Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Tråddödare forts....

{#lang_emotions_embarassed}

* Går och röker. Ingen lyssnar på mig. *
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I

Men jag är snäll så jag skickar iväg några glass innan jag går.

* Går och surar *

• I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-14 21:12:32 följande:
    Håller med. Jag är också intresserad av vad du tror handlar om
    *Springer och gömmer mig *

Känner mig utpekad. {#lang_emotions_embarassed}
  • I Blackrose I
    Midka skrev 2010-02-14 21:09:07 följande:
    Jag blandar lite så jag förstår att du blir förvirrad... ska bättra mig!Jag tror att det ena inte behöver utesluta det andra. Nog för att du inte behöver förklara allt för en iranier men å andra sidan kan andra kvinnor ge nya perspektiv. Ibland är det skönt att få vara bland de man inte behvöer förklara sig men ibland är det utvecklande att behöva sätta ord på sakre och ting för att det ska bli mer klart för mig själv varför jag gör som jag gör. (Rörigt?)Du är här och pratar med oss och jag är inte säker på att du alltid behöver förklara allt varje gång? Fiona, j hjärta a, isnogood, mandi och jag kommenterar de delar i livet som är allmängiltiga (som inte har med ursprung att göra) och då har det ingen betydelse vad du stoppar i maten eller vilken del i Iran du kommer ifrån. Då är det du som sätter gränsen för om det går att lyssna på våra tips och argument eller inte. Förstår du vad jag menar? Jag är inte ute efter att dömma och säga att det ena är rätt eller fel, bra eller dåligt. Jag menar bara att det är begränsande att stänga andra ute bara för att de inte tillhör min stam eller min ras. Dessutom på grund av att man måste förklara vissa delar för andra som är intresserade. Om jag ska psykologisera lite tror jag det handlar om helt andra saker och inte om man är iranier eller inte.
    Nej, jag förstår Midka men jag vet inte vad jag ska svara dig om jag ska vara ärlig.

Har väl aldrig försökt närma mig en svensk om jag ska svara helt ärligt.

Känner mig mer hemma med iranier nu även om det har gått mer än 20år sen jag flyttade hit. Känner mig mer hemma när jag är på persiska fester, när jag har persiska gäster m.m

Hoppas verkligen det inte tolkas illa.
  • I Blackrose I

Berättar lite kort här:

När jag var gravid med min "lärare" så skrev jag ju att han hade en Ex. som hatade mig som pesten. Hon gjorde klart och tydligt att jag var smutsig, att jag inte var värd en som " han ". Att jag skulle hålla mig till mina landsmän. När hon fick reda på att jag var gravid med honom så fick hon fnatt. Vi flyttade till Stockholm för att slippa henne................{#lang_emotions_embarassed}....{#lang_emotions_cry}....Jag var gravid i femte-månaden när jag träffade på henne igen här i Stockholm.........{#lang_emotions_cry}........Hon hotade med att hon skulle göra livet surt för mig. att hon aldrig skulle låta mig ha ett liv med honom. En dag kom hon hem till oss och skrek och gapade en massa otrevligheter.........Jag och min temperament fick nog så jag började gapa och skrika jag oclkså sen blev det bara kaos och hon började slå och knuffa mig.

Sen fick hon kortslutning och började slå och slå, slå..........{#lang_emotions_cry}.....

• I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-14 21:30:36 följande:
    Meh! Min avsikt är inte att ställa mig på Midkas sida och stänga dig ute. Det är ju mer din stil Men jag håller i helhet med henne eftersom jag känner igen mig mer i hennes resonemang.
    {#lang_emotions_embarassed}...................
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-14 21:30:36 följande:
    Meh! Min avsikt är inte att ställa mig på Midkas sida och stänga dig ute. Det är ju mer din stil Men jag håller i helhet med henne eftersom jag känner igen mig mer i hennes resonemang.
    Man ska inte döma folks agerande efter 2månader chat... {#lang_emotions_embarassed}{#lang_emotions_cry}
  • I Blackrose I

puss & Kram alla.

Det går inte.....{#lang_emotions_cry}

• I Blackrose I
    Jagbyttenick skrev 2010-02-14 21:36:45 följande:
    Åh men vännen Jag var dock rädd att det var mannen som orsakade missfallet. På ett sätt var det inte lika illa som jag befarade, men ändå otroligt hemskt Men vännen; HUR kan det vara ditt fel då? Och HUR kan du ha orsakat din mammas hjärtproblem. Det är ju HON, förövaren, som har gjort detta mot din familj isåfall?! Skickar så många kramar jag bara kan till dig
    Mamma sa klart och tydligt till mig att jag inte gå efter honom. Att jag skulle låta bli honom. att jag skulle hitta en pers meeeeeeeeeeeeeen jag lyssnade aldrig. Var alldeles i min egen lilla värld och trodde att alla sagor slutar som cindrella.......{#lang_emotions_cry}
  • I Blackrose I

Jag sitter här och gråter men jag skriver ändå detta.

Velour: Jag förstår dig. Jag fattar vad du har gått igenom. Det gör jag men när jag tänker på svenska tjejer så är det bara en person som kommer upp i minnet....OCH ja jag vet att alla inte är likadna jag vet, jag vet men..................{#lang_emotions_cry}

Svar på tråden Tråddödare forts....