• Midka

Tråddödare forts....

Har ni kollat in Fionas FB?
    Är det bara jag, eller är hon på väg ner?
    Finns inte en kommentar om att hon tycker livet är bra på länge, bara att det är bra för andra samt en "snygg" koll på om vi märkt att hon är borta...
    Är jag nojjig?

• Midka
    Velour skrev 2010-03-05 17:00:00 följande:
    Försökte igår men han orkade inte ge någon särskild förklaring. Han var väl helt enkelt trött på FL samt att han tyckte att FL tog mycket tid ifrån honom. Det är lite lätt att bli beroende av den här sidan.
    Han lever. Har raderat min inlägg på FB. Helt ok. Då vet jag att han lever i alla fall.
    Han kommer väl tillbaka när han känner att han vill.
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-03-05 20:38:33 följande:
    Nyss hemkommen... Jag är nöjd...
    Ursnyggt!
  • Midka
    Sedek skrev 2010-03-05 20:28:31 följande:
    Hej!Förutom att sakna Scratchy, vad gör ni i kväll?
    Spanar på Let's Dance eftersom det tillhör fredagsnöjet....
    Nu ahr lilleman gett upp och vill lägga sig. Hans pappa sköter läggandet i kväll eftersom Pappa ska ut imorgon... Själv blir ajg kvar här hos er .... Inte illa!
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-05 20:50:17 följande:
    Ah Ok..Idag var det inte min dag alls. Jag var så deprimerad att jag satt tårögd genom halva seminariet. Jag var väldigt ledsen eftersom jag kände att jag inte skulle klara av den här kursen. Kände att jag var så efter, eftersom jag inte kunnat snappa upp så mycket och ångesten inför salstentan växer sig starkare för varje dag.
    Vad är det värsta som kan hända? Att du döööör? Eller att du får black out och inte kan fylla i en endanste poäng? Och???

Det är ju bara poäng? Eller.... Kanske har du lagt in livet i potten....

Om S-mannen: Jag frågade bara om det hänt något eller om det var självvalt. Sen kopierade jag hans slogan: "No fear, Schrathy's here" (och) var är du....? We miss y..
    Tror han fått kalla fötter precis som OrdBlind. Vi kommer för nära. Helt ok. De kommer tillbaka om de vill annars inte. Dock tror jag att OrdBlind läser här då och då och säkert kommer S-mannen att göra det med!
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-05 21:18:01 följande:
    Ja, jag skulle gå under. Nej, för mig är det inte bara ett poäng då jag har investerat nästan allting för att få min examen. Inte just mitt liv dåHmm..kanske var det så med S-mannen och Ord blind.
    Kan du komma förbi din ångest genom att förminska salstentan till bara några "futtinga" poäng? Jag förstår att utbildningen är viktig men det skulle vara åt helsicke om en formalitet (tentan är en formalitet som förättas i en sal) får förstöra allt!
    Hänger du med på vad jag menar?
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-05 21:34:04 följande:
    Jag vet...Du får ge mig den hårdaste lavetten du kan!!
    Jag gillar inte örfilar.... Tillhör inte den genren av fetticher..   (precis som du..)

Jag är helt inne på att det går att lura hjärnan att komma förbi dylika spärrar. Det handlar mycket om fokus, mål och vilja. Fokus = du vill få godkänt, mål = jobb och självrespekt, vilja = är du ett offer? eller en ansvarstagande person?

Hur kan du lura hjärnan förbi ordet salstenta? Använda ord som: tid att förmedla din kunskap, vilja att komunicera med din lärarae, förklara för puckon på FL eller samtal med S-mannen?
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-05 22:05:29 följande:
    Du har så rätt så... Jag fick egentligen paniken när läraren lade ut exempel på frågor som för att vi ska få ett hum om hur frågorna på salstentan ser ut. Det var riktigt mäktiga frågor som innebär att man ska komma ihåg typ ALLA teorier och begrepp och kunna redogöra för allting. Jag är en sådan som glömmer bort teorier men bara kommer ihåg innebörden och det är ju inte mycket värt om man sitter på en salstenta och skriver: "Ja, den teorin som handlade om det och det och innebar det och det. Jag kommer bara inte ihåg vad teorin heter". Men, men...jag får väl hitta på ett sätt att få det att fastna. Kanske har jag blivit så bortskämd med hemtentor att min hjärna har blivit slapp
    Ett sätt är att göra mindmaps med mycket färg. "Karl-olov" är röd för han skriver om att....

"Peter Kaspov" får päron-grön färg för han heter Peter - Päron... Sen skriver du vad han står för med grönt (eller stryker över, ringar in med grönt)
    osv....

Jag är precis som du och därför blir jag alltid så impad av S-mannen och Sedek som kan ärleda till namn och vad de har för åsikter.
    Mindmaps har jag lättare att lära efter.
  • Midka
    Roses skrev 2010-03-05 22:08:21 följande:
    Bjuder alla på drink. Gokväll
    Tack så mycket! Skål tillbaka {#lang_emotions_cheers} !!
    Här är det mest rött vin som gäller!
Svar på tråden Tråddödare forts....