• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Fiamedbarn

Fiona, det var riktigt gott! Men tillräckligt mycket mjölk och socker smakar det ungefär som blåbärspaj (Oj vad jag krängde blåbärspaj när jag var höggravid - varenda kväll trots att jag fick sura uppstötningar så jag inte kunde sova sen!) Och nej jag dricker inte kaffe heller. Vilken sympatisk tedrickartråd

• Polly S
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 18:36:18 följande:
    Fiona, jo visst lär man sig något med alla svårigheter och erfarenheter! Det är just att alla svårigheter "härdar", dvs att de innebär något livsstärkande och positivt jag vänder mig emot. Många människor bryts ner av många problem samtidigt och jag tyckder det är lite otolerant eller oempatiskt och okänsligt att tro att allt går att genomleva med ett starkare sinne efteråt. Min livsfilosofi är att söka sig till ett sammanhang där man trivs och kommer till sin rätt. Att sluta kämpa mot allt och alla, att välja sina strider, att anta utmaningar i lagom doser men att i första hand finna en balans och en trygg bas. Och att försöka vara ödmjuk men våga hävda sig själv. Att erkänna positiva OCH negativa sidor och erfarenheter och inte krystat vända allt positivt på en gång, eller tvärtom odla och värna om sina dystra och svåra sidor. Att våga se verkligheten som den är - att vara nyfiken och försöka se bortom egna skygglappar. Det tror nog jag på. Sen är det den där eviga balansen mellan det utflippade flummiga och det mer strikta fyrkantiga gråa och präktiga som jag ständigt letar efter
    men oj, jag har väl inte skrivit att det dåliga i sig är bra? tror vi menar i stort samma sak, att göra det bästa av det man har, fast du av ngn anledning reagerar starkt på mina formuleringar.
  • Polly S
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 18:38:00 följande:
    Fiona, det var riktigt gott! Men tillräckligt mycket mjölk och socker smakar det ungefär som blåbärspaj (Oj vad jag krängde blåbärspaj när jag var höggravid - varenda kväll trots att jag fick sura uppstötningar så jag inte kunde sova sen!) Och nej jag dricker inte kaffe heller. Vilken sympatisk tedrickartråd
    mäh, ska nog hitta ngn som dricker kaffe... *muttrar*
    men te är mysigt på vintern, då dricker jag en hel del, men på sommaren känns det... fel.
    dricker du te året om? varierar du smak med årstiden?
  • Midka
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 18:36:18 följande:
    Fiona, jo visst lär man sig något med alla svårigheter och erfarenheter! Det är just att alla svårigheter "härdar", dvs att de innebär något livsstärkande och positivt jag vänder mig emot. Många människor bryts ner av många problem samtidigt och jag tyckder det är lite otolerant eller oempatiskt och okänsligt att tro att allt går att genomleva med ett starkare sinne efteråt. Min livsfilosofi är att söka sig till ett sammanhang där man trivs och kommer till sin rätt. Att sluta kämpa mot allt och alla, att välja sina strider, att anta utmaningar i lagom doser men att i första hand finna en balans och en trygg bas. Och att försöka vara ödmjuk men våga hävda sig själv. Att erkänna positiva OCH negativa sidor och erfarenheter och inte krystat vända allt positivt på en gång, eller tvärtom odla och värna om sina dystra och svåra sidor. Att våga se verkligheten som den är - att vara nyfiken och försöka se bortom egna skygglappar. Det tror nog jag på. Sen är det den där eviga balansen mellan det utflippade flummiga och det mer strikta fyrkantiga gråa och präktiga som jag ständigt letar efter
    Jag tror att om man varit med om något riktigt dåligt får man vidare referensramar. Med det menar jag att om jag sticker mig i fingret så är det inte så farligt om jag jämför mig med brännskadan från ugnen... (Inte någon vidare bra liknelse...) eller att de är puckon på jobbet gör inte så mycket för det är bättre att ha ett jobb än att vara arbetslös osv. Det är det jag menar med att bli härdad, att få vidare referensramar. Att bli nedbruten är aldrig en rolig process men om man kommer ur det och blir hel har man fått så mycket erfarenhet med sig som man aldrig kan läsa sig till.
    Jag tror även att det kan finnas en viss tröst i att veta att om jag inte dör av skiten (det som händer mig) så kan jag i alla fall dra nytta av skiten efteråt....
    Sen är det upp till var och en att använda sina erfarenheter som man behagar...

I övrigt håller jag med dig om att finna balans!
  • Midka

Kram på er alla fina vänner!!!!!

Vi ses i morgon.
    Irl kallar.....

Smiley

• Polly S

därmed inte sagt att jag älskar jobbet varje dag eller tror jag kommer jobba med samma sak i 40+ år till, men nog 17 vill man göra saker?

• Fiamedbarn

Midka, det är väl där jag inte håller med. Att vi lär oss av våra erfarenheter, dåliga som positiva är klart. Att vi kan dra nytta av dom på något sätt är väl bra. Men att något härdar tycker jag innebär något annat - dvs att vi blir skulle bli starkare av alla svårigheter som inte dödar oss. Jag tror många lever ett hyfsat liv trots sina svårigheter, inte tack vare dom - när svårigheterna har nått en viss kaliber eller överhopat oss i antal. Så jag har inget emot ditt (eller Fionas) resonemang - förutom att man använder begreppet härdar. Lagom doser svårigheter i en övrigt stöttande och positiv omgivning härdar. För många eller för svåra svårigheter i en utsatt situation härdar inte - de bryter ner. Så kanske ni förstår bättre vad jag menar.

Svar på tråden Tråddödare forts....