-
Jepp, lade precis på, de tycker vi ska åka in till Barnakuten med honom, så det ska vi göra nu. Första gången, läskigtVelour skrev 2010-03-15 23:26:15 följande:JhA, hur går det vännen? Har du fått napp än?
Men nu har han piggnat till lite och står och räknar 1-10
Hoppas de kan ge honom någon medicin!
-
Vad ni har skivit en massa vänner!
Vi gav upp på akuten när vi hade väntat i tre timmar, de som var före oss hade väntat med liknande sjukdomar i sex timmar utan att få träffa läkaren... Loppan somnade till sist för han var så trött, så vi åkte hem med honom. Vi fick tag i vårdcentralen nu i morse och har fått tid till kl 14, så att en läkare äntligen kan lyssna på hans lungor! Hoppas det bara är en vanligt infektion!
Kommer in senare, måste vila lite nu när han sover en stund igen!
-
Först fick vi "Avvakta" men så sade jag att jag inte accepterar att han flåsar på det viset och då skrev de ut en luftrörsvidgande, så jag hoppas den hjälper honom!Velour skrev 2010-03-16 11:58:54 följande:*skakar ännu mer på huvudet åt sjukvården* Jag får ångest när det blir tal om akuten. Den är katastrof, verkligen! Men skönt att ni fick tid idag och hoppas att ni verkligen får hjälp istället för "åk hem och avvakta". Kram! -
Nej en flytande medicin, men jag märkte ingen effekt vid första tillfället, hoppas det hjälper till natten, han har sovit ca 7 timmar på ett och ett halvt dygnVelour skrev 2010-03-16 18:36:45 följande:Ser du? Jag spyr på ordet "avvakta" nu. Så ni fick luftrörsvidgare. Är det en sådan mask ni ska sätta i ansiktet på honom så han får dra in några djupa andetag?
Just nu sitter mina pojkar och tittar på Agne och Svullo och fnissar ikapp iallafall
-
Nu håller han på att somna, men han är fortfarande flåsig och har feber trots febernedsättande, så jag har inte mycket hopp om att få sova inatt heller. Han har sovait allra mest tre timmar i taget sedan i lördags natt, så det börjar bli lite slitigt. Har fått ta ledigt från jobbet, orkar inte jobba och fokusera.Polly S skrev 2010-03-16 19:23:11 följande:hur är läget nu då?
Ska försöka läsa ikapp senare, nu ska jag dricka kaffe och kolla lite på Buffy
-
Du är inte patetisk, du är människa! Kram vännenVelour skrev 2010-03-16 19:57:50 följande:I huvudet vet jag att jag är patetisk och borde skita i allt, men hjärtat orkar inte så mycket. Det vill nåt annat
-
Jo, och proverna visade inget, normal CRP, Strep A negativt, godkänd syresättning, ingen feber just när vi var där. Så läkaren sade att det är virus, finns inget vi kan göra.Velour skrev 2010-03-16 20:08:57 följande:Men shit!! Hur länge sa de att ni måste "avvakta"? Tog de inte ens prover på honom?
Men så fort febernedsättande slutar verka far det upp i över 39 grader på nolltid. Och han flåsar som en hund under en varm sommardag. Hela tiden, oavsett om han ligger, står leker eller sover. Jag är så himla orolig men vet inte vad jag kan göra. Tänker ju inte plåga honom på barnakuten timme efter timme inatt igen
Sålänge han andas och reagerar på tilltal och dricker vatten får jag väl bara uthärda och hoppas kroppens försvar tar kol på skiten
-
Tack vännen! Ringer Sjukvårdsrådgivningen igen för att kolla exakt när man ska bli riktigt orolig.Polly S skrev 2010-03-16 21:41:52 följande:usch, lider med er och tänker på er -hoppas han mår bättre snart! *kram* -
Och som vanligt får man sitta i telefonkö i en halvtimmePolly S skrev 2010-03-16 22:08:35 följande:usch!
-
Vi var ju på akuten inatt, men fick igen hjälp, så vi åkte hem igen efter tre timmar, för då slockande Loppan efter att ha varit vaken fem timmar mitt i natten. Akuten skickade hans journal till vår VC som gav oss en tid i eftermiddags. De sade bara att det var virus och kunde bara skriva ut luftrörsvidgande.
Resten av dagen har hans temp rusat upp på över 39 så fort febernedsättande går ner och han flåsar precis lika mycket som tidigare. Han hostar sällan men ordentligt så han riktigt kiknar och börjar gnälla varje gång.
Jag kan absolut inte sova, men sambon och Sam sover för öppet fönster i vår säng just nu iallafall.
Jag ringde 1177 igen för en stund sedan för jag kände att jag ville ha besked om när jag kan KRÄVA att de gör något, övervakar honom åtminstone.
Han jag talade med blev också orolig men förstod om jag inte ville åka in till akuten för x antal timmars lidande igen så han lyssnade på andningen genom luren och kommer ringa upp mig om några timmar för att lyssna igen, och gav mig konkreta råd på att jag skulle väcka Sam då och då och kolla så att han fortfarande är med och inte blir blå om läpparna. Han pratade med mig i en hel halvtimme och gick igenom vad alla symptom kunde vara och hur kroppen beter sig osv, så det känns ju lite bättre att ha någon som också bryr sig och vill hjälpa oss.
Detta är den hemskaste känslan i hela världen! Jag är så orolig att jag vill spy.