Roses skrev 2010-02-07 21:54:23 följande:
Nu har jag läst klart historia-artiklar för ikväll. Går nu och lämnar er.Puss och kram. Velour här har du lite intressant läsning om du orkar: Faller Iran, så faller även motståndet mot Israel och det är alla Israelvänners våta dröm. Faller Iran så faller Hizbollah och då kommer Libanon återigen bli ockuperat igen. Faller Iran så faller det muslimska motståndet i Jemen mot al Qaidah och deras vänner vid makten. Faller Iran så faller även det palestinska motståndet på Gaza. Listan kan göras lång över de grupperingar och de länder där Iran inverkat positivt för de förtrycktas sak. Jag hoppas att de som demonstrerar och känner sig som troende, inser detta. Om det mot förmodan skulle vara så att den islamiska Republiken faller, så kommer shiaislam och islam överlag, få en stöt i hjärtat. man behöver bara titta på historien för att inse det. Utan Iran, faller de största motståndarna för Israel i mellanöstern. Utan Iran faller även den propagandamaskin som bekämpar den fanatiska wahabismen. Utan Iran skulle wahabismen få stor makt och vi kan förvänta oss mera terrorism i världen. Iran är en stormakt i mellanöstern, vem kommer ta över deras position? Vem kommer ta över deras sits? För shiaislam, för islam, för Gaza och för Libanon och för iraniernas heder, måste Iran vara kvar som det är
nu.Nu känner jag mig verkligen förvirrad. Går och gömmer mig hos maken istället. Jävla förbaskade politikskiiiiiiiiiiiiiiiiiit. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
Fast vi vill inte att Iran ska falla, vi vill islam ska falla - ut ur Irans regim helt enkelt. Islam ska varken synas, höras, eller kännas i makten. Islam ska vara lika (o)synligt som alla andra religioner i dagens Iran.