• Trollet i skogen

Vad tjänar ni?

Jag är utbildad mentalskötare sen 15år tillbaka. Jobbar på schema 37tim/vecka och tjänar 22500. Alltså borde min tim lön vara 152kr.

Vad har ni i timlön och vad har ni för yrke?

En bekant till mig kobbar som diskplockare och har typ 110kr/tim

Visst att vård träsket aldrig har gett stora pengar men...ja Man kanske skulle sitta i kasan på konsum. Vad har man då för timlön?

• Svar på tråden Vad tjänar ni?
  • The Black Lady

Jag jobbar som socionom och har en månadslön på 23200 kr.

• Campmaster IV

Jobbade med bergsprängning. Hade väl 150-160 i timmen+Traktamente om man sov borta. Fick tyvärr sluta med det och e nu arbetslös. Jobbade aldrig under 40 timmar i veckan.

• Lejons

jobbar som lokalvårdare sen ett år tillbaka tjänar 21000 lika mycket som jag tjänade som usk efter 20 år

• HWikström

Jag är gymnsielärare och har precis fått mitt första jobb. Får 25 000 kr/mån. Jobbar inom Stockholms kommun.

• VärldensbästaH

Me o Mike skrev 2009-12-15 10:02:29 följande:

Sicket LYX!!!!
    Tycker du? jag tycker om mitt jobb och skulle tycka det var tråkigt att vara hemma hela dagarna tror jag...
  • rödnos

fakturerar 1250 plus moms per timme så ca 600 i timmen.
    Frilansfotograf.

• Sophisticated

Jag jobbar som hotell receptionist och tjanar 112 kr i timmen plus ob f;r kvallar, helger och natter..

• Me o Mike

Ja det tycker jag! Men nu har jag inte jobb jag gillar utan jag HATAR mitt jobb!

Tycker du? jag tycker om mitt jobb och skulle tycka det var tråkigt att vara hemma hela dagarna tror jag...
  • maskrosen77

Me o Mike skrev 2009-12-15 10:00:11 följande:

Nej det har jag inte..Jag vet att det ofta är dåliga löner och att jag kan anses som "högt" betald om man jämför, men det är ju ändå absolut inte högt betalt!
    jag jobbar som receptionist/administration och tjänar 26000 i månaden. Ingen utbildning.
  • bridezilla

Jobbar som ssk, har ca 130kr/timme...

Svar på tråden Vad tjänar ni?