Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Roses skrev 2010-02-06 22:01:55 följande:
    Nu känns det bra igen {#lang_emotions_flower}
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-06 22:07:40 följande:
    Sockersuget fick du för att du antagligen har ett sockerberoende. Salladen gav inte speciellt många kolhydrater och ditt sockerbehov var inte tillfredsställt överhuvudtaget. Därför dadlarna.Det du "borde" börja med är i så fall att dra ner på kolhydraterna i två veckor. Det är jättejobbigt i början, som att sluta röka. Men det är värt det!Maten var väldigt bra annars!
    Det var precis det jag gjorde när jag började min bantningsdiet i april '09, dvs drog ner på kolhydraterna och åt mörkt bröd o fullkornspasta om jag nu var tvungen att äta nån form av kolkydrater. Och det var verkligen svårt, men efter ett par veckor kändes det normalt och det var då jag började rasa ner i vikt.

Ja, jag har nog ett sockerberoende om jag känner att jag måste äta nånting sött efter maten, men hur fajtas jag med den?
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-06 22:25:05 följande:
    Okej, om du då inte bluffar så kan vi lika gärna slå vad om om din granne heter så eller inte. Jag sätter 7890 kronor på att han inte gör det. Ett mjukt svar stillar vrede, ord som sårar väcker harm.
    Har du tjänat så mycket de här dagarna
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-02-06 22:25:58 följande:
    Men om det stackars lammet är lamt är det väl lika bra att äta upp det .
    *stort garv*

Den var bra!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-06 22:28:21 följande:
      (Gåshud) Men alltså, min bror är Vädur och har inte sånt temperament alls. Fast min lille vädursson har ju det iofs... Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Jo, jag vet. Det går inte att dra alla över en kam. T.ex. är Scratchy mer Jungfru än vad jag är{#lang_emotions_dreamer} men generellt så är hett temperament ett av signalementen för Väduren .
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-06 22:30:18 följande:
    Orkar inte glo på film, är helt slut, så jag gick tillbaks hit och snart tänkte jag krypa till kojs; ska på förmiddagsfika med mammagruppen imorgon, så man måste ha energi till det med! Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Nice nummer!

Men vad skoj! Hur ofta brukar ni ha såna träffar?
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-06 22:31:11 följande:
    Nej, men jag är säker på att vinna, så jag hackade Sedeks bankkonto och såg att det är så mycket han har... Ett mjukt svar stillar vrede, ord som sårar väcker harm.

Han kommer säkert att säga att han har så mycket mer än så egentligen...
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-06 22:34:35 följande:
    Det är lite olika, jag hade fika med några av tjejerna i mellandagarna och innan dess var det väl i oktober. Ja, det ska bli kul! Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Men det är inte så ofta ju. Fast det blir väl desto roligare och man kanske har väldigt mycket att berätta om då
    Jag trodde att ni träffades en gång i veckan.
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-06 22:35:40 följande:
    Jag är däremot urtypen av en Kräfta, det säger alla Min mamma som är Oxe är också lika envis som en, haha Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Vad nice

Förresten fick jag svar på min fråga om varför de inte längre publicerar horoskopet. De skrev att de inte längre har råd att anlita den personen. Skit va?
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-06 22:36:49 följande:
    Det går inte utan att bli av med sockerberoendet. Annars blir det som att röka på förmiddagen, och sen pina sig igenom kvällen utan ett enda bloss.Det är varken enkelt eller lätt Man kan döva en del med vissa substanser (amfetamin, effedrin, vissa mineraler osv) Fast det är bättre att få bukt på orsaken än att döva den.
    Men om man tar tag i orsaken till sockerberoendet så går det väl att bli av med det? Jag undrar vilka saker som kan få en att bli beroende av socker...{#lang_emotions_undecided}

Men jag håller mig nog ifrån amfetaminet iallafall
Svar på tråden Tråddödare forts....