Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-03-16 22:58:59 följande:
    Åååh vännen!! Fan vad hemskt! Inte för att vara jobbig, men i värsta fall sveper ni in Loppan i något varmt och tar honom lugnt och försiktigt till akuten igen. På ett sätt som inte stressar honom. Eller blir han lätt orolig och arg om han råkar väckas mitt i sömnen? Kan han sova om i er famn? Ursäkta om jag skrev något dumt nu..men jag förstår såå ditt dilemma just nu
    Jo, klart jag åker in om jag inte tror han kan andas, men han han vaknar så fort man rör honom och han vägrade sova på akuten, han bara sade att han ville gå därifrån och åka hem i tre timmar inatt
    Ska be dem skicka en läkarbil eller ambulans om det blir sämre.
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Jagbyttenick
    Mandi74 skrev 2010-03-16 23:16:15 följande:
    Jobbigt.. Men rosslar det eller flåsar han "bara"?
    Mandi74 skrev 2010-03-16 23:13:56 följande:
    Hur hög feber har han, många gånger är det febern som gör dom flåsiga..får ni ner den något med febernedsättande?
    Det har legat på 39,4 flera gånger idag, men flåsandet kom innan febern för ca ett dygn sedan, och då hade han hostat lite i två dagar. Det rosslar inte jättemycket, men han får ta i för varje andetag och flåsar som en hund på sommaren. Även nu när han sover
    1177 tipsade om att vi kunde varva Ipren och Alvedon så att han får nedsättande var tredje timme istället för var sjätte, vilket nog kommer underlätta lite. Det kunde ju doktorn ha kläckt ur sig i eftermiddags tycker man...
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-03-16 23:25:11 följande:
    Fram tills imorgon? Eller hur länge tyckte de att du skulle ge honom medicinen?
    Tills det slutar hoppa upp på över 39 efter 3-4 timmar. Men förhoppningsvis imorgon då.
  • Jagbyttenick
    Mandi74 skrev 2010-03-16 23:25:53 följande:
    Höj huvudändan oxå, ha det svalt där han sover, undvik ge honom mjölkproudkter för det är slembildande.. Jobbigt sånt där, sonen hade ofta falsk krupp när han var liten och det var inte kul allas. Men tillslut efter ett visst antal besök på akuten så vi medicin utskrivet..
    Jo, det har vi gjort, men han kryper ner i fotändan då Just nu ligger han i mitten av vår dubbelsäng på pappas arm med öppet fönster.
    De trodde inte det var falsk krupp på akuten, men det var första teorin innan de såg hur kan andades och hörde honom hosta. Så vi vet inte riktigt vad det är, jag har ju varit orolig för lunginflammation men eftersom CRP var normal så borde det inte vara det.
    Usch för dig som måst stå ut med detta en massa gånger När gick det över?
  • Jagbyttenick
    Mandi74 skrev 2010-03-16 23:31:35 följande:
    Se till att han dricker mycket vatten och kissar ofta, så det inte samlas vätska i lugnorna. Då kan man oxå bli trög i andningen, det känns som man andas med en påse på huvudet ungefär om det blir riktigt illa. Sista året har han inte haft någon sån hosta.. så för ungefär ett år sen då.
    Kan han få vätska i lungorna bara sådär? Han dricker bra iallafall, och har kissat en del idag om än lite mindre. Skönt att ni verkar slippa det nu!
  • Jagbyttenick

Tack för all omtanke, han börjar äntligen må bättre! Han hade ett långt hostanfall inatt och jag tror en del slem försvann då, även om det var otäckt just då. Han har fortfarande feber men andningen börjar bli lite bättre, tror jag.
    Lättnaden är enorm!

• Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-03-17 15:14:35 följande:
    Fick VG på hemtentan Om två veckor väntar salstentan.....
    Grattis!!! {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_cheers}
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-03-17 16:33:31 följande:
    Tack! Vad fina ni är Men nu är min lille sjuk, med hosta, kräkningar (kräks upp slem) och 40 graders feber. Äääänuu en sjukdomsperiod att ta lillen igenom (JhA, ska vi bilda klubb? ) Förhoppningsvis klarar jag mig undan den här gången också, men det känns inte riktigt troligt den här gången.
    Men kram gumman, hoppas det går över fort! {#lang_emotions_nalle}
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-03-17 17:51:23 följande:
    Oj, ska jag ge resumé? Kan aldrig ta JhAs plats...men kör en liten amatörresumé.. Roses är i Dubai och hälsar på släkt och vänner och steker sig i solen medan vi sitter här och huttrar och blir sjuka.. Midka har ont i ryggen för att hon har skottat alldeles för myckt snö, så nu vet hon hur mycket hon tål plus att hon glömmer att titta in för att hon sover för mycket. Isnogood har fullt upp med att ta hand om sitt fallfärdiga hus och sina söta djur, samt har en upptagen man i hälarna. JhA är upptagen med att ta hand om Loppan som blir sjuk stup i kvarten, samt att hon snor sin makes iPhone och spelar en massa konstiga spel. Fiona tycker att det finns en massa idioter på mötena och vill helst av allt ge dem stryk för att de är så dumma, annars brukar hon promenera med Valpen och läsa tremiljonerfemtio böcker på en vecka. Mandi brukar få ont i magen och inte kunna äta mat men att hon ändå försöker visa att hon är ett pervo. Fiamedbarn äter bara godis och pizza/kebab eftersom hon är för lat för att laga mat samt att hon har blivit besatt av att diskutera te. Grizelda har nog tröttnat på tråden men gör en liten guest appearance då och då för att vi inte ska glömma henne. Sedek bantar och försöker hitta en massa ponnyn överallt. Undrar vad han är hög på. Scratchy.... Velour saknar Scratchy.. Har jag glömt nån?
    MVG på den resumén! {#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_cheers}
  • Jagbyttenick

Sam säger:ö  u uyååujuåååååv b                                           ååååååååååååååååå v. vcgbc     FVFhgrtg

J säger: Han satt i mitt knä och ville inte att jag skulle skriva
    Han flåsar för fullt men hostar inte så farligt men han har feber fortfarande. Har inte ätit jättemycket men ändå bra! Lite trött och dämpad idag, men han har sovit tre timmar mitt på dagen, förutom totalt tio timmar under natten vilket är jättebra. Jag fick sova mellan tre och halv tio så jag överlever jag med
    Om han mår lite bättre i natt så får jag gå iväg och jobba imorgon, vilket behövs.

Svar på tråden Tråddödare forts....