• Trollet i skogen

Vad tjänar ni?

Jag är utbildad mentalskötare sen 15år tillbaka. Jobbar på schema 37tim/vecka och tjänar 22500. Alltså borde min tim lön vara 152kr.

Vad har ni i timlön och vad har ni för yrke?

En bekant till mig kobbar som diskplockare och har typ 110kr/tim

Visst att vård träsket aldrig har gett stora pengar men...ja Man kanske skulle sitta i kasan på konsum. Vad har man då för timlön?

• Svar på tråden Vad tjänar ni?
  • frieden

har du utbildning som receptionist? annars tycker inte jag det är så dåligt...

Me o Mike skrev 2009-12-15 08:40:29 följande:

Jag har ca 19.000:-/mån och jobbar som receptionist. KATASTROF!
  • Me o Mike

Nej det har jag inte..
    Jag vet att det ofta är dåliga löner och att jag kan anses som "högt" betald om man jämför, men det är ju ändå absolut inte högt betalt!

frieden skrev 2009-12-15 09:57:54 följande:
    har du utbildning som receptionist? annars tycker inte jag det är så dåligt...Me o Mike skrev 2009-12-15 08:40:29 följande:
  • vampyria2

Jag har 0 kr i lön, är lyx hemma fru för tillfället och älskar det {#lang_emotions_sunny}

Gubben har eget företag inom IT branschen och jag har ingen koll på hur mycket han tjänar men det räcker gott och väl för att försörja mig och våra 7 barn. Vi sparar dessutom en hel del i pensionsfonder så jag ska ha en säker pension sen. 
  • Me o Mike

Sicket LYX!!!!

vampyria2 skrev 2009-12-15 10:01:53 följande:
    Jag har 0 kr i lön, är lyx hemma fru för tillfället och älskar det 

Gubben har eget företag inom IT branschen och jag har ingen koll på hur mycket han tjänar men det räcker gott och väl för att försörja mig och våra 7 barn. Vi sparar dessutom en hel del i pensionsfonder så jag ska ha en säker pension sen. 
  • Sue  Ellen

Jag jobbade som ekonomiassistent (ingen utbildning - halkat in på ett bananskal) och hade 21700 kr / månad innan skatt. Är 29 år.