Velour skrev 2010-01-23 21:58:52 följande:
Ingen fara Naturligtvis hade vårt system sina nackdelar, men jag såg till att det efter räkningarna delades så lika som möjligt på de pengarna som blev kvar i våra konton och det kändes OK för oss. Att han sedan valde att spendera sina pengar till sista öret så att jag blev tvungen att hålla hårdare i mina för att vi skulle klara oss till nästa lön, var en annan femma.Ett tag körde vi med att vi delade på hyran och elen, men att vi sedan betalade våra personliga räkningar samt att jag betalade en liten del av hemtelefonräkningen då han missbrukade den och därmed alltid var skyldig till höga teleräkningar.Då såg jag hur mycket mer utgifter än mig han egentligen hade. Han var verkligen en spenderare. Högsta utgiften i vårt hushåll var alltid hemtelefonen eftersom han ringde så mycket till utlandet. En gång drog han in en räkning på över 3000kr. Den dagen tog det verkligen hus i helvete kan jag säga. Usch!
Nu kommer jag säkert framstå som en "satkärring" men vi har ingen hemtelefon.
Min man älskar att prata i "tel" också så när ( skype ) kom fatta att jag blev överlycklig :)
Han ringer ALLT med sin mobiltelefon och jag med mitt. Spelar ingen roll vart vi ska ringa. På det sättet så blir det rättviss telefonräkning. Han betalar för sitt "pratande" och jag för "mitt".
Sen att hans mobilräkning aldrig varit under 1000kr är ju en annan sak men det är inte min huvudvärk :)