• Sedek

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-03-14 01:11:55 följande:
    Tack för att du bryr dig. Vi ses förhoppningsvis igen imorgon Godnatt och sov så gott. Kram på dig!!
    Det gör vi säkert, godnatt och sov gott du med när du nu lägger dig.

Kram kram
  • Sedek

"Den siste ska bli först" som det står skrivet.

Frukost idag består av naturell turkisk youghurt m fun light i, ett kokt ägg och en näve piller. Nu ska jag gå och fixa kaffe.

Vad äter ni till frukost?

• Sedek
    Isnogood skrev 2010-03-14 08:40:14 följande:
    Åh, te blir det till frukost varje morgon hej på dig föresten
    Heeeeej

Te är bra, nu har jag kaffe i koppen. Men du måste äta nått för att orka med?!

Stackare, börjar katterna droppa av en efter en? Kan det vara kylan? Farbror Jansson var ett fint namn!

Så du är så fäst vid katterna? Har du de inte inne då? Nu när det varit så kallt?
  • Sedek

Var téet gott?

Du vet väl att om man stirrar länge i tékoppen så kan man tillslut se och hitta det man letar efter.

• Sedek
    Isnogood skrev 2010-03-14 08:55:09 följande:
    Njae, stallkatterna bor ju i stallet, de har mat, vatten o sovplatser i uppvärmd sadelkammare med möjlighet att kunna gå ut dels i stallet o dels genom öppning i väggen så de kan gå raka vägen ut (om stalldörren är stängd) Plus sovplats m tjocka filtar i en låda ute på verandan vid ytterdörren uppe vid huset, där serveras de även matrester. De kan inte vara inne då de inte är vana med det o inte rumsrena...annars så skulle jag gladerligen låta dem komma in, men som sagt så har de värme i sadelkammaren så det går absolut ingen nöd på dem. -o som det är nu...veden tar slut i morgon el på tisdag så då är sadelkammaren varmare än här inne...nu med då jag inte eldar så mycket när inte barnen är hemma för att spara på veden... Självklart är jag fäst vid katterna, de hör ju till vår familj Alla mina djur är betydelsefulla och betyder mycket för mig (och barnen, extra mycket här då det är deras katter...) EH, jag brukar bara dricka te på mornarna, läkarna brukar morra lite åt mig för det då jag egentligen, pga lååååågt blodtryck, borde äta direkt när jag går upp...men då kan jag inte, måste vara igång ett tag innan. Å, ibland så går klockan extra fort o det hinner bli em/ kväll innan
    Vad konstigt, jag såg inte detta inlägget

Då har de det bra ute ändå ser jag. Hoppas de dyker upp!

Inte äta förens på eftermiddagen... Du är inte klok! Fast går det inte så går det inte, men du kan ju äta en bit för att alla andra vill Så kommer du må bättre och orka hacka mer snö
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-03-14 09:08:44 följande:
     I botten på min tekopp ligger det bara några förrymda teblad...o jag har inte saknat dem... Teet var gott, är gott o kommer vara gott. Är inne på andra koppen o det lär komma att bli både en o två koppar till innan jag är nöjd för stunden, helgens extra glädjeämne...jag kan dricka te...myyyyyycket o lääääääänge
    Mm, jag brukar dricka kvällste på kvällen, två koppar med två påsar i varje. Somnar lite lättare då. Det är inte så jättegott men varmt och så passar det på kvällen
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-03-14 09:17:54 följande:
    Det inlägget postades ju samtidigt som ditt förra inlägg så det kanske inte är så konstigt att du inte såg det Njae, äta för andras skull...  det kan jag bara tänka mig att göra om jag inte har ätit på flera dagar, DÅ kan jag försöka få i mig något för barnens skull. Jag blir mätt av teet...vet att jag BORDE äta men...te är gott o jag vill ha den lyxen på helgerna. Försöker vara liiiite duktigare de helger jag har barnen...
    Men lilla du, måste ju äta! Men jag vet ju att du har jobbigt med maten ibland. Det är bra, tänk på barnen, de vill ha en frisk mor
    Och tänk på oss här!!!
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-03-14 09:19:32 följande:
    Blir det inte väldigt starkt med 2 påsar i..? jag gör lösviktste, vattenkokare o kanna med tesil
    Jo det blir starkt, men det är inget gott te från början så det kan inte smaka värre än det redan gör. Jag dricker det inte för smaken utan för att man blir lite trött av det och så är det gott m nått varmt på kvällen, lite knäppt kanske men men..

Men det gör du ju för att du gillar te! Jag vill ha kaffe, men då kan jag inte somna. Så då får det bli illasmakande te istället.
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-03-14 09:24:25 följande:
    Jaa då, jag tänker på barnen O så tänker jag på er i bland 
    Oohh, ibland, vilken ära...
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-03-14 09:28:53 följande:
    Tycker du om kanel? Indiska har väldigt goda kryddiga teer, bla ett som smakar kanel, nästan lite åt pepparkakshållet (de e många sådana kryddor i ) En stor favorit för mig, finns knappt något bättre än att krypa upp i soffan när det är kallt ute o dricka en stor kopp med detta te innan det är dags att gräva ner sig bland täcken o kuddar
    Jag älskar pepparkakssmak så det borde gå ner. Är det koffeinfritt? Annars går det bort.

Det där kvällsteet har nått i sig som gör att man blir avslappnad och somnar lättare, minns inte vilka örter det är men det är nått som påverkar i alla fall. Det är mest därför jag dricker det, totts att det smakar illa.

Kan ju vara bra att variera med ett välsmakande te ibland, tack för tipset Ska på stan idag så man kanske ska inhandla även det.
Svar på tråden Tråddödare forts....