eller något. De vet vi inte än. Förutom att någon är fel. Hon är både väldigt rädd och ledsen och förstår ingenting. Jag beundrar henne för att hon tar tag i saken så snabbt och kräver hjälp av psyk. För dem ville inte ta emot henne först. Hon var inte klassad som akut. Men hon har ringt och varit där och krävt att få prata med någon. Alla kan säkert få en psykos eller vad hon drabbats av. Man vet nog inte förrän man hamnar där själv. Om man gör det. Jag vet bara att hon inte riktigt fattade vad hon gjorde för hon verkligen bröt ihop när jag kom och såg henne. Hon blev riktigt rädd. Nu lämnar jag den här tråden. God jul.

• Svar på tråden Hon kvävde barnens marsvin.
  • Anonym (7)

Anonym (Djurvän) skrev 2009-12-15 18:25:16 följande:

Inte klokt vad många djurhatare det verkar finnas! Märker man ju inte minst av att läsa flera av svaren till den här tråden. DET om något är ju skrämmande och chockerande! Men detta är ju verkligen fruktansvärt! Minst lika hemskt som om hon kvävt familjens hund eller katt. Eller ett litet barn. Nej, så gör man verkligen inte och så gör ingen frisk människa. När jag läste rubriken till den här tråden trodde jag att det gällde ett litet barn som råkat göra något sånt av misstag. Det tror man ju, för så gör ju ingen vuxen människa och dessutom med flit! Det är sinnesjukt. Hon borde få hjälp SNARAST. Jag skulle absolut anmäla henne. Till någon djurskyddsförening om inte annat. Om hon kan göra en sån sak så undrar man ju vad hon annars även kan vara kapabel till och det ÄR verkligen en skrämmande tanke...
    Är man djurhatare för att man kanske ser att människan inte mår bra som gör såna saker? Nu vet vi inte om hon har gjort det förre eller om hon kommer att göra det igen. Men som enskild händelse så tycker jag nog att man får försöka att se orskaken till hennes handlande.
  • Vasen

Anonym (Djurvän) skrev 2009-12-15 18:25:16 följande:

Inte klokt vad många djurhatare det verkar finnas! Märker man ju inte minst av att läsa flera av svaren till den här tråden. DET om något är ju skrämmande och chockerande! Men detta är ju verkligen fruktansvärt! Minst lika hemskt som om hon kvävt familjens hund eller katt. Eller ett litet barn. Nej, så gör man verkligen inte och så gör ingen frisk människa. När jag läste rubriken till den här tråden trodde jag att det gällde ett litet barn som råkat göra något sånt av misstag. Det tror man ju, för så gör ju ingen vuxen människa och dessutom med flit! Det är sinnesjukt. Hon borde få hjälp SNARAST. Jag skulle absolut anmäla henne. Till någon djurskyddsförening om inte annat. Om hon kan göra en sån sak så undrar man ju vad hon annars även kan vara kapabel till och det ÄR verkligen en skrämmande tanke...
    Inte måste man vara djurhatare för att man inte tycker att det är lika hemskt att kväva ett marsvin som att kväva ett barn? En anmälan till en djurskyddsförening lär inte heller ge något större resultat. En djurägare får avliva sina djur om den vill det. Tillochmed på osmakliga sätt.

Som så många har skrivit tidigare verkar det ju som om din vän, ts, hamnat i någon slags kris och kanske behöver hjälp för att bli lite stabilare igen.
  • Bitbitten

Så fruktansvärt!! Jag hade flugit på henne om det varit min väninna. Kväva marsvin till döds i en plastpåse?! Det är solklart djurplågeri och inte bara oetiskt utan helt fruktansvärt vidrigt! Usch, jag får tårar i ögonen när jag tänker på de stackars djuren. Jag skulle absolut ta upp det med henne, ta reda på hur hon mår egentligen.

• Anonym

Fyfan vilken jävla djurplågare!
    Jag hade anmält henne till soc och sen brutit kontakten med henne!

