Velour skrev 2010-01-23 10:38:13 följande:
I love it! Det är så bra att du sätter gränser. Så borde jag också ha gjort, men jag var alldeles för artig (inte mesig, bara artig) för det var så jag var övertygad om att jag borde vara. Så hon passade på att ta över hela mitt liv. Grejen var att hon hälsade på oss två gånger eftersom hon bodde i Iran och varje gång bodde hon hos oss i tre veckor. Jag kan säga dig att det var tre riktigt långa veckor som aldrig tog slut, kändes det som. Och hon passade på att göra mitt liv till ett äkta helvete. Det värsta var att min exman helt och hållet var på hennes sida.Något jag antar att du inte behöver bekymra dig om, eller hur? Din man förstår dig verkar det som.
Nej men det är inte lätt när man blir uppfostrad med meningarna " Man ska böja ryggen så den knäcks om du har med en äldre att göra " eller Mödrar är mother theresa dvs helgonförklarad även om dom är Lucifer i kvinnlig format.
Min make vet att han har "djävulens förstfödde" till mor men han har fortfarande inte kunnat stå emot henne och inte ta emot mat.
Du vet om jag visste att hon gjorde för att vara snäll hade jag inte brytt mig men jag vet att hon ger honom mat för att skryta om hennes matlagning. Grrrrrr......
Men tänk inte så mycket på Ex-maken och hans mamma. Du kommer säkert hitta en man som passar din idealer en vacker dag