• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Polly S
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 19:36:21 följande:
    Fiona, jag tror att det är vanligt att man känner så som ung. En skräck för ekorrhjulet och att bara springa skiten ur sig för att ha pengar att överleva. Utan tid eller energi till att leva. Speciellt innan man vet vad man vill göra.
    att man inte vill jobba alls? (som det stod i tråden jag länkade till) fast jag har aldrig velat gå sysslolös och har alltid jobbat (det var det där med att ha växt upp på gård samt jobbat extra sen jag var 14)!
    ekorrhjul tror jag vi alla fasar för och känner oss fast i när vi är låga, oavsett jobb?
    jag behöver utmaningar men inte att slåss mot väderkvarnar. så länge jag tycker jobbet är intressant kommer jag fortsätta jobba inom yrket, när allt runtom blir övermäktigt är det dags att söka sig ngt annat.
    vad var det du jobbade med?

faran nu tycker jag är att det inte finns några bra alternativ för dagens unga.
    man ska plugga i minst 12 år och väljer man fel som 15-åring tar det tid att rätta till sen, finns inte heller ngt alternativ för de skoltrötta, även lärlingsförslaget nu innebär ju skola.
    valet kommer dessutom bli ännu större nästa höst då Gy11 träder i kraft, då får de som läser yrkesprogram inte lämngre grundläggande behörighet till högskolan.
  • Velour
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 19:42:20 följande:
    Velour, kan ni verkligen ha varit så här gulliga från första början? Då kanske jag borde ligga lite lågt, både ny och PMS:ig
    Tyvärr var jag inte med dem från allra första början, utan kom med nån gång efter "mitten" i tråddödartråd nummer två. November förr året tror jag det var som jag äntligen vågade mig in i tråden. Hade innan dess tittat in i tråden några gånger men var orolig för att jag inte skulle tas emot så jag struntade i att skriva nåt.

Men till slut fick jag nog när jag såg att jag fan inte hade nån tur i nån tråd Sen vågade jag äntligen skriva i tråden och de tog emot mig så väl så jag har blivit helt beroende.

Har t.o.m. hunnit träffa två personer i det här gänget

Vad menar du med att ligga lågt?
  • Polly S
    Velour skrev 2010-03-14 19:40:36 följande:
    Jag har läst lite i den allra första tråddödartråden. Fy fan var roliga och gulliga ni var när ni precis skulle lära känna varann Det som fortfarande håller i sig är att ni är lika gulliga och fina!!
    haha, var inte du likadan när du tillkom? jo, gullig & fin, men lite blyg tänkte jag på?
  • Fiamedbarn

Jo det finns alternativ för skoltrötta - att jobba med något tråkigt något år, kanske vara au-pair utomlands, plugga ett år för att känna sig för och komma hemifrån. Det som Erik Homburger Eriksson kallas för socialt moratorium - innan man bestämmer sin bana i livet och blir vuxen. Han menar att även psykiatrin innebär en modern möjlighet till denna frizon i det moderna samhället (!). Det är klart att det finns inte lika många jobb idag som tidigare, men det vänder nog snart.

Jag tror inte att alla som inte jobbar inte är sysselsatta! Men du menar väl sysselsatt som i sysselsättning - jobb.

Jag jobbar fortfarande inom vården Vad jobbar du med?

• Polly S
    Velour skrev 2010-03-14 19:50:20 följande:
    Tyvärr var jag inte med dem från allra första början, utan kom med nån gång efter "mitten" i tråddödartråd nummer två. November förr året tror jag det var som jag äntligen vågade mig in i tråden. Hade innan dess tittat in i tråden några gånger men var orolig för att jag inte skulle tas emot så jag struntade i att skriva nåt. Men till slut fick jag nog när jag såg att jag fan inte hade nån tur i nån tråd Sen vågade jag äntligen skriva i tråden och de tog emot mig så väl så jag har blivit helt beroende. Har t.o.m. hunnit träffa två personer i det här gänget Vad menar du med att ligga lågt?
    ...och skriver flest inlägg av oss alla!
  • Fiamedbarn
    Velour skrev 2010-03-14 19:50:20 följande:
    Tyvärr var jag inte med dem från allra första början, utan kom med nån gång efter "mitten" i tråddödartråd nummer två. November förr året tror jag det var som jag äntligen vågade mig in i tråden. Hade innan dess tittat in i tråden några gånger men var orolig för att jag inte skulle tas emot så jag struntade i att skriva nåt. Men till slut fick jag nog när jag såg att jag fan inte hade nån tur i nån tråd Sen vågade jag äntligen skriva i tråden och de tog emot mig så väl så jag har blivit helt beroende. Har t.o.m. hunnit träffa två personer i det här gänget Vad menar du med att ligga lågt?

Jo jag är ju lite påstridig idag! Jag känner ju inte er och kunde kanske vara lite mer avvaktande, diplomatisk eller mjäkig Eller försiktig.
  • Polly S
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 19:54:18 följande:
    Jo det finns alternativ för skoltrötta - att jobba med något tråkigt något år, kanske vara au-pair utomlands, plugga ett år för att känna sig för och komma hemifrån. Det som Erik Homburger Eriksson kallas för socialt moratorium - innan man bestämmer sin bana i livet och blir vuxen. Han menar att även psykiatrin innebär en modern möjlighet till denna frizon i det moderna samhället (!). Det är klart att det finns inte lika många jobb idag som tidigare, men det vänder nog snart. Jag tror inte att alla som inte jobbar inte är sysselsatta! Men du menar väl sysselsatt som i sysselsättning - jobb. Jag jobbar fortfarande inom vården Vad jobbar du med?
    jag tror många skulle behöva den betänketiden, men det är inte möjligt, iaf inte i vår kommun.
    minst ett år till har de väl sagt innan det vänder (förutom möjligen inom tjänstesektorn?), och jag ser ju för våra elever hur svårt det är att hävda sig på arbetsmarknaden.

ah, vad inom vården?
    jag är gymnasielärare i engelska & psykologi.
  • Jagbyttenick
    Polly S skrev 2010-03-14 18:32:25 följande:
    Fia, dricker du bara te, inte kaffe? *surar  över att ingen vill diskutera kaffesorter med mig*
    Zoegas Skånerost bryggt starkt på västskånskt vatten - mums! {#lang_emotions_coffee}
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
Svar på tråden Tråddödare forts....