Tråddödare forts....
Velour skrev 2010-02-14 13:51:21 följande:
Det är bra att inte anpassa sig och bry som om allt alla har att säga, men det är å andra sidan sunt att lyssna på vad folk har att säga om en, särskilt de man umgås med. Det hjälper till med självreflektionen som faktiskt är en så viktig egenskap. Tänk om jag t.ex. alltid gick omkring och var sarkastisk mot folk hela tiden och sårade dem. Om folk berättade för mig vad de tyckte om mig och jag struntade i det, hur skulle jag framstå? Fast man behöver inte reflektera över sina handlingar bara när man har gjort något fel, utan once in a while så skulle det vara bra att vända ut och in på sig själv lite, se vad man skulle kunna förbättra etc.Nåja, vill inte moralisera mer än nödvändigt utan det var väl mest tankar jag hade kring det om att inte bry sig.Jag förstår att du känner dig sårad nu eftersom du uppenbarligen har gått igenom väldigt mycket känslomässigt de senaste dagarna. Rätt? Visste hon inte vad du hade gått igenom i och med Arezoo?Det där kan jag gå med på, acceptera att man ska reflektera över sina handlingar men grejen är att jag var så här när jag träffade min man. Han tycker om mig som jag är och VET att jag aldrig skulle vara honom otrogen. Det enda jag kan gå med på är att jag kanske i framtiden ska hålla mina priva möten för mig själv eller dela med dom som förstår och inte dömmer efter sina egna värderingar.....
...........Eller fundera över om det värt att ha dessa två i min vänskap-krets. Börjar bli så trött på deras *........*