• Trollet i skogen

Vad tjänar ni?

Jag är utbildad mentalskötare sen 15år tillbaka. Jobbar på schema 37tim/vecka och tjänar 22500. Alltså borde min tim lön vara 152kr.

Vad har ni i timlön och vad har ni för yrke?

En bekant till mig kobbar som diskplockare och har typ 110kr/tim

Visst att vård träsket aldrig har gett stora pengar men...ja Man kanske skulle sitta i kasan på konsum. Vad har man då för timlön?

• Svar på tråden Vad tjänar ni?
  • Me o Mike

Ja så fort man har annat som tex admin så ökar ju lönen så klart.

Jag gör inte ett skit!

maskrosen77 skrev 2009-12-19 15:35:52 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-15 10:00:11 följande:
    jag jobbar som receptionist/administration och tjänar 26000 i månaden. Ingen utbildning.
  • maskrosen77

Me o Mike skrev 2009-12-19 17:10:13 följande:

Ja så fort man har annat som tex admin så ökar ju lönen så klart. Jag gör inte ett skit!
    gör knappt något heller. Har bara haft tur. Litet företag så inte så mkt att göra. Har väl ett par veckor om året när det är stressigt. Jag är mer än nöjd med min lön.
  • Me o Mike

Jo det är ju skitbra om man kan bli anställd direkt i ett företag..
    Nackdelen med detta yrke är ju att i stort sett alla tar in via bemanningsföretag!
    Det är helt värdo!!

maskrosen77 skrev 2009-12-19 17:36:28 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-19 17:10:13 följande:
    gör knappt något heller. Har bara haft tur. Litet företag så inte så mkt att göra. Har väl ett par veckor om året när det är stressigt. Jag är mer än nöjd med min lön.
  • Trollet i skogen

Jobba i butik då? Vad tjänar man där?

Jag sökte förövrigt ett receptionsjobb i går =) Jag har ju fasttjänst men är lite trött på mitt jobb så villl börja göra något helt annat! Nytt år, nytt liv ;)

• SofiaD

Sjuksköterska, 24000 kr/mån på heltid vilket borde bli 145.50 i timlön. Hoppas på en bra löneökning nu!

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • Me o Mike

Butik är nog lite olika.. Finns ju en del sorters butiker..
    När jag jobbade i butik så hade jag 17.500:- Då var jag kanske 25 år tror jag.. Jobbade då som optikerassistent.

Annars ligger det nog runt 14-19.000 skulle jag tro.

Trollet i skogen skrev 2009-12-21 07:35:55 följande:

Jobba i butik då? Vad tjänar man där?Jag sökte förövrigt ett receptionsjobb i går =) Jag har ju fasttjänst men är lite trött på mitt jobb så villl börja göra något helt annat! Nytt år, nytt liv ;)
  • Me o Mike
    Är du prostituerad??

puss skrev 2009-12-21 08:12:39 följande:
    700 kr timmen, jobbar 2-3 tim per dag.
  • puss

nä, såklart inte.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Me o Mike

Ahhh pjuuu...

puss skrev 2009-12-21 08:14:37 följande:
    nä, såklart inte.
Svar på tråden Vad tjänar ni?