• Sedek

Tråddödare forts....

Midka skrev 2010-03-14 22:01:11 följande:
    Så hon kommer få fortsätta leta efter klokheten... Det var det du menade, va?
    Nej hon behöver inte leta, inte enligt bibeln i alla fall
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-14 22:05:04 följande:
    Jag tror de syftar på båda hjärnhalvorna istället
    Att den vänstra är klok och den högra är vis Jaaaa så kan det ju vara..., hm...
  • Sedek
    Midka skrev 2010-03-14 22:04:43 följande:
    Varsågod! Jag har svårt för människor som vill framstå som fromma och du har inte gjort anspråk på det.
    Vilken tur!            tror jag.
  • Sedek
    Polly S skrev 2010-03-14 22:05:17 följande:
    ja, det är skillnad när det är gamla som dör, även om det är sorgligt är det ju ngt man räknar med då. det enda man kan hoppas på då är väl att slutet blev bra. är ganska inställd på att mina morföräldrar inte har långt kvar, men man kommer ju bli jätteledsen ändå. jobbigt med den unga killen. alldeles för många unga som mår dåligt och inte orkar leva, ännu ett tecken på att vården inte har tillräckligt med resurser. just när det är unga människor känns det så onödigt, orättvist. den senaste begravningen jag var på var för några år sen, för en elev som tagit livet av sig. tjejen gick i min mentorklass och den klassen kommer jag alltid av minnas pga alla saker vi delade -inklusive begravningen.
    Självmord är tragiskt, än mer tragiskt när det är unga. Förstår att det är en händelse man alltid minns. Usch vad tragiskt.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-14 22:12:28 följande:
    Hehehhe... Jag frågade förut om jag kan få gräva in mig i din famn lite till. Får jag det?
    Den frågan måste jag ha missat, annars hade du fått svar direkt!

Klart du får, kom och sätt dig här så ska jag hålla om dig länge länge länge
  • Sedek
    Midka skrev 2010-03-14 22:11:24 följande:
    Nu är det dags för mig att säga gonatt. Kära vänner!   ,   och
    Godnatt på dig!
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-14 22:15:38 följande:
    *gräver ner ansiktet i din varma och mjuka famn och gråter ut lite till*
    *håller om dig hårt och länge och låter tiden bara försvinna*
  • Sedek
    Polly S skrev 2010-03-14 22:15:52 följande:
    ska också ge mig, Valpen gnäller och vill ut! sov så gott trådvänner -ses imorrn!
    Godnatt Fiona, kram kram
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-14 22:21:56 följande:
    Usch, sorgen är alldeles för stor. Hade du kramat mig på riktigt hade jag nog börjat gråta helt hysteriskt..Nu sitter man här och sväljer klumpen i halsen istället och låter en och annan tår rinna i det tysta och det gör rätt ont.
    Ojdå, det får du göra *tar med en extra näsduk*

Det är hemskt att hålla inne, det gör fysiskt ont tillslut. Been there done that.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-14 22:34:24 följande:
    Usch, ja, det är hemskt. Ont i magen och hjärtat faktiskt. Det finns INGEN i verkligheten som man kan gråta ut hos...hur tar man sig igenom det?
    Ja du, det ÄR hemskt när man är mitt uppe i det. Leta ljuspunkter, det gjorde jag. Försökte sätta mig på läktaren och titta ner på tillvaron istället för att hela tiden kämpa från golvet.

Istället för att tänka, man blir glad om det och det händer. En teori som kallas "If - then"  If jag får 100 miljoner then blir jag glad. Det funkar inte, då blir man aldrig glad. Så tänkte jag mycket när det var som värst för mig, och jag lyckades på nått sätt mer eller mindre acceptera tillvaron för vad den var, istället för att kämpa emot. Och då blev det mycket lättare att ta sig ur de jobbiga känslorna.

Nu handlar det med största sannolikhet om olika saker i olika sammanhang.

Tänker i alla fall på dig hoppas innerligt att det blir ljusare för dig snart!
Svar på tråden Tråddödare forts....