Döda små oskyldiga djur bara för att hon inte klarar av deras läte,nää hon är då inte frisk!

Mer kan jag inte skriva utan att få inlägget anmäld.

• Ethi
    Vasen skrev 2009-12-15 18:39:42 följande:
    En djurägare får avliva sina djur om den vill det. Tillochmed på osmakliga sätt.
    Nej, här har du och flera med dig som skrivit liknande saker faktiskt (och tack och lov) fel!

"Grundläggande krav på en avlivningsmetod är att djuren omedelbart försätts i ett tillstånd av medvetslöshet som varar tills döden inträder. Avlivning av sällskapsdjur skall ske på ett sätt som följer djurskyddslagens krav att djuret ej utsätts för lidande." dsmweb.sjv.se/Steria/templates/Page.aspx

Att stoppa ett marsvin i en tät plastpåse och sen vänta... Och vänta och vänta... Och vänta lite till. Är verkligen INTE att omedelbart försätta djuret i ett tillstånd av medvetslöshet!

Jag hoppas att ts omedelbart slet upp påsen till det andra stackars marsvinet och sedan gav kompisen ett ultimatum: sätt dig på psykakuten och KRÄV hjälp, eller så anmäler jag dig för djurmisshandel. Det där beteendet är INTE normalt! *mår illa*
  • Anonym (lägg ner)

Jag avlivade och släppde ut mina undulater för att dom lät och skräpade ner. Det är ett skäl gott om något!!!

• Miss Jessi

Ja, vad kan jag skriva här annat än hur fruktansvärt det är för ett marsvin att dö på ett sådant vis!

Och jag vet en hel del om marsvin då jag har räddat över 300st!!!! från misshandel, utsläppta i naturen, från hem av olika anledningar. Jag har även fött upp marsvin och jobbat för att marsvin ska bli sedd som ett djur likvärfigt med hund o katt i över 8år nu.

OM hon nu hatade ljuden m.m. oavsett så kunde hon isf ta dem till vetrinären o avliva dem där. Tom att slå dem med en kofot i nacken så dem är döda direkt vore bättre än att se ett marsvin kvävas till döds i en påse. Föresten undrar jag hur F*N hon fick dem att inte bita sönder påsen medans hon gjorde den handlingen oxå..

Tänk vad annourlunda reaktionerna här varit om det varit en HUND eller KATT eller varför inte ett gäng valpar.. Ett marsvin känner precis lika mycket och hon ska anmälas för djurplågeri. Ja, man kankse kan avliva et djur som man vill (inte koll på lagen) MEN man får INTE PLÅGA ett djur. Ett djur som sakta kvävs tills döds PLÅGAS!

Detta är SJUKT STÖRT, jag skulle ALDRIG släppa in mina barn hos en familj vars "mamma" betett" sig på det viset. Hon behöver hjälp!

• Anonym (GAH)

har bara läst TS

alltså jag hade brutit kontakten direkt.. att göra så mot en levande varelse är helt oacceptabelt i mina ögon.. anmält henne hade jag också gjort.. USCH va arg jag blir på sånt.. GAH!!

• Mjufs

POLISANMÄL FÖR HELVETE!!!!!!!!! HAR ALDRIG HÖRT NÅGOT SÅ VIDRIGT!!!!!!!!!!

Att hon har ihjäl dem är ju helt sjukt i sig om hon bara störde sig på lätena, hon hade ju kunnat ge bort dem istället. Men att hon dessutom KVÄVER dem till döds är ju helt jävla psykotiskt!!!!!! FATTA VAD DE LED INNAN DE DOG!!!!!!!!!!!!!!!

Nu måste jag sluta innan jag får en hjärtinfarkt...stoppa kärringen i en påse och säg att du stör dig på henne.

FY FAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonym

Anonym (lägg ner) skrev 2009-12-15 19:13:14 följande:
    [citat]
    Jag avlivade och släppde ut mina undulater för att dom lät och skräpade ner. Det är ett skäl gott om något!!!
    [/citat

Sjukt!

Svar på tråden Hon kvävde barnens marsvin